مشاوره حقوقي, مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

 

شاید بتوانیم قدیمی ترین جرایم سایبری را آزار و اذیت بدانیم که اشکال مختلفی دارد. آزار و اذیت جوانان و نوجوانان، به ویژه زنان و دختران، داستان تکراری است که بارها و بارها می شنویم. مشخص شده است که فرد یا گروهی از افراد در فضای مجازی شایعات و اکاذیب را منتشر می کنند. سخنانی که باعث سوء تفاهم و رفتار نامناسب با این فرد می شود.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

گاهی در فضاهای مجازی به یکدیگر توهین می کنند که منجر به درگیری لفظی می شود. این مجموعه از تخلفات باعث آسیب به دیگران می شود. از سوی دیگر، می تواند افراد را در مورد یک فرد یا گروه گمراه کند. فیشینگ، کلاهبرداری رایانه ای، نشر اکاذیب، افترا، تهمت و تهدید در فضای فناوری اطلاعات یا رسانه، افشای اسرار خصوصی، جعل و استفاده از داده های نادرست در سامانه های فناوری اطلاعات و سرقت رایانه از جمله جرایم انجام شده در حوزه بازیگری است. به دلیل استارت‌آپ رشد شرکت‌های اینترنتی یا ایجاد اختلاف بین این شرکت‌ها و بین آن‌ها و مشتریانشان اجتناب‌ناپذیر است.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

وکیل مشاور تیمی متشکل از وکلای متخصص و مجرب در زمینه جرایم رایانه ای تشکیل داده است تا بتواند خدمات حقوقی رویه های مربوط به صلاحیت موسسات موجود در این حوزه مانند شورای عالی را ارائه دهد. انضباط در امور جرایم رایانه ای ، و غیره. . سیستم های اتحادیه فناوری اطلاعات، اتحادیه های ملی و مشاغل مجازی پولی و همچنین دادسراها و دادگاه ها.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

از آنجایی که قوانین علیه جرایم رایانه ای جدید هستند و ممکن است قانونگذاران در مورد جرایم خاص سکوت کنند یا نیت خود را به درستی بیان کنند، در این موارد قضات و دادگاه ها به تشخیص خود عمل می کنند. این موارد برای وکیل از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا می تواند از مهارت گفتاری صحیح خود برای اثبات ادعای موکل به قاضی استفاده کند و از این طریق تصمیم دادگاه را به سمت هدف پرونده سوق دهد. یکی دیگر از وظایف وکیل متخصص در جرایم رایانه ای تسلط لازم به قانون و آرای صادره و آراء متفق القول دادگاه ها است. از آنجایی که این جرم از طریق فریب دیگران انجام می شود، داشتن یک وکیل مجرب و شایسته ضروری است.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

یک وکیل حرفه ای با تجربه ای که از درگیر شدن در بسیاری از پرونده ها به دست می آورد، رویه های عمومی دادگاه را می شناسد و معمولاً می تواند روند پرونده را پیش بینی کند و پرونده را به گونه ای هدایت کند که به نفع موکل باشد. یک وکیل خوب و شایسته این مسئولیت را دارد که با موکل خود مشورت کند تا تمام اطلاعات لازم را به دست آورد تا بهترین تصمیم را برای رسیدگی به پرونده بگیرد. گاهی اوقات برخی تخلفات اینترنتی سیاسی می شود و باعث ایجاد تنش و سردرگمی در بین مردم یک کشور می شود. این نوع رفتار غیرقانونی توسط یک گروه سیاسی خاص ایجاد شده است و هدف آن تحریک افراد خاص و مقابله با آنها با کل جامعه است.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی شبانه روزی

دزدی و کلاهبرداری

این نوع جرایم گاهی اوقات زمانی اتفاق می‌افتد که مجرمان کنترل اطلاعات رایانه شخصی دیگران را در دست می‌گیرند و اقدام به سرقت یا کپی کردن داده‌های محرمانه دیگران می‌کنند و در نتیجه اعتبار و ایمنی شخص مورد هدف را به خطر می‌اندازند. ناپدید شدن، سرقت و کلاهبرداری به عنوان جرایم علیه اموال تعریف شده است.

 

افترا و نشر اکاذیب

این جنایت زمانی رخ می دهد که فردی برای بی اعتبار کردن قربانی اظهارات نادرست می کند و نه تنها باعث آسیب روحی بلکه خسارت مالی نیز می شود.

 

جرایم منافی عفت و اخلاق عمومی

این جنایت متضمن عفت و حیا مردم است و افراد با گذاشتن موضوعاتی مانند زنای مرد یا زن مجرد یا هر رابطه ای از این دست سعی در شرمساری قربانی دارند.

 

کلاهبرداری کامپیوتری

طبق ماده 13 قانون جرایم رایانه ای، کلاهبرداری رایانه ای به استفاده غیرقانونی از رایانه یا سیستم های مخابراتی برای توقیف، تغییر، حذف، ایجاد، توقف داده ها یا آسیب رساندن به سیستم ها، وجوه، کالاها، منافع یا خدمات اطلاق می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید