مشاوره حقوقي

مشاوره حقوقی سفته در گیلان

مشاوره حقوقی

انواع سفته

سفته به دلایل مختلفی صادر می شود و به انواع مختلفی طبقه بندی می شود. اما باید توجه داشت که از نظر شکل و قانون تفاوتی ندارند. در حال حاضر رایج است که بانک ها از روش های مختلفی برای اطمینان از جمع آوری مبالغ قبل از تأمین مالی و وام به مشتریان استفاده می کنند، مانند وثیقه گرفتن از مشتریان یا وصول سفته. سفته دیگری که به کارفرمایان امروزی اجازه می دهد با کارگران و کارمندان قرارداد کاری منعقد کنند این است که یکی از اهرم های فشار بر کارگران برای انجام صحیح وظایف محوله است. آنها در دادگاه بزرگ شدند.

 

مشاوره حقوقی سفته در گیلان

در صورتی که محل صدور و محل وصول در یک شهر باشد ظرف 15 روز از تاریخ انقضای سفته می توان با ظهرنویس اقدام قانونی کرد. در صورتی که محل صدور و محل وصول در دو شهر باشد می توان با ظهرنویس اقدام قانونی کرد. ظرف مدت 45 روز از تاریخ سررسید سفته می توان اقدام قانونی کرد. در صورتی که سفته خارج از ایران صادر شده باشد و محل وصول آن در ایران باشد ظرف 4 ماه از تاریخ سررسید می توان علیه ایران اقدام قانونی کرد. در غیر این صورت امکان شکایت از نماینده ایران وجود ندارد. وکیل شکایت کرد.

چگونه سفته را نقد کنیم؟

در صورتی که صادرکننده سفته در موعد مقرر مبلغ سفته را پرداخت نکند، دارنده سفته می تواند اقدامات زیر را برای بازپس گیری مبلغ سفته انجام دهد:

مطالبه سفته

مطالبه سفته، دعوای حقوقی دارنده سفته برای عدم پرداخت سفته است. درخواست سفته باید ظرف 10 روز از تاریخ سررسید سفته انجام شود. اقدام قانونی با صادرکننده سفته: دارنده سفته در صورت عدم پرداخت وجه سفته تا سررسید می تواند با صادرکننده سفته برخورد قانونی کند. پس از صدور قرار دادرسی علیه صادرکننده سفته، دارنده سفته می تواند نسبت به اجرای حکم اقدام کند. اجرای حکم شامل توقیف اموال صادرکننده سفته و وصول مبلغ سفته از طریق فروش مال توقیف شده است.

بهترین وکیل سفته در گیلان

اگر برای احقاق سریع حقوق خود می خواهید چک ها و چک های صندوق خود را از مراجع قانونی دریافت کنید، بهتر است با یک وکیل متخصص در چک های صندوقدار مشورت کنید. هزینه وکیل رسیدگی به سفته به عوامل مهمی مانند رزومه وکیل، سطح دانش و تخصص و مهارت در امور حقوقی و رویه های دادگاه بستگی دارد. البته مقرراتی در مورد استانداردهای اخذ حق الوکاله وجود دارد و وکلا باید مقررات را رعایت کنند و مجاز به اخذ حق الوکاله اضافی نیستند.

 

مشاوره حقوقی سفته در گیلان رایگان آنلاین

نحوه نقد سفته بسته به شرایط و مبلغ سفته می تواند متفاوت باشد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای بازپس گیری سفته باید از راه های قانونی استفاده شود و نمی توان از ابزار کیفری استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که طبق روال جاری مراجع قضایی تا زمانی که مبلغ سفته کمتر از 20 میلیون تومان باشد. پس از طرح شکایت و دادخواست، هیأت حل اختلاف مرجع صالح رسیدگی به موضوع محسوب می شود و در صورتی که مبلغ مندرج در سفته بیش از 20 میلیون تومان باشد، دادگاه صادرکننده سفته مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به شکایت است. بنابراین سریعترین راه برای استرداد سفته، وصول آن از طریق مراجع رسمی یا قضایی است. به عبارت دیگر در صورتی که سفته عندالمطالبه قابل پرداخت باشد یا بستانکار سفته در بدو ورود سفته یا در مدت مقرر در سفته به تعهدات خود عمل نکند.

 

 

طبق قانون سفته باید شامل چه مواردی باشد؟

یکی از مواردی که در هنگام درخواست و دریافت این اسناد از طریق وکیل سفته باید در نظر گرفته شود، دقت در درج اطلاعات لازم در سفته است. هنگام استفاده از چک صندوقدار باید به نکاتی توجه کرد. این عناصر مهم و قانونی عبارتند از: وکلای دعاوی سفته ای به صورت تخصصی در زمینه دعاوی سفته ای فعالیت می کنند و با تداوم این کار، تسلط لازم بر تشریفات اداری و دعاوی اینگونه پرونده ها را دارند. ضمناً وکیل دعاوی سفته با اسناد و مدارک حقوقی آشنا خواهد بود زیرا باید از اسناد حقوقی برای پیگیری امور جاری استفاده کند و برای یافتن اسناد حقوقی نیازی به دفاتر قانونی یا مشاوره ندارد. یکی از ویژگی های وکیل دعاوی سفته این است که باید مدت زمان صدور حکم علیه صادرکننده سفته را به حداقل برساند. با توجه به نیاز شغل، وکیل متخصص در دعاوی سفته تسلط لازم را بر مدارک حقوقی در این زمینه دارد و می تواند موکل را متقاعد کند که شخصاً سفته را مطالبه کرده و مراحل قانونی سفته را برای او انجام دهد.

