مشاوره حقوقی بیمه

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

مشاوره حقوقی تلفنی در تهران

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

 

امروزه موضوع بیمه به عنوان یکی از موضوعات حیاتی و مهم در زندگی روزمره جامعه به طور کلی مطرح می شود و به صراحت می توان گفت که ملکی که بیمه نشده است در آینده می تواند عواقب جبران ناپذیری برای صاحب خود داشته باشد. موضوع بیمه شامل خانه، اتومبیل، بهداشت، بیکاری و … می باشد و محدود به مناطق خاصی نمی باشد. با توجه به نیاز مردم خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه روز به روز در حال توسعه است و همواره مشاهده می شود که موضوعات مختلفی مشمول مفاد قانون بیمه می شود.

 

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

 

بیمه خودرو یکی از کالاهای مشمول مقررات بیمه ای است که بیمه کردن آن برای صاحبان خودرو به این صورت بسیار حائز اهمیت است. اولین و مهم ترین کاری که باید هنگام خرید خودرو انجام داد، بیمه آن است. مهم ترین کاری که افراد خریدار خودرو در این زمینه باید انجام دهند، بیمه خودرو است. متاسفانه برخی از رانندگان توجه چندانی به موضوع بیمه خودرو ندارند و تنها زمانی به فکر بیمه خودرو خود هستند که خودروی آن ها در تصادف آسیب جدی ببیند.

تبصره: شرکت یا صندوق بیمه ( حسب مورد) موظف است خسارت وارده به اشخاص ثالث را به قیمت روز تحویل و با رعایت قوانین جاری جبران نماید.

 

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

چنانچه تصادف جاده ای موجب تلفات جانی شود و طبق گزارش کارشناس تصادفات جاده ای یا افسر راهنمایی و رانندگی علت اصلی حادثه یکی از تخلفات آیین نامه راهداری باشد، بیمه گر ملزم به پرداخت خسارت می باشد. خسارت بدون هیچ قید و شرط و تضمینی؛ در صورتی که مقام قضایی ثابت کرده باشد که تصادف عمدی بوده است یا رانندگی تحت تأثیر یا استفاده از مواد مخدر یا روانگردان مؤثر در ایجاد حادثه مورد تأیید پلیس، پزشکی قانونی یا دادگاه یا راننده مسئول بوده است. گواهینامه رانندگی نداشته باشد یا گواهینامه رانندگی با نوع وسیله نقلیه مطابقت نداشته باشد، یا راننده وسیله نقلیه را دزدیده یا می داند که وسیله نقلیه به سرقت رفته است. بیمه گر موظف است خسارت را بدون قید و شرط پرداخت کند و تضمین دریافت کند.

 

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

در فصل عملیات بیمه، قانون بیمه عموماً بیمه را قراردادی تعریف می کند که در آن یکی از طرفین متعهد می شود در صورت وقوع حادثه، حق بیمه را به طرف دیگر بپردازد. در واقع مبلغ بیمه ای که فرد به یک شرکت بیمه پرداخت می کند به اصطلاح حق بیمه سالانه است و برای ارائه خدمات بیمه ای باید هزینه مربوطه را پرداخت کرد. از طرفی شرکت بیمه موظف به انجام وظایف تعیین شده است و باید کلیه خدمات مندرج در قرارداد را به درستی انجام دهد. وقتی می خواهید ماشین، خانه و سایر اموال خود را بیمه کنید، شرکت بیمه ابتدا با شما قراردادی امضا می کند که در آن تمام امور مربوط به بیمه را پرداخت می کند. در ماده ۲ قانون بیمه آمده است که قرارداد بیمه باید کتبی منعقد شود و به این سند بیمه نامه نیز گفته می شود.

مشاوره حقوقی بیمه رایگان

پس از درک قرارداد بیمه، باید قسمت های اصلی قرارداد را درک کنید. طرفی که حق بیمه را پرداخت می کند بیمه گذار و طرف دیگری که در قرارداد با بیمه گذار موافقت می کند بیمه گذار نامیده می شود. شخصی که اموال خود را بیمه می کند شرکت بیمه و شرکتی که طرف قرارداد است شرکت بیمه نامیده می شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید