مشاوره حقوقی طلاق

وکیل طلاق به درخواست زوجه

مشاوره حقوقی آنلاین

 

طلاق در لغت به معنای جدا شدن و رها شدن است. طلاق در اصطلاح به فسخ نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاصی که از طرف مرد پیشنهاد می شود اطلاق می شود. همانطور که همه می دانیم طلاق یکی از حقوق مردان در نظام خانواده است. مرد می تواند زن را بدون رضایت او طلاق دهد. نکته بعدی این است که طلاق فقط در ازدواج دائم وجود دارد. بنابراین زوجینی که ازدواج موقت کرده اند نمی توانند از طریق طلاق عقد خود را فسخ کنند.

 

وکیل طلاق به درخواست زن

دادگاه در نهایت تصمیم گرفت که این مرد به بیش از 5 سال زندان محکوم شود. یا جریمه نقدی ولی به دلیل عدم توانایی پرداخت به 5 سال حبس محکوم می شود. یا حبس و جزای نقدی که منجر به بازداشت شوهر به مدت 5 سال یا بیشتر شود. البته قضاوت باید اجرا شود.

 

مشاوره حقوقی برای درخواست طلاق زوجه

طبق قانون جدید حمایت از خانواده، تکلیف مالی زوجین باید قبل از طلاق مشخص شود. پس از احراز تعهدات در این امر، طلاق منوط به رعایت این تعهدات مالی است. در حال حاضر مدت اعتبار گواهی سازش غیرممکن سه ماه است. نکته مهم این است که با انقضای گواهی سازش غیرممکن، کلیه توافقات بین طرفین باطل می شود.

اولاً، شامل اموالی که قبل از ازدواج متعلق به مرد است نمی شود. دوم اینکه دقیقاً نیمی از ملک به نام زوجه منتقل نشده است. در عوض، بین 1٪ تا 50٪ از دارایی را می توان با تعیین مقدار دقیق توسط دادگاه به زن منتقل کرد. نقل و انتقالات رایگان است. یعنی مرد حق ندارد در ازای آن چیزی از زن مطالبه کند. اما زن در صورت تمایل نمی تواند اعمال این شرط را مطالبه کند.

 

وکیل برای طلاق به درخواست زن

لازم به ذکر است که هر دو طرف دعوا در تاریخ مقرر در دادگاه حاضر شدند. شاکی در اولین جلسه دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج مالی را به طلاق به دلیل نقض قرارداد اصلاح کرد. متهم نیز در جلسه با اعتقاد به غیرقابل قبول بودن و غیرقابل قبول بودن استدلال های شاکی به دفاع از خود پرداخت و خواستار انتقال پرونده به پزشکی قانونی شد. دادگاه همچنین از کمپ بازپروری مربوطه در این مورد سوال کرد و کمپ پاسخ داد که او همچنان در حال مصرف مواد مخدر است. سپس دادگاه محترم موضوع را به داوری ارجاع داد. داور زن گفت که مصالحه امکان پذیر نیست، اما داور شوهر گفت که او می خواهد زندگی اش را پس بگیرد. پس از آن، زن آزمایش بارداری داد و نتیجه منفی شد.

وکیل طلاق به درخواست زن

پیش از این، زنان برای ارائه درخواست طلاق به دادگاه نیازی به انجام هیچ گونه تشریفات نداشتند. البته طبق قانون جدید متقاضیان طلاق باید ابتدا در مشاوره خانواده شرکت کنند. پس از شرکت در مشاوره خانواده می توانند برای ثبت نام به دادگاه مراجعه کنند. ذکر این نکته ضروری است که قبل از ثبت درخواست طلاق، هر دو زوج ابتدا باید در جلسه مشاوره شرکت کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از ابداعات قانون جدید استفاده از مشاوران زن در جلسات طلاق است.

سریعترین راه طلاق زن

البته به طور کلی سریعترین راه طلاق این است که هر دو طرف داوطلبانه طلاق بگیرند. به طلاقی که طرفین به درخواست و پیشنهاد زوجه توافق می کنند، طلاق می گویند. علاوه بر این، سایر روش های طلاق نیز تقریباً به همین میزان زمان نیاز دارند. البته آخرین عنصری که می تواند روند و مراحل طلاق را طولانی کند، محاکمه زن است و دیگری کیفیت دفاع مرد، میزان استقامت و میزان مخالفت او با طلاق است.

