مشاوره حقوقی طلاق

طلاق توافقی چیست؟

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی

طلاق توافقی چیست؟

یکی از انواع طلاق، طلاق توافقی است که در متن قانونی به طور مشخص تعریف نشده است، اما طبق ماده 1146 قانون مدنی و قانون حمایت خانواده، این نوع طلاق در دعاوی حقوقی رایج است. طلاق قرارداد جدایی زن و مرد است که در حکم دادگاه قید می شود و حکم قانون دارد. در واقع همان طور که از نامش پیداست، این نوع طلاق طلاقی است که در آن همه چیز توافقی است و زن و شوهر برای جدایی، یک سری توافقات را منعقد می کنند. این نوع طلاق، طلاق متقابل است.

طلاق توافقی در نامزدی

بر اساس مقررات قانون مدنی، نامزدی ازدواج نیست و به منزله رابطه زناشویی نیست. بنابراین، اگر طرفین در حین نامزدی به پایان نامزدی رضایت دهند، این توافق به صورت طلاق توافقی یا طلاق خاص نیست. عقد ازدواج دائمی است. مفهوم و تعریف نامزدی: معنای نامزدی با قانون مدنی متفاوت است. رسم بر این است که دختر و پسر عقد نکاح ببندند که تا زمان عقد بین آنها معتبر است. آنها به این رسم پایبند نبودند و کلمه نامزدی را به کار می بردند، اما در واقع یک پسر و یک دختر به این ترتیب عقد ازدواج دائم را امضا کردند و از نظر قانونی زن و شوهر محسوب می شدند و در صورت تمایل می توانستند با توافق از هم جدا شوند. اگر نامزدی به پایان برسد، این باید به شکل طلاق توافقی باشد. به همین دلیل است که نامزدی در قانون مدنی را مرحله قبل از عقد می نامند که طرفین هنوز عقد ازدواج نکرده اند.

شرایط طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی در استان تهران و سایر استان های ایران تغییر کرده است. داوطلبان محترم می بایست ابتدا با مراجعه به سامانه تعیین وقت طلاق و ثبت اطلاعات خود در سامانه، در مرکز گزینش وقت قبلی گرفته و به مرکز گزینش یا انتقال مراجعه کنند. در صورت باکره بودن زن، نیازی به اقرار به عدم حاملگی یا ارائه دلیل بر عدم حاملگی ندارد. اما در عوض، زوجه باید با معرفی نامه از دادگاه به پزشکی قانونی (فقط پزشک قانونی، نه آزمایشگاه پزشکی یا سایر پزشکان) مراجعه کند و پس از انجام آزمایشات و معاینات مناسب، «گواهی باکرگی» را تأیید کند. که او باکره است و مصرف کننده نیست. دریافت و به دادگاه ارائه شود.

 

مشاوره تلفنی برای طلاق توافقی

در نهایت با اثبات عدم سازش به دفتر رسمی طلاق جهت صدور طلاق و پرداخت هزینه های دفترخانه مراجعه نمایید. مانند تمام مراحل قبلی، زوج یا یکی از آنها می توانند وکیل بگیرند و شخصاً در دادگاه حاضر نشوند. اگر جواز ازدواج یا وکالت طلاق خود را از دست دادید، باید به دفتر ازدواج و طلاق مراجعه کنید تا یک کپی از جواز ازدواج خود را دریافت کنید. بر اساس این رونوشت می توانید درخواست طلاق بدهید.

وکیل طلاق توافقی

طبق ماده 1169 قانون مدنی، برای فرزندانی که پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند، اولاد کمتر از 7 سال مادر و بعد از 7 سال حق حضانت است. فرزند یا رابطه کودک با پدر. طلاق توافقی فوری و تضمینی است و تعیین مدت دقیق که بر اساس تجربه طلاق توافقی در دادگاه خانواده تهران تقریبی و تخمین زده می شود غیرقانونی است. وقتی زن یا مردی به صورت یک طرفه در دادگاه تقاضای طلاق می کند، این روند زمان زیادی می برد. به طور معمول، این پرونده ها در سه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور تا تصمیم نهایی مطرح می شوند که ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

 

وکیل آنلاین رایگان طلاق توافقی

آنچه ما حقوق می نامیم در واقع هزینه کار، اعمال و کاری است که زن در طول مدتی که با هم انجام می دهد. به عبارت دیگر، حقوقی که زن در قبال کارهایی که در خانه و زندگی با همسرش انجام می دهد، دریافت می کند. استهلاک فقط پس از طلاق مجاز است و دادگاه با صدور گواهی عدم امکان سازش استهلاک را تعیین و زوج را به عنوان شرط طلاق در حال اجرا ملزم به پرداخت استهلاک می‌نماید. اما وضعیت مالی مرد هیچ تاثیری در طلاق ندارد. تعیین میزان استهلاک بستگی به نظر کارشناس دارد.

