مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی نفقه اینترنتی

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته

مشاوره حقوقی نفقه اینترنتی

 

همانطور که در قسمت نفقه ذکر شد، زنان باید نفقه بپردازند. گاهی اوقات پس از شروع زندگی مشترک زن و مرد، ممکن است اختلافات ایجاد شود. مثلاً نمی تواند هزینه های همسرش را بپردازد یا او را برای پرداخت آن اذیت کند. در این صورت زن می تواند در صورتی که نفقه از طریق دادگاه به صورت قانونی درخواست می شود، یعنی زوجه باید دادخواست بدهد و از دادگاه کرج بخواهد شوهرش را مجبور به پرداخت کند. در این مرحله کارشناس تعیین می شود و بر اساس وضعیت زن مبلغی که مرد باید بپردازد مشخص می شود. دادرسی کیفری علیه مرد: در دادرسی کیفری ابتدا زن شکایت می کند و از دادگاه تقاضای مجازات مرد را می کند. در این روش زن فقط می تواند از شوهرش شکایت کند اما نمی تواند مطالبه نفقه کند. برای درک روند شکایت کیفری توصیه می شود با یک وکیل مناسب در کرج وکیل مشورت کنید.

مشاوره حقوقی نفقه اینترنتی

اگر مرد از پرداخت نفقه زن امتناع کند و مخارج زن را در نظر نگیرد، در این صورت ترک است. با در نظر گرفتن این موضوع، زنان می توانند با طرح دعوی در دادگاه، به دنبال نفقه باشند. سوال دیگری که بیشتر زنان در دادگاه های حقوقی و خانواده مطرح می کنند این است که انصراف از انفاق چه مجازاتی دارد؟

نفقه چیست؟

در مورد تعاریف نفقه و نفقه همسر اولین سوالی که مطرح می شود این است که نفقه چیست؟ اساسا نفقه یعنی چه؟ مطابق ماده 1107 قانون مدنی ایران، نفقه عبارت است از: کلیه نیازهای عادی و سازگار با حال زن از قبیل مسکن، پوشاک، غذا، اثاثیه منزل و مخارج درمانی و بهداشتی و همچنین خادمین عرفی یا نیازمندان به علت ازکارافتادگی یا از کار افتادگی. ناتوانی بیماری.

 

نحوه محاسبه نفقه فرزند

یکی از مواردی که اغلب در حوزه نفقه مورد سوال است، نسبت نفقه و نحوه محاسبه نفقه است. به طور مشخص نفقه زنان چگونه محاسبه می شود. در این خصوص باید گفت که تعیین نفقه ثابت نیست. نرخ ها و قیمت ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تعیین نفقه در نهایت منوط به نظر قاضی دادگاه است که البته نظریات کارشناسان خانواده را نیز در نظر می گیرد. کارشناسان مربوطه در نظریه خود به سن، تحصیل، شغل، حیثیت خانوادگی و سایر مسائل زنان پرداخته و بر اساس این موارد نفقه تعیین می کنند. بنابراین نمی توانیم بگوییم نفقه هر روز چقدر است یا نفقه هر نفر چقدر است.

 

بهترین وکیل نفقه

نفقه یکی از زیرمجموعه های حقوق خانواده است که به دلیل پیچیدگی و گستردگی قواعد آن، درک و تحلیل آن برای همگان غیرممکن است و نیاز به تخصص در این زمینه دارد. عدم آگاهی و آگاهی از این قوانین و مقررات ممکن است موجب تضییع حقوق قانونی و شرعی آنان شود. بدیهی است در این بین یک وکیل حرفه ای می تواند زوجین را در احقاق حقوقشان یاری و راهنمایی کند. بهترین وکیل نفقه کسی است که تجربه و دانش کامل و کافی در حد تخصص در زمینه نفقه داشته باشد. تیم وکلا و مشاوران حقوقی عدالتستان بهترین وکلای نفقه را به شما معرفی و پیشنهاد می کند.

تحت چه شرایطی می توان نفقه کودک را لغو کرد؟

تولد فرزند نه تنها زندگی زوجین را شیرین می کند، بلکه بر مسئولیت فرزندآوری آنها نیز می افزاید.

 

مرد چگونه می تواند نفقه فرزند را پرداخت نکند؟

زمانی که افراد بر اساس قوانین اسلامی عقد ازدواج می بندند، باید قوانینی را که شرع برای این منظور در نظر گرفته است، رعایت کنند. قانون مدنی که یکی از مهمترین قوانین حاکم بر روابط شخصی و بالاتر از همه خانوادگی است، حقوق و تکالیف زن و شوهر را تصریح می کند. یکی از این حقوق، حق دریافت نفقه از زوجه است و زوج موظف به پرداخت این نفقه به زن است. طبق قانون فعلی، پرداخت نفقه بستگی به پا ندارد به طور کلی، از نظر شرعی، کسانی که توانایی و توانایی مالی دارند باید نفقه همسر خود را بپردازند. در غیر این صورت دادگاه برای این مرد سه تا یک سال حبس در نظر می گیرد. به یاد داشته باشید که این مجازات در صورتی توسط دادگاه تعیین می شود که: زن باید از مرد اطاعت کند و در مسائل خانوادگی و روابط زناشویی به وظایف خود عمل کند.

 

آیا می دانید تمام نیازهای معقول زن نفقه محسوب می شود؟

در اصطلاح حقوقی به کل نیازهای مادی زن نفقه می گویند. نفقه حق زن است در حالی که پرداخت نفقه از وظایف مرد است و از واجبات زن محسوب می شود. می توانید برای شکایت از همسرتان به دلیل عدم پرداخت نفقه، یک وکیل خوب استخدام کنید. ماده 1007 قانون مدنی ارکان و مقادیر نفقه را به شرح زیر تعیین می کند: نفقه شامل کلیه مایحتاج عادی و متناسب با حال زن از قبیل پوشاک، خوراک، مسکن، اثاثیه، هزینه های درمانی و بهداشتی و خدمتکارانی است که به حوائج یا بیماری عادت کرده یا نیاز دارند. در صورت دائمی بودن عقد، شوهر ملزم به پرداخت نفقه است.