مشاوره حقوقی مالیات اینترنتی
اشخاص حقوقی و حقیقی باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند. این اظهارنامه ها پس از بررسی و مطالعه توسط حسابرسان سازمان مالیاتی تایید یا رد خواهد شد. در صورت تایید، شخص باید مالیات را مطابق با شرایطی که پذیرفته است پرداخت کند. اما اگر اظهارنامه مورد تایید سازمان مالیاتی نباشد. بازرس مالیاتی مبلغی بالاتر از مبلغ اعلام شده توسط مؤدی محاسبه کرد. مؤدی مالیات تعیین شده توسط سازمان مالیاتی را قبول نمی کند. وی باید با طی مراحل قانونی به تصمیم سازمان امور مالیاتی اعتراض کرده و اقدامات پیگیری لازم را انجام دهد. به این فرآیند رویه مالیاتی می گویند. دریافت مشاوره مالیاتی می تواند به شما در این فرآیند کمک کند.
مشاوره حقوقی مالیات اینترنتی
مأموریت های مشاوره خدمات مالیاتی با انجام کلیه وظایف مالیاتی مرتبط است. این وظایف عبارتند از: تهیه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی کلیه حقوق کارکنان، تهیه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی و در نهایت تهیه و تسلیم صورت معاملات فصلی و ثبت دفاتر قانونی. علاوه بر این، مشاوران خدمات مالیاتی باید در تمام مراحل تحقیق مالیاتی مشارکت داشته باشند.
مقایسه روش های مشاوره مالیاتی
با بیش از ده سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه مالیات، توصیه می کنیم در انتخاب مشاور به نکات زیر توجه کنید. مزایا و معایب رویکرد مشورتی عبارتند از: این مقررات پیچیده و سخت هر روز تغییر می کند و زمان و انرژی زیادی را برای صاحبان مشاغل تلف می کند و در صورت عدم اجرای تعهدات مالیاتی کارفرمایان در چارچوب مورد انتظار، بار مالیاتی سنگینی را بر دوش کارفرمایان تحمیل می کند. خسارات نسبتاً جبران ناپذیری به مجموعه ها و مشاغل وارد می کند. مشاور مالیاتی فردی متخصص در امور مالیاتی و قوانین مالیاتی است. وظیفه اصلی یک مشاور مالیاتی کمک به افراد و سازمان ها در امور مربوط به مالیات و راهنمایی آنها در فرآیند مدیریت مالیات است.
وظایف مشاور مالیاتی
پس از این سؤال که مشاور مالیاتی کیست، احتمالاً مهمترین سؤال مربوط به این گروه از کارشناسان این است که نقاط ضعف وکلای مالیاتی چیست؟ بنابراین در این بخش وظایف مشاور مالیاتی را توضیح می دهد که شامل موارد زیر است: دریافت، بررسی و تجزیه و تحلیل اسناد و اطلاعات مالی مشتریان: مشاور مالیاتی برای ارائه مشاوره مالیاتی صحیح به مشتریان چه حضوری و چه آنلاین، ابتدا باید اطلاعات کامل و کاملی از وضعیت مالی شما داشته باشد و حساب مشتری خود را داشته باشد. برای این کار یک وکیل مالیاتی باید تمامی حساب ها و اسناد مالی و مالیاتی موکل را به دقت بررسی کرده و مهم ترین اطلاعات مورد نیاز را استخراج کند. بسیاری از مالیات دهندگان به ویژه صاحبان مشاغل کوچک به دلیل عدم آگاهی، قوانین سخت و پیچیده، کمبود وقت و … هنگام پرداخت مالیات دچار سردرگمی می شوند. و موظف به رسیدگی به امور مالیاتی با حداقل خطا هستند. راه جلوگیری از چنین مشکلاتی استخدام یک مشاور مالیاتی است. برای مشاوره مالیاتی باید از کارشناسان و افراد ذیصلاح در این زمینه کمک گرفت، زیرا دنیای مالیات پیچیده است و قوانین و تکنیک های مختلفی را در بر می گیرد. برای بسیاری از مشاغل، استخدام مشاور مالیاتی از نظر مالی امکان پذیر نیست.