وکیل طلاق وافقی در تهران

در این قسمت به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد طلاق توافقی و حقوق طلاق داشته باشید پاسخ داده شده است. اگر وکیل دارید، شرایط و زمان لازم برای توافق طرفین برای طلاق بسته به تجربه وکیل طلاق شما متفاوت است، اما مطمئناً زمان کمتری را می طلبد. هنگامی که تیم حقوقی داسو طلاق توافقی را برای شما انجام می دهد، طلاق شما بین 20 تا 60 روز بدون حضور هر دو زوج قطعی می شود.

 

مراحل طلاق با رضایت طرفین

زوج ها باید کاملا مطمئن باشند که می خواهند به زندگی مشترک خود پایان دهند. زوجین باید در مورد مهریه، نفقه، مهریه و حضانت فرزند به توافق کامل برسند وگرنه طلاق توافقی امکان پذیر نیست. زوجین یا وکلای آنها برای ثبت طلاق خود به نمایندگی خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند. هنگام درخواست ثبت نام باید اصل یا کپی سند ازدواج، شناسنامه هر دو همسر و ترجیحاً کپی کارت ملی را ارائه دهید. در این مرحله باید هزینه مربوطه را پرداخت کرده و امضای الکترونیکی زن یا مرد یا وکیل آنها را ثبت کنید. سپس باید دو یا سه روز صبر کنید. با این حال، اداره قضایی سامانه ثنا را راه اندازی کرد که به صورت الکترونیکی صورتحساب ها، دادخواست ها، شکایات، اخطاریه ها و … را ثبت می کند و هرکسی می تواند وکیل خارجی استخدام کند. برای مثال ساکنان بندرعباس می توانند در تهران وکیل بگیرند. پس اگر ساکن شهرستان هستید به راحتی می توانید پرونده طلاق خود را به نام خود نزد گروه وکلای دادفر تشکیل دهید.

 

طلاق توافقی و حذف طلاق از شناسنامه

در صورتی که طلاق پس از برقراری رابطه انجام شود، سازمان ثبت احوال از حذف نام زوج از شناسنامه خودداری می کند. اگر فرزندانی در سن حضانت داشته باشند، هنگام تعیین مدت حضانت، حمایت و ملاقات برای فرزندان باید وکالتنامه قطعی شود.  در صورتی که طرفین طلاق گرفته باشند، زوجه می تواند با درخواست کتبی و اثبات حکم طلاق با امضای واجد شرایط ذکر شده در بالا، طلاق را در کنسولگری ثبت کند. در صورت ثبت طلاق به درخواست زوج، زوجه می تواند برای احقاق حقوق قانونی خود در دادگاه ایران اقامه دعوی کند.

 

طلاق توافقی چیست؟

حقوق از دیگر حقوق مادی زن است و پرداخت آن پس از ازدواج بر عهده مرد است. از نظر شرع، در صورتی که کار خانه به عهده زوجه نباشد و در مدت زندگی مشترک توسط زن انجام شود، می تواند حقوق معمول را دریافت کند. شرایط طلاق توافقی طرفین چیست؟ می دانیم که زن تنها در صورتی ثواب می گیرد که شوهرش او را طلاق دهد. در صورت طلاق توافقی و طلاق یک طرفه زوجه، هزینه ای برای تظاهرات به زوجه تعلق نمی گیرد.

وکیل برای طلاق توافقی

الزام موکل به حضور فیزیکی در دفتر وکالت از بین می‌رود و اگرچه ترجیحاً زوجین برای امضای طلاق حضور داشته باشند، اما در صورت وجود مثلاً وکیل الکترونیکی قراردادی، می‌توانید به عنوان وکیل رسمی شهر تهران به ما مراجعه کنید. به وکیل داد. اخیراً بسیاری از مراجعینی که به دلایلی علاقه مند به انجام مراحل طلاق توافقی در تهران با وکلای پارسایی هستند، بدون نیاز به انجام وکالت تلفنی و از طریق سامانه ثنا و قراردادهای الکترونیکی به شرح زیر به ما وکالت داده اند. بنابراین. در تهران باشد.

