مشاوره حقوقی طلاق

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

مشاور حقوقی آنلاین

 

با توجه به سیر تحول شرایط طلاق توافقی در تهران از آذرماه 1376 تا 1402، در صورتی که زوجین بخواهند شخصاً اقدامات لازم را انجام دهند، کمک وکیل ضروری نیست. ابتدا هر دو طرف یا یکی از آنها باید به سامانه تعیین وقت طلاق (سامانه مداخله طلاق – سامانه تصمیم گیری) مراجعه و با درج اطلاعات ثبت نام یکی از مراکز انتخاب مشاوره در تهران را انتخاب کنند. مرکز گزینش پس از ثبت اطلاعات زوجین و دلایل طلاق آنها را به یکی از مراکز مشاوره تحت نظارت اجتماعی استان تهران معرفی کرد. مشاوره حداقل 45 روز طول می کشد و به 1 یا 5 جلسه تقسیم می شود. تعداد جلسات بستگی به شرایط زوجین و مرکز مشاوره دارد. پس از اخذ صیغه طلاق غیر قابل رجعت، در صورت حفظ جدایی، درخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و به دادگاه خانواده ارسال می شود. متأسفانه، از زمان بحران COVID-19، جلسات مشاوره تا حدودی تشریفاتی و رسمی شده است. در حال حاضر در تهران امکان صدور حکم طلاق بدون سیستم قضایی وجود دارد. البته این موضوع می تواند تا قبل از پایان سال 1402 تغییر کند که در این صورت این مقاله به روز شده و آخرین شرایط طلاق توافقی اعلام می شود. در ادامه توضیحات کامل تری خواهیم داد.

 

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

برای پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چقدر طول می کشد، باید گفت که در حال حاضر در اکثر شعب دادگاه خانواده تهران، مراحل و مدت رسیدگی شامل درخواست به دفترخانه می باشد. خدمات قضایی، تعیین شعبه و دادگاه با مراجعه به شعبه. صدور حکم که عدم امکان سازش را ثابت می کند با کمک وکیل طلاق کمتر از یک ماه زمان می برد. اگر طلاق بدون وکیل صادر شود، این مدت 3 تا 4 ماه طول می کشد.

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

حداکثر ظرف مدت 45 روز باید تصمیم گیری شود که با توافق زوجین تا 3 ماه قابل تمدید است تا زمان مشاوره و تصمیم گیری در مرکز مشاوره کمتر از 45 روز باشد اما نباید بیش از 45 روز و 5 جلسه باشد، مگر اینکه زوجین بخواهند آن را تمدید کنند. این مدت ممکن است بسته به شهرهای کشور متفاوت باشد. با توجه به این سوال، باید گفت که گاهی اوقات در برخی مناطق چندین هفته طول نمی کشد تا تمام مراحل انجام شود، شاید بهتر است پاسخ داده شود که چقدر طول می کشد تا طلاق اختیاری انجام شود. سپس تست های روانشناسی مختلف را تک تک از شما انجام می دهند تا ثابت کنند با مشاوره بیشتر مشکلات شما حل می شود و نیازی به طلاق نخواهد بود. این جلسات معمولاً 4 تا 6 مرحله دارند و بسته به روند شما اغلب طول می کشد. در نهایت، پس از پذیرش اینکه نمی توانید به زندگی با شخص دیگری ادامه دهید، آنها به شما حکم عدم تسویه حساب می دهند.

 

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان طلاق توافقی 10 تا 20 روز کاری طول می کشد، اما عوامل خاصی می توانند این زمان را افزایش دهند. پس از تحویل اثبات عدم امکان سازش، چقدر طول می کشد تا طرفین از قانون نکاح یا قانون طلاق اطلاعات کسب کنند؟ در صورت توافق طرفین برای طلاق، طرفین می توانند ظرف سه ماه پس از صدور گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه برای ثبت طلاق مراجعه کنند.

 

