مشاوره حقوقی ثبت اسناد در غرب تهران
چه زمانی کارکنان ثبت اسناد رسمی اطلاعات نادرست را در اسناد وارد می کنند؟ بر اساس ماده 100 قانون ثبت اسناد، هر یک از کارکنان یا پرسنل نمایندگی که عمداً مرتکب یکی از جرائم زیر شوند به مجازات جرم جعل و مجازات جرم جعل محکوم می شوند:
سند جعلی؛ این بدان معنی است که ضبط حاوی دروغ و دروغ است.
ثبت اسناد طبق قانون مستلزم حضور شخص است.
سند را به نام شخص دیگری غیر از شخصی که سند را پردازش می کند ذخیره کنید.
پیشبرد یا تاخیر در تاریخ ضبط یا ثبت سند.
مأمور ثبت احوال تمام یا قسمتی از دفتر ثبت را از بین می برد یا مخفی می کند و یا دفتر ثبت را به وسیله اغفال باطل می کند.
اسنادی را که آشکارا از صفحه خارج شده اند ذخیره کنید.
سند مورد انتقال را ذخیره کنید و توجه داشته باشید که شخصی که سند به او منتقل می شود صاحب سند نیست.
مشاوره حقوقی ثبت اسناد در غرب تهران
در مواردی که در ثبت ملک و انتقال بعدی آن اشتباهات بااهی وجود داشته باشد و یا ثبت در دفتر املاک با اسناد رسمی یا رأی قطعی متفاوت باشد، هیئت مدیره پس از بررسی دستور اصلاح دفتر و اسناد ملکی می دهد. قبل از ثبت زمین، مراحل ثبت اولیه اشتباه بوده و زمان لازم برای ثبت ملک توسط سازمان ثبت زمین در نظر گرفته نشده است. اگر بعداً سازمان ثبت متوجه این موضوع شد، موضوع در هیئت نظارت مطرح شد و پس از تأیید اشتباه، هیئت نظارت دستور صادر کرد. البته مشروط بر اینکه این اشتباه به حقوق کسی تضییع نکند و در صورتی که هیئت نظارت تشخیص دهد که خطا ناقض است.
مشاوره حقوقی ثبت اسناد در غرب تهران
آیا وکیل می تواند متن سند رسمی را تنظیم و به سردفتر ارائه کند؟ بله، تهیه اسناد رسمی توسط یک وکیل خبره فواید بسیاری دارد. مزایای داشتن پیش نویس وکیل و تهیه اسناد رسمی عبارتند از:
داشتن وکیل پیش نویس قرارداد، زمان انتقال اسناد رسمی به نام خریدار را کاهش می دهد.
در حضور وکیل، اختلاف یا حتی دادگاه نیازی به حضور فیزیکی ندارد.
خسارات پیش بینی شده در قرارداد و همچنین خسارات قانونی را پیش بینی کنید و در صورت لزوم مطالبه خسارت کنید.
وکیل می تواند از طرف خریدار در دفتر اسناد رسمی با حضور مأمور دادگاه سندی تنظیم کند.
مشاوره حقوقی ثبت اسناد در غرب تهران
با توجه به تمامی این مزایا و اهمیت تنظیم و تنظیم قرارداد، بهترین راه برای داشتن یک قرارداد مطمئن، تنظیم آن توسط وکیل با توجه به دانش و تجربه آنهاست. آگاهی عمومی نسبت به حق ثبت اسناد، املاک و آثار آنها به منظور کاهش مطالبات ثبتی و املاک و در نتیجه کاهش گزارش به مراجع قضایی حائز اهمیت است. بنابراین مشاوره حقوقی املاک و مشاوره ثبت اسناد ملکی یکی از نیازهای مهم جامعه است. بگذارید مردم به اهمیت این موضوع پی ببرند. آنها باید بدانند که در صورت بروز اختلاف یا اشتباه در اسناد و مدارک ملکی خود چه کنند. توصیه میشود روشهای قانونی ثبت ملک، تملک زمین بدون حق، کارهای ثبتی، نحوه حل و فصل اختلافات ملکی، مرجع رسیدگی به ایرادات ثبتی و اینکه آیا لازم است از اداره ثبت با املاک بررسی شود. دفتر املاک ? و… لطفا با مشاور ثبت زمین مشورت کنید.