مشاوره حقوقي

حق الوکاله وکیل طلاق

مشاوره حقوقی

حق الوکاله وکیل طلاق

مشاوره حقوقی به افراد، موسسات و غیره اشاره دارد. که از دانش و تجربه کارشناسان حقوقی برای بررسی مسائل و تطبیق آنها با قوانین و مقررات ملی و در نهایت اخذ نظرات حقوقی و راه حل های حقوقی یا قراردادی استفاده می کنند.عوامل زیادی در قیمت مشاوره حقوقی تاثیرگذار هستند و این عوامل علاوه بر تعیین قیمت مشاوره حقوقی نشان دهنده کیفیت این خدمات نیز خواهد بود. به طور کلی، مشاوره حقوقی یک خدمات حرفه ای است که عناصر خاصی را مهم تر و موثرتر می کند.

 

حق الوکاله وکیل طلاق تلفنی

البته برای رسیدگی به پرونده طلاق، مرد باید درخواست طلاق، ثبت درخواست طلاق از طریق پایگاه خدمات الکترونیک قضایی و اخذ گواهی عدم سازش کند. در تمام این مراحل زوجین باید هزینه رسمی طلاق و در نهایت هزینه صدور صیغه طلاق را با حضور زوج پرداخت کنند. در صورتی که زوجین برای طلاق از مرد وکیل گرفته باشند، باید حق الوکاله را که در آگهی درج شده است نیز بپردازند تا وکیل طلاق بر روند رسیدگی به پرونده طلاق نظارت داشته باشد.علاوه بر موارد فوق، زن و شوهر باید تمام اطلاعات مربوط به مهریه و نحوه پرداخت آن را در صورت طلاق توسط مرد نیز بدانند. زیرا اگر طلاق از طرف مرد باشد، مرد مکلف به پرداخت زن است.

دلایل انواع مختلف هزینه های طلاق

طلاق و هزینه های آن بسته به نوع جدایی متفاوت است. به عنوان مثال، طلاق توافقی با طلاق مورد نظر زن تفاوت قابل توجهی دارد. زیرا این دو نوع طلاق متفاوت است. یک طلاق چقدر خرج دارد؟ همه چیز از ثبت وکالت طلاق تا پرداخت هزینه طلاق می تواند با این وکالت متفاوت باشد. به طور کلی هزینه ثبت وکالت در دفتر اسناد رسمی حدود 200000 تومان است. در صورتی که زوجه شاکی باشد، هزینه های حقوقی و اداری در پرونده طلاق کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود. حق طلاق یکی از حقوقی است که طبق قانون برای هر دو زوجین اختصاص دارد. آنچه در جامعه از آن به عنوان حق طلاق یاد می شود در حقیقت اجازه طلاق نامه ای است که شوهر به همسرش داده است.

 

حق الوکاله وکیل طلاق آنلاین

یکی از سوالات متداول وکلای خانواده این است که هزینه طلاق چقدر است؟ در پاسخ به این سوال، اگر منظورتان هزینه طلاق و حقوق طلاق است: به طور کلی، ما هزینه های طلاق را به هزینه های وکالت و هزینه های حقوقی تقسیم می کنیم. هزینه های وکیل برای هر پرونده ممکن است بسته به جزئیات و وضعیت مشتری متفاوت باشد. اما هزینه های دادرسی که با وصول درخواست در دفتر الکترونیک قضایی انجام می شود جزء طلاق است و به دلیل خصوصی بودن این قسمت، میزان هزینه ها از 200 تا 300 هزار تومان متغیر است. علاوه بر این، هزینه هایی به نام هزینه های داوری وجود دارد که به عهده متقاضی طلاق خواهد بود.

هزینه درخواست طلاق توافقی چقدر است؟

از نظر هزینه های دعوی، دادخواست و خواسته های آن، مطالبات مالی و غیر مالی محسوب می شود. رضایت متقابل برای طلاق نیز از الزامات غیر مالی محسوب می شود. در حال حاضر هزینه دادخواست طلاق در سال 1402 با احتساب حق الزحمه دفتر خدمات الکترونیک تقریباً 200 تا 220 هزار تومان است.پس از تقاضای طلاق، حتی در صورت استفاده از داور قضایی، در صورت تبدیل طلاق یک طرفه به طلاق توافقی، هزینه ای جز هزینه مشاوره یا داوری در دادگاه لازم نیست. دادگاه خانواده تهران برای هر نفر 80 هزار تومان می گیرد.پس از تصویب قانون جدید حمایت از خانواده، داوری در مورد طلاق توافقی لغو و مشاوره الزامی شد. خدمات مشاوره حقوقی نیز از هر دو همسر هزینه دریافت می کند. این هزینه های مشاوره حقوقی بسته به منطقه متفاوت است. در حال حاضر هزینه مشاوره در صورت طلاق توافقی در دادگاه برای هر نفر 80000 تومان می باشد.