وکیل طلاق به درخواست زوجه

طبق ماده 1130 قانون مدنی «در صورتی که وجود زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، زن می‌تواند از حاکم شرع تقاضای طلاق کند». در صورت اثبات عسر و حرج در دادگاه، دادگاه می تواند زوج را مجبور به طلاق کند. اگر طلاق اجباری نباشد زن با اذن حاکم شرع طلاق می دهد. آزار و اذیت همانطور که در قانون ذکر شده شرطی است که بقای زن را سخت و غیرقابل تحمل می کند. یکی از مواردی که در جامعه زنان سعی می کنند از طلاق سوء استفاده کنند همین تصور سختی و خجالت است. در حالی که برخی از مفاهیم مانند ابتلای شوهر به بیماری لاعلاج، سوء مصرف مواد، عدم پرداخت نفقه یا جدایی طولانی مدت را می توان مفاهیم دشوار و ناهنجاری دانست، مشکل اینجاست که تعریف این مفهوم باقی مانده است. به اختیار قاضی و در بسیاری از موارد، رویه های مختلفی برای این کار وجود دارد.

هزینه گرفتن وکیل برای برای درخواست طلاق چقدر است؟

 

از جمله موارد فوق، آخرین مورد وکالت زوجه در طلاق است که بسته به شرایط عقد و اجرای آن به زوجه داده می شود. این یکی از مواردی است که بیشتر توسط زنان متقاضی طلاق استفاده می شود، زیرا به طور کلی اثبات عناصر دخیل آسان تر است و زمان کمتری می برد. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: اصولاً شوهر برای درخواست طلاق نیازی به دلیل خاصی ندارد. اما وقتی زن درخواست طلاق می کند، جدا از پیچیدگی موضوع، باید دلیل روشنی برای طلاق داشته باشد، اما به سادگی فاقد درک است. عدم علاقه زن به شوهرش جز در شرایط بسیار خاص نمی تواند دلیل طلاق باشد. البته مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، اگر یک وکیل طلاق خوب و با تجربه داشته باشید، قطعا می توانید به هدف خود یعنی طلاق برسید.

 

تقاضای طلاق به نام زوجه و مهریه

در صورت تقاضای طلاق، تکلیف مهریه چیست؟ این موضوع به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است، اما به طور خلاصه، اگر زوجه بتواند یکی از شرایط مندرج در اسناد ازدواج را ثابت کند، وکیل زوج حاضر به موافقت با طلاق می شود و تعیین میزان طلاق را به عهده خود او می گذارد. طلاق.جهیزیه برای دریافت. زوج تصمیم می گیرد که آیا می تواند دادگاه را به اجبار زوجین به طلاق اجباری کند یا خیر و میزان مهریه به نظر قاضی و خود زن بستگی دارد.

 

طلاق و اخذ حضانت فرزندان به درخواست زوجه

قانون طلاق با قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده مرتبط است. طبق ماده 29 قانون تامین خانواده طلاق، در صورتی که حضانت فرزندان از قبل تعیین نشده باشد، در حکم طلاق باید آراء قضایی صادر شود. طبق قانون حضانت فرزند تا سن 7 سالگی به عهده مادر و سپس پدر است. 9 سال برای دختران و 15 سال برای پسران. پس از سن ذکر شده در بالا، دیگر سرپرستی طبق قانون موضوعیت ندارد. انتخاب در دست بچه هاست. اما هنگام اعطای حضانت، قاضی باید به منافع کودک احترام بگذارد، به این معنی که صرف نظر از سن کودک که به طور قانونی حضانت را بر عهده دارد، مهم این است که قاضی تصمیم بگیرد که کدام طرف برای کودک بهتر است.

 

 

شرایط زن برای درخواست طلاق

برای شروع وکالت زن در دعوای طلاق، دادخواستی به دادگاه خانواده تقدیم می شود و معاینه پزشکی قانونی طلاق انجام می شود. اگر دادخواست واجد شرایط لازم نباشد، دادگاه می‌تواند حکمی مبنی بر رد دادخواست، عدم تشکیل جلسه دادرسی یا عدم صلاحیت صادر کند. شرایط درخواست طلاق توسط زن به شرح زیر است:

شرکت در جلسه مشاوره: برای اینکه درخواست طلاق در مراجع قضایی بررسی شود، ابتدا هر دو زوج باید در جلسه مشاوره شرکت کنند.

دادگاه خانواده: در صورتی که دادخواست طلاق در دادگاه دیگری مطرح شود، حکم عدم صلاحیت صادر می شود.

شرایط عمومی دادخواست: درخواست طلاق باید دارای شرایط عمومی دادخواست مندرج در ماده 51 قانون آیین دادرسی مدنی باشد. این شرایط شامل درج اطلاعات تماس شاکی و خوانده، ذکر تصمیم درخواست، ذکر درخواست شاکی به دادگاه و … می باشد.

 

آیا غیبت زوج از مواردی است که زوجه تقاضای طلاق می کند؟

 

غیبت زوج بیش از چهار سال از جمله مواردی است که به درخواست زوجه می توان طلاق داد که شرایط و جزئیات آن در متن مقاله توضیح داده شده است.

 

وکیل طلاق

ماده 1119 قانون مدنی می گوید: طرفین عقد می توانند علاوه بر عقد نکاح یا سایر عقود لازم، شروطی بگذارند که خللی در اصل عقد نداشته باشد، از جمله شرط کنند که اگر شوهر زن دیگری داشته باشد. یا برای مدت معینی مفقودالاثر باشد یا مصرف را ترک کند یا بخواهد به زندگی زوجه لطمه بزند یا رفتار بدی داشته باشد که زندگی مشترک آنها غیر قابل تحمل شود، زوجه وکیل است و وکیل مسئول دادگاه طلاق است تا رضایت زوجه را جلب کند. شرایط و پس از اثبات این واقعیت رای نهایی تصمیم گیری می کند. ملاحظه می شود که بر اساس این ماده حالتی که زن می تواند طلاق دهد این است که شوهر به زن خود وکالت می دهد تا در صورت داشتن شرایط ازدواج مجدد، زن خود را طلاق دهد.

 

مهریه زمانی که زن تقاضای طلاق می کند

قانون شرایط اعطای مهریه را در هنگام درخواست طلاق از سوی زن مشخص کرده است. باید گفت مهریه حقی است که قانون برای زن قائل شده است. بعد از عقد، مهریه متعلق به زن است و هر وقت بخواهد می تواند آن را مطالبه کند. زمانی که زن تقاضای طلاق و امور مربوط به آن می کند، می تواند با اثبات عسر و حرج حکم طلاق بگیرد و دادگاه نیز علی رغم پیشنهاد زن، میزان مهریه را بر اساس قانون جدید مهریه تعیین و پرداخت آن را می پذیرد.

عصر و حرج در طلاق

عصر و حرج معنای مشخص و دقیقی ندارد، بلکه در این لغت به معنای سختی و عسر و حرج است و در رویه قضایی هر نوع سختی غیر قابل تحملی را برای ادامه زندگی زن با مرد و البته دشوار دانسته اند. او می‌گوید، قابل درک است که تشخیص سختی‌ها و شرم‌ها در چنین قانون‌گذاری، با چنین لحنی از سوی قانون‌گذار، در انحصار قاضی است و کاملاً به سلیقه و خواسته‌های شخصی او بستگی دارد. به درخواست زوجه در صورت طلاق 12 بند از عقد قابل استناد است.

 

شروط دوازده گانه عقد در طلاق

اگر یکی از شروط دوازده گانه مندرج در قرارداد پیش بیاید و دادگاه تصمیم بگیرد که زوجه وکیل طلاق شود، زن می تواند بدون حضور و رضایت زوج یا زوجین، برای طلاق از زن عادی خود به دفتر طلاق مراجعه کند.

 

حکم طلاق

پس از صدور حکم طلاق و قطعی شدن آن، زن سه ماه فرصت دارد تا برای اجرای حکم طلاق به اداره ثبت احوال مراجعه کند. در این صورت سردفتر پس از انجام تشریفات ابلاغ اجرای حکم طلاق به مرد و اثبات باردار نبودن او، حکم طلاق را اجرا و اسناد طلاق را صادر می کند.

 

طلاق زنان در دوران عقد

وقتی زن و مردی بدون ازدواج با هم ازدواج کنند و در یک خانه زندگی نکنند، زن می تواند تقاضای طلاق کند. البته در این صورت زن یا باید از وکیل طلاق استفاده کند یا بتواند مشکلات خود را ثابت کند. یک نکته در مورد طلاق در دوران عقد این است که اگر طرفین قبلاً رابطه زناشویی برقرار کرده باشند، تمام مهریه متعلق به زن است. اما اگر دو طرف هنوز رابطه زناشویی برقرار نکرده باشند، زن فقط می تواند نیمی از مهریه را دریافت کند.