مشاوره حقوقي

وکیل حقوقی در تهران

مشاوره حقوقی تلفنی غرب تهران

وکیل حقوقی در تهران

 

وکیل و مشاور حقوقی یکی از مشاغل پرطرفدار و شناخته شده در زمینه حقوقی است. امروزه اکثر مردم می دانند که فارغ التحصیلان حقوق در حرفه ای مانند قاضی، وکیل یا سردفتری کار می کنند. اما شاید کمتر کسی بداند که این افراد می توانند به عنوان مشاور حقوقی نیز خدمت کنند. امروزه در اکثر شرکت ها بخش مهمی به نام مشاور حقوقی وجود دارد که از یک یا چند مشاور حقوقی تشکیل شده است. اما تفاوت وکیل و مشاور حقوقی چیست و چه وظایفی بر عهده دارند؟ در ادامه این مقاله به تفاوت های مشاوران حقوقی و وکلا می پردازیم.

 

وکیل حقوقی در تهران

وکیل شهید یا وکیل مدافع فردی است که در پرونده های حقوقی از شهدا و رزمندگان بسیجی دفاع می کند. این افراد که به عنوان وکیل مورد تایید اداره حفاظت حقوقی قرار دارند، از طرف وکلا یا وکلای حقوقی در حمایت از رزمندگان و شهدای بسیج فعالیت می کنند.

ویژگی های یک وکیل

 

مسائل حقوقی در کشور ما در دو حوزه حقوقی متمایز گنجانده شده است و این موضوعات به دو بخش حقوق عمومی و حقوق خصوصی تقسیم می شوند. در بخش حقوق عمومی، قانون بیشتر به روابط بین نهادها و مردم توجه دارد. اما در حقوق خصوصی آنچه اهمیت دارد روابط بین افراد است. وقتی صحبت از حقوق خصوصی می شود، همه افراد جامعه از حقوق خاصی برخوردار هستند و هیچکس نمی تواند آن را سلب کند. حقوق بین الملل نیز بخشی از مسائل حقوقی از جمله روابط بین دولت ها، حقوق فردی از منظر بین المللی و غیره محسوب می شود.

اما سوال اینجاست که ویژگی های یک وکیل خوب یا یک وکیل مناسب چیست؟ پاسخ به این سوال مهم است زیرا یک وکیل در تهران باید تمام مراحل قانونی را از طرف شما انجام دهد. اگر آن وکیل به طور کامل با این موارد آشنا نباشد یا نتواند در دادگاه به خوبی از شما دفاع کند، در واقع در این نبرد شکست خواهید خورد. یک وکیل خوب و با تجربه می داند که چگونه تصمیم دادگاه را به نفع شما تغییر دهد. بنابراین انتخاب یک وکیل خوب به معنای برنده شدن در پرونده است.

 

وکیل حقوقی در تهران

 

منظور از امور حقوقی، امور مربوط به زندگی روزمره، معاملات، خانوادگی و مانند آن است. از سوی دیگر، پرونده های کیفری مربوط به اموری است که نظم عمومی جامعه را بر هم می زند و افراد خاطی را مجازات می کند. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نه تنها مسائل کیفری و حقوقی متفاوت است، بلکه رویه ها و دادگاه ها و همچنین نحوه شکایت و نحوه رسیدگی دادگاه به این رویه ها نیز متفاوت است. بنابراین مهم است که بدانیم آیا موارد و مشکلاتی که با آن مواجه می شویم، حقوقی هستند یا کیفری. بهترین راه برای تشخیص این موضوع مراجعه به مشاور حقوقی است.

 

وکیل حقوقی ملکی در تهران

در دعاوی ملکی ممکن است دعاوی مستلزم تنظیم اسناد رسمی، ابطال انواع اسناد رسمی و عادی، خلع ید، ابطال تصرف متجاوزانه، رهن، تسلیم تعهدات بیع و غیره باشد. یکی دیگر از فعالیت های وکیل ملکی ارائه مشاوره حقوقی به مشتریان می باشد. در برخی موارد ممکن است موکل هنوز با مشکل حقوقی مواجه نشده باشد و مشاوره با وکیل صرفاً به منظور آشنایی و جلوگیری از بروز مسائل حقوقی است. به همین دلیل می خواستیم بدانیم بهترین وکلای تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ آیا بهترین وکلا برای حل و فصل پرونده های حقوقی لزوما بالاترین قیمت ها را دریافت می کنند؟ یا اینکه می توان وکیل مناسب را با هزینه ای مقرون به صرفه پیدا کرد؟

تعهدات وکیل در قبال موکل

در خصوص تعهدات وکیل در قبال موکل، وکالتنامه در قرارداد وکالت به وضوح تصریح و تعیین شده است. سردفتر وکالتنامه ای صادر می کند که حدود اختیارات را مشخص می کند. بر اساس این وکالت، موکل این اختیار را دارد که نماینده ای را تعیین کند که به موجب وکالت، وکالت او را در این امور اختیاری به عهده بگیرد. بنابراین واضح است که وظایف وکیل همان اختیاراتی است که موکلش به او واگذار کرده است.

 

چه مواردی نیاز به کمک وکیل دارد؟

وکلا می توانند به بسیاری از مسائل مانند امور مربوط به اسناد تجاری (مانند چک و سفته)، قراردادها، امور کارگری و کارفرمایی (از جمله قراردادهای کاری و شکایات متقابل بین طرفین) و امور خانوادگی (مانند ازدواج، طلاق و فرزند) رسیدگی کنند. حضانت). فرزندان، ارث و وصیت به افراد کمک می کند. نکته مهم در تمایز بین امور حقوقی و کیفری این است که در امور کیفری بحث ارتکاب جرم و مجازات مجرم مطرح می شود، در حالی که در امور حقوقی عموماً از امور تجاری، خانوادگی و شخصی صحبت می کنیم و کار عبارت است از. کمتر در مورد مجازات و زندان. البته باید توجه داشت که تشخیص حقوقی یا کیفری یک پرونده و حتی در برخی موارد، امری همیشگی آسان نیست.

وکیل حقوقی در تهران

اگر مشکل حقوقی دارید، بهترین کار این است که با یک وکیل جوان صحبت کنید، از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرید و در صورت لزوم موضوع را به آنها ارجاع دهید. وکلای قضات درجه یک می توانند از اختیارات خود برای ایفای نقش موثر در روند رسیدگی به پرونده و هدایت پرونده به پیروزی استفاده کنند. توجه داشته باشید که قبل از طرح دعوی باید با وکیل دادگستری جهت تنظیم مدارک لازم و طرح دادخواست مقتضی مشورت نمایید. به همین دلیل او تجربیات غنی در این زمینه اندوخته است و توانسته آنها را با بهترین راه حل حل کند. چالش ها و مسائل. از این رو وکیل غرب تهران به دلیل تسلط بر قوانین مربوط به دعاوی حقوقی یکی از وکلای متخصص و ذیصلاح به شمار می رود که می تواند هر نوع معامله ای را در کوتاه ترین زمان منعقد کند.