طلاق توافقی با وکیل چقدر طول می کشد؟

پاسخ این است که هیچ تخلفی از قوانین و مقررات وجود ندارد. در حال حاضر اکثر شعب خانواده در تهران درخواست های طلاق یک طرفه (که در حال حاضر نیازی به مشاوره در تهران ندارند) با توافق طرفین به طلاق تبدیل می کنند. بدين ترتيب در صورت عدم تمايل يكي از زوجين در جلسه مشاوره، زوجين مي توانند تقاضاي طلاق يكطرفه را به دفتر خدمات قضايي بنمايند و پس از ثبت نام و انتقال به دادگاه عالي، رضايت طرفين در دادگاه اعلام مي گردد. شنیدن در نهایت دادگاه بر اساس رضایت طرفین یا وکلای آنها دادخواست صادر می کند. پس در صورت احراز شرایط فوق چقدر طول می کشد تا طلاق توافقی حاصل شود؟ بازه زمانی دقیق را نمی توان پیش بینی کرد، اما با در نظر گرفتن تجربه و رویه های مختلف شعب مختلف دادگاه، تقریباً 10 تا 30 روز کاری خواهد بود. موارد فوق فقط مربوط به شهر تهران می باشد. در حال حاضر با توجه به انحلال خانواده دادگاه شهید باهنر از اول اردیبهشت 1402 شعبه های آن به دادگاه خانواده اول و دوم منتقل شده است، پرونده طلاق به درخواست مرد یا زن و یا مرد تشکیل می شود. زنی که دارای وکالت طلاق است ابتدا توسط یک داور فرعی به کمیته حل اختلاف ارجاع داده می شود تا به مصالحه و طولانی شدن روند طلاق منجر شود.

طلاق بدون وکیل چقدر طول می کشد؟

اگر بدون وکیل طلاق بگیرید، ممکن است 3 تا 4 ماه طول بکشد. با داشتن وکیل متخصص در طلاق توافقی می توان این زمان را به کمتر از یک ماه کاهش داد. یکی از نکات منفی طلاق توافقی، عجله و پشیمانی از تصمیم عاطفی همسر است. دلیل اول این است که افراد از روی عصبانیت از تصمیم سریع خود برای طلاق پشیمان می شوند و ثانیاً گاهی از توافقات مالی که بسته اند پشیمان می شوند که در صورت ثبت رسمی طلاق و فوت فرد قابل ابطال نیست. اگر برای طلاق وکیل بگیرید، هیچ یک از طرفین ملزم به حضور در دادگاه نیستند. استفاده از وکیل برای اقدام به طلاق توافقی الزامی نیست و می توانید خودتان با بررسی نکات فوق اقدامات لازم را انجام دهید. زوجین می توانند قبل از صدور حکم از طلاق انصراف دهند. حتی اگر قرارداد یا وکالت نامه امضا کرده باشند و شکایت کنند.

 

وکیل حضوری برای طلاق توافقی

برای اثبات مالکیت جهیزیه، هنگام شکایت زن برای استرداد جهیزیه، باید بر اساس صورتحساب خرید لوازم، فهرست آن و امضای زیر ثابت کند که جهیزیه را تهیه کرده و مالک آن است. لازم به ذکر است که اگر شوهر قبل از استرداد جهیزیه، مال زن خود را تضییع کند، به هر دلیل و به هر نحوی به اموال زن خود خسارت وارد کند یا مال را از بین ببرد یا بفروشد، با توجه به اینکه شوهر نه تنها حق دارد. از مال استفاده کنید بنابراین در این صورت مسئولیتی متوجه زن نخواهد بود. در این صورت او می تواند از شوهرش شکایت کیفری کند و بابت فروش مال دیگران یا خیانت در امانت مطالبه غرامت کند.

 

وکیل آنلاین برای طلاق توافقی

اما طلاق توافقی این مشکل را ایجاد نمی کند. زن و مرد پس از توافق در مورد طلاق، حکم بدوی دادگاه بدوی را می پذیرند و دیگر در دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور مخالفت نمی کنند. به همین دلیل برخی آن را طلاق فوری می نامند. به یک معنا، زمان کمتری برای تصمیم گیری نیاز است. اما این بدان معنا نیست که قاضی در اولین جلسه حکم طلاق را صادر کند. علاوه بر این، آنها می توانند از حقوق تجدید نظر و تجدید نظر چشم پوشی کنند تا طلاق آنها بلافاصله ثبت شود. پس از صدور حکم طلاق توافقی از سوی دادگاه، زوجین تنها 3 ماه فرصت دارند تا برای صدور طلاق به دفتر رسمی طلاق و ازدواج مراجعه کنند، در غیر این صورت طلاق صادر شده فاقد اعتبار خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که دوره های اجباری نباید کمتر از 45 روز طول بکشد. اگر مایل به شرکت در این جلسات یا جلسات دادگاه نیستید، می توانید با ما به عنوان وکیل طلاق توافقی تماس بگیرید تا از طرف شما این مراحل را انجام دهیم.

 

مهلت ثبت طلاق توافقی در دفتر طلاق پس از صدور رای دادگاه

گفته می شود قبل از درخواست طلاق، زوجین باید در همه موارد به توافق برسند و اگر باز هم در مورد هیچ یک از جمله حضانت یا مهریه به توافق نرسند، دادگاه از تصمیم گیری خودداری می کند. تا زمانی که دادگاه طلاق ندهد نمی توانند طلاق بدهند. هیچ اداره ای مجاز به انجام این کار بدون حکم دادگاه نیست، زیرا جرمی است که طبق قانون مجازات می شود. پس از وصول رای دادگاه، هنوز سه ماه تا ثبت طلاق این زوج باقی مانده است. از آنجایی که فرآیند طلاق مشترک پیچیده و زمان‌بر است، بسیاری از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند با استخدام یک وکیل یا موسسه حقوقی طلاق مشترک، در زمان کمتری و بدون حضور آنها، طلاق مشترک را قطعی کنند. طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. قبل از اینکه به طور جدی به طلاق فکر کنید، با یک مشاور خانواده مشورت کنید. اگر تصمیم شما قطعی باشد همکاران دادسو شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

آیا در طلاق می توان بر مهریه، حضانت و سایر حقوق توافق کرد؟

بله در طلاق توافقی طرفین می توانند در مورد کلیه حقوق به توافق برسند و از نظر دادگاه این توافق رعایت می شود که جزئیات آن در ماده آمده است. اما اگر زوجین با وکالتنامه برای درخواست طلاق به دادگاه مراجعه کنند در وکالت نامه باید توافق آنها ذکر شود در غیر این صورت تا سن 7 سالگی حضانت به مادر واگذار می شود. فقط یک بار زوج یا فردی با همراهی وکیل طلاق برای امضا و ثبت توافق نامه به ما مراجعه می کنند. در صورت عدم ثبت سامانه ثنا (اعلان الکترونیکی)، مشتری باید برای دریافت سامانه ثنا یک بار به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. در صورتی که قبلاً در سامانه فوق ثبت شده باشد، مشتری نیازی به درخواست آن از سرویس الکترونیک قضایی ندارد. میز مطالعه. میز خدمات. ذکر این نکته ضروری است که به دلیل الکترونیکی بودن قرارداد وکالت، زوجین نیازی به مراجعه فیزیکی به دفتر وکالت ندارند و حتی می توانیم از محل دیگری وکالت ارائه دهیم. در این صورت برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید، مشاوره رایگان است.

 

در صورت عدم پرداخت سررسید مهریه (بیعات) در صورت طلاق توافقی چه تضمینی وجود دارد؟

در طلاق های توافقی معلوم است که توافق زوجین در مورد مهریه در حکم دادگاه لحاظ می شود و همچنین متداول است که برخی از زوجینی که تمایل به جدایی توافقی دارند، تمام یا قسمتی از مهریه را خودشان تقسیم می کنند. مثلاً پس از طلاق هر ماه 50 سکه به زوجه پرداخت کنند. اما همیشه از ما سوال می شود که ضمانت اجرای آن چیست؟ در صورت عدم پرداخت ودیعه توسط زوج، زوجه چه اقدامی می تواند انجام دهد؟

 

مشاوره تلفتی برای طلاق توافقی

شعبه پس از وصول پرونده، زمان رسیدگی به طلاق مورد توافق طرفین را تعیین و زمان رسیدگی را به طرفین اعلام می کند. در جلسه طلاق توافقی، قاضی پس از رسیدگی به نظرات مشاوران متخصص و با در نظر گرفتن توافق طرفین، گواهی عدم صلاحیت مصالحه یا حکم طلاق توافقی صادر می کند. پس از صدور حکم طلاق توافقی (موسوم به “گواهی سازش غیرممکن”) هر دو زوج باید ظرف سه ماه گواهی را ارائه دهند زیرا این طلاق توافقی است و به طور کلی هر دو زوج حق تجدید نظر و تجدیدنظرخواهی از توافق را از دست می دهند. . . . از تاریخ صدور به دفتر ثبت طلاق مراجعه کرده و درخواست امضای صیغه طلاق و ثبت آن را داشته باشید. در این نوع طلاق هر دو طرف باید برای ثبت طلاق خود به ثبت احوال مراجعه کنند. به عبارت دیگر عدم وجود قسمتی از ثبت برای ثبت طلاق توافقی مانع از قبول طلاق طرفین خواهد شد.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

چنانچه به هر دلیلی تصمیم به طلاق غیابی دارید و تمایلی به حضور در جلسه مشاوره و حضور در دادگاه ندارید، به اطلاع شما می رساند که کلیه مراحل از جلسه مشاوره تا اخذ اوراق طلاق لغو می شود. توسط وکیل یک شرکت حقوقی تکمیل شده است. این مراسم بدون حضور زوج برگزار می شود. با توجه به آخرین تغییرات در استان تهران و بسیاری از استان های کشور، اولین قدم برای اخذ رضایت متقابل برای طلاق، مراجعه به سامانه ثبت نام طلاق و ثبت اطلاعات زوجین در سامانه می باشد. سپس زوج برای مشاوره های لازم به مرکز غربالگری و مشاوره خانواده مراجعه کرده و “گواهی طلاق بدون سقط جنین” را اخذ می کنند.