 

مشاوره حقوقی سفته در گیلان آنلاین

چنانچه قصد توقیف اموال مدیون و صادرکننده برات را دارید، در قسمت الزامات دادخواست، علاوه بر الزامات سفته، تقاضای شرط نمایید. در این صورت پس از پذیرش درخواست و ارسال آن به نمایندگی، فهرستی از دارایی بدهکار (یعنی سند کتبی) ارائه کنید و در صورت عدم اطلاع از دارایی، درخواست سه گانه را برای بررسی بعدی مطرح کنید تا در صورت وجود دارایی به نام او به موجب قانون و تشریفات اداری توقیف می شود، یعنی تا پایان رسیدگی و اجرا نشدن حکم قابل انتقال مجدد نیست.

وکیل سفته در گیلان اینترنتی

در اینجا درخواست کننده که در واقع دارنده سفته است می تواند درخواست تامین خواسته یعنی مصادره اموال شخص مورد محاکمه را قبل از رسیدگی و قضاوت بنماید. در این خصوص دارنده سفته نیازی به رسیدگی خود به سفته ندارد، بلکه می تواند از وکیل سفته (وکیل سفته وکیل پایه یک دادگستری و دارای دانش تخصصی در این زمینه) کمک بخواهد و کلیه امور مربوطه را به او بسپارد. وظایف تجارت به وکیل سفته با امضای قرارداد نمایندگی. یک وکیل پایه در دادگاه برای رسیدگی به کلیه امور مربوط به نیازهای مالی.

وکیل وصول سفته

تعدادی از فعالیت ها وجود دارد که وکلای سفته بر اساس آموزش و تخصص خود ملزم به انجام آن هستند. یکی از مهمترین وظایف یک وکیل، کاهش زمان لازم برای صدور حکم علیه صادرکننده است. این وکلای دادگستری آگاهی کاملی از روش های وصول سفته دارند و می توانند نسبت به وصول سفته اقدام مقتضی انجام دهند. وکلای فعال در این زمینه به عنوان نماینده قانونی شاکی یا شاکی پرونده شناخته می شوند و حضور (انفرادی) آنان در دادگاه کافی است. او دانش حقوقی کافی برای جایگزینی موکلان خود در قرارهای متعدد دادگاه دارد. در برخی موارد، شما باید از دادگاه حکم جلب را دریافت کنید. شواهد محکمی برای تضمین این حکم وجود داشت و روند قانونی بسیار پیچیده و دشوار بود. در عین حال، وکیل وصول چک های صندوق به راحتی می تواند مراحل قانونی را طی کرده و قضاوت لازم را کسب کند. علاوه بر سختی و پیچیدگی درخواست و دریافت این اسناد تجاری، ضرر و زیان هایی نیز در پرونده شاکی رخ داده است. دانش و مهارت های حرفه ای یک وکیل، امکان ارائه ادعای خسارت و طرح دعوی را به صورت فردی فراهم می کند. وکلایی که در این زمینه تخصص دارند می توانند از فرآیند سلب حق اقامه دعوی استفاده کنند و زمان جمع آوری این اسناد را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. انجام خدمات وکیل سفته نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر و مناسب تر است. فقدان دانش در مورد روش های وصول بدهی می تواند منجر به هزینه های قابل توجهی شود.

 

وکیل حرفه ای سفته

وکیل وصول سفته موظف است زمان لازم برای صدور حکم علیه صادرکننده را کاهش دهد و با توجه به آشنایی با مقررات قانونی و اطلاع از نحوه وصول سفته می تواند شخصاً علیه صادرکننده اقامه دعوی کند. با این حال، آنچه وکیل سفته را از سایر وکلا متمایز می کند، تخصص آنها در اسناد تجاری است. وکلای سفته از افراد واجد شرایطی هستند که در رسیدگی به پرونده های مربوط به اسناد تجاری به ویژه پرونده های سفته تخصص دارند و همچنین تحصیلات عالی را در رشته حقوق بازرگانی گذرانده اند. همه می خواهند که موضوع حقوقی آنها به بهترین شکل ممکن در سریع ترین زمان ممکن حل شود. برای این کار باید وکیلی متخصص در موضوع پرونده خود پیدا کنید. بدین ترتیب وی می تواند با سپردن پرونده شما به وکیل ذیصلاح در این امر، در انجام وصول سفته تسریع کرده و به لطف تخصص فراوان خود در زمینه حقوقی، نتیجه مطلوب را با سرعت بیشتری برای شما به ارمغان آورد. وکیل فقط می تواند به مواردی رسیدگی کند که موضوع اصلی به طور خاص به سفته و اسناد تجاری مربوطه مربوط باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی سفته در گیلان رایگان

یکی از وظایف تخصصی دیگر وکیل سفته، تخصص آنها در ردیابی اسناد تجاری نسبت به سایر وکلا است، یعنی وکیل سفته دارای تخصص لازم در نظارت بر پرونده های مربوط به اسناد تجاری به ویژه سفته است. می تواند کمک کند مشتری با مراجعه به اسناد قانونی و ارائه مدارک لازم به مراجع قانونی برای رسیدن به نتیجه مطلوب. سپردن دعاوی سفته به کارشناسان و وکلای مجرب می تواند علاوه بر تسریع در روند رسیدگی و اجرای وصول سفته، در وقت و هزینه مشتریان صرفه جویی کند.