مشاوره حقوقي

وکیل حقوقی حضوری

مشاوره حقوقی ثبت اسناد در تهران

وکیل حقوقی حضوری

 

 

قانون حمایت قضایی از کارکنان و کارمندان نیروهای مسلح این امکان را برای کارمندان کشوری فراهم می کند که در مواردی که در امور قضایی با مشکل مواجه می شوند، به مشاوره سازمان دسترسی داشته باشند. چنانچه خدمتگزار یا کارمندی در حین خدمت با مشکلی مواجه شود، سازمان یا خدمتی که در آن مشغول به کار است موظف است وکیل متخصص در اختیار وی قرار دهد تا حقوق وی تضییع نشود و به این وکیل، وکیل سازمانی گفته می شود. مسئولیت های اولیه یک وکیل شامل دفاع و تعقیب حقوق موکل در دادگاه، تنظیم اسناد حقوقی مانند قراردادها و تفاهم نامه ها، نمایندگی مذاکرات حقوقی و حل و فصل اختلافات است.

وکیل کیست؟

وکیل از طرف دیگران با وکالت نامه از حقوق خود دفاع می کند و از طرف موکل خود کارهای حقوقی انجام می دهد و در دادگاه از حقوق دیگران دفاع می کند. به او وکیل می گویند. وکلا یکی از وکلای پایه در نظام حقوقی هستند و دارای مجوز برای رسیدگی و حل و فصل امور مختلف حقوقی هستند.

معیارهای انتخاب بهترین وکیل

زمانی که مشکل حقوقی داشته باشید، هنگام قدم زدن در خیابان های شهر یا جستجو در اینترنت با نام بسیاری از وکلا مواجه می شوید. اگرچه وکلای زیادی وجود دارد، انتخاب کسی که مشاوره و راهنمایی لازم را در مورد مسائل مورد نیاز به شما ارائه دهد می تواند دشوار و گیج کننده باشد. اما در نهایت باید اعتماد کنید و یکی از این وکلا را انتخاب کنید تا به شما در حل مشکل حقوقی شما کمک کند. معیارهای مختلفی برای انتخاب یک وکیل خوب وجود دارد. شما می توانید با تحقیق و یا حتی یک مشاوره اولیه (اغلب رایگان) یک وکیل را بر اساس این معیارها ارزیابی کنید. وکالت یک حرفه مهم و حیاتی در جامعه است که به افراد و سازمان ها در حل مسائل حقوقی کمک می کند. مشاوران حقوقی به عنوان کارشناسان با دانش و تخصص در زمینه های مختلف حقوقی افراد را در امور حقوقی راهنمایی و راهنمایی می کنند.

وکیل حقوقی حضوری

وکلایی که اقدام قانونی می کنند وکیل دادگستری و وکلای مدافعی که پرونده های کیفری را انجام می دهند وکیل کیفری نامیده می شوند. دامنه دعاوی حقوقی بسیار گسترده است، اما برای توضیح کاملتر باید گفت: وقتی دعوی در دادگاه مطرح می شود و تصمیم قاضی اعطای حقوق به طرف دعوی بدون تعیین مجازات یا مجازات برای دیگری است. طرف، به این میگن محاکمه. وکیل خود را در جایگاه یک مدافع قرار می دهد و سعی می کند حق موکل را در تصمیم قاضی مطرح کند. اما مسائل و تشریفات کیفری از نظر امنیت اجتماعی و حفظ منافع افراد جامعه به وجود می‌آیند و مجازات شخصی که به عنوان مجرم شناخته می‌شود حتی ممکن است منجر به مجازات اعدام برای متهم شود. هدف از کار وکیل کیفری دفاع از موکل در یک موضوع بسیار حساس است.

وکیل حقوقی حضوری

وکیل به موکل خود کمک می کند تا یک درخواست مناسب تهیه کند و هر آنچه را که قاضی باید بداند در این درخواست بیان می کند. در صورتی که درخواست ناقص و نامناسب باشد، از ابتدای رسیدگی رد خواهد شد. بنابراین هرکسی که می خواهد دادخواست بدهد باید با وکیل مشورت کند و با کمک او طرحی را تهیه کند. در پرونده قضایی به شخصی که دادخواست می دهد خواهان و افرادی که در دادخواست نام برده می شوند خوانده می گویند. گاهی اوقات وکلای موکل درخواست هایی را ارائه می کنند که با عرف، قانون و اخلاقیات سازگار نیست. مثلا موارد مشابه را به او نشان دهید تا صحت اظهارات وکیل را بسنجید. به شدت از این وضعیت اجتناب کنید.

وکیل حقوقی حضوری

اگر شما وکیل خود را در موضوع خاصی وکالت کرده اید و وکالتنامه را امضا کرده اید، تعهد وکیل فقط به آن موضوع حقوقی مربوط می شود و هیچ تعهد یا دخالتی در سایر امور حقوقی شما ندارد. اگر در حال تهیه وکالتنامه برای دو یا چند موضوع مختلف هستید، قانون ایجاب می کند که برای هر موضوع وکالتنامه جداگانه ای تنظیم شود.

کارآموز وکیل

کارآموز وکیل به شخصی گفته می شود که پس از قبولی در آزمون مهم وکالت باید مدتی را به عنوان کارآموز زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری انجام دهد. سرپرست او چند پرونده ساده برای نمایندگی در اختیار او قرار داد. به این وکلا وکیل کارآموز می گویند.