در صورتی که محل سکونت مرد یا زن مشخص نباشد باید با درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار از محل نامعلوم دعوت شود. هزینه این کار به عهده متقاضی می باشد. آیا دادگاه می تواند بر اساس ضوابط و مقررات عمومی دعوای طلاق توافقی را رد کند یا تکلیف خود را تعیین کند؟ در طلاق توافقی همه چیز به عهده زن و مرد است. آنها باید قبل از حضور در دادگاه به مصالحه برسند و کلیه موارد و توافقاتی را که در زمان حضور خود حاصل شده است ذکر کنند. در صورت اعتراض به هر یک از مواردی مانند مهریه، مهریه و … دادگاه رد دادخواست را صادر می کند. بنابراین دادگاه در تعیین میزان حقوق طرفین دخالتی نمی کند.

 

تفاوت طلاق با وکیل و طلاق بدون وکیل

اگر می خواهید یک جدایی مسالمت آمیز و بدون استرس در خانواده خود داشته باشید، بهترین راه حل طلاق فوری است. در این رویکرد، شما و همسرتان، با همکاری یک وکیل، تصمیم می گیرید که مسائل خود را دوستانه و بدون درگیری حل کنید. اما تفاوت طلاق توافقی بدون کمک وکیل با طلاق توافقی با وکیل چیست؟ اما اگر می خواهید وکیل متخصصی مانند گروه وکلای فراز این کار را برای شما انجام دهد، وکیل از طرف زوج یا زوجه دادخواست را ثبت می کند و می تواند بدون حضور شما این کار را برای شما انجام دهد. بنابراین فرآیند ساده تر و سریع تر خواهد شد.

شرایط طلاق توافقی

 

گفتنی است برخی از ارگان های شهرداری بر این باورند که اعتراف این زوج به عدم صمیمیت کافی است. 1401 می توان گفت که اکثریت قریب به اتفاق شعب دادگاه خانواده از نظر پزشکی قانونی به عنوان معیار استفاده می کنند. اگر زوجه باکره باشد، طلاق غیر قطعی است. در این صورت هر دو زوج می توانند پس از ثبت طلاق، شناسنامه را تغییر دهند. همانطور که در مقاله قبل توضیح داده شد، روال اکثر دادگاه های خانواده در تهران به این صورت است که در صورت ادعای باکرگی زوجه، حتی اگر زوج نیز رضایت، تایید و اقرار داشته باشد، دادگاه خانواده همیشه زن را برای معاینه نزد پزشک قانونی می برد.

مهریه در طلاق توافقی

در صورت فوت شوهر در این مدت نیز همینطور است تا با فوت زوج، باقیمانده مهریه تقسیم شود و زن بتواند مهریه شوهر سابق خود را از ما مطالبه کند. ازدواج مجدد زن نه ربطی به اقساط و مهریه دارد و نه مانع از دریافت آن می شود. هموطنان عزیز از هر شهری که هستند، در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه حقوقی می توانند در قسمت نظرات پایین همین صفحه مطرح کنند و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. طلاق توافقی به نوعی از طلاق اطلاق می شود که در آن هر دو زوج به طلاق توافق می کنند. مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی شامل شناسنامه، شناسنامه طرفین، سند ازدواج و … می باشد. مراحل، مراحل و شرایط به این صورت است که هر دو زوج ابتدا باید در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام کنند و سپس با مراجعه به دفتر خدمات قضایی به دادگاه خانواده مراجعه کنند.

طلاق توافقی بدون وکیل

برای طلاق بدون وکیل می توانید مراحل زیر را انجام دهید: 1. ثبت نام در سامانه تصمیم گیری: برای شروع روند طلاق بدون وکیل باید در سایت ثبت نام کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. مشاوره: پس از ثبت نام، شما و همسرتان باید چندین جلسه مشاوره تخصصی در یک بازه زمانی تقریبی 45 روزه برای رسیدگی به مسائل مختلف مرتبط با طلاق داشته باشید. گواهی عدم طلاق: در صورت اصرار زوجین بر طلاق، گواهی عدم طلاق از مرکز مشاوره و گزینش دریافت می شود. این گواهی حاکی از جدی بودن تصمیم زوجین برای طلاق است. ثبت نام در دفتر خدمات الکترونیک دادگستری: با گواهی عدم انصراف، در دفتر خدمات الکترونیک دادگستری، درخواست طلاق را ثبت و قبول کنید. توجه داشته باشید که با این رویکرد، حتی اگر وکیل دارید، شما و همسرتان باید در جلسات مشاوره شرکت کنید. البته در شرایط خاص مثلاً یکی از زوجین یا هر دو در خارج از کشور باشند، مرکز غربالگری می تواند بدون مشاوره گواهی عدم انصراف صادر کند. این رویکرد در حال حاضر در سراسر ایران در حال اجرا است، اما قابل درک است که ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند و مدت و تعداد مشاوره ها کاهش یابد. در جدول زیر برخی از تفاوت های طلاق بدون وکیل و طلاق با وکیل را با هم مقایسه می کنیم.