مشاوره حقوقی طلاق

گرفتن مهریه بعد از طلاق

مشاوره حقوقی آنلاین

ایا بعد از طلاق میشود مهریه را گرفت

طبق روال قانونی اغلب قبل از طلاق درخواست مهریه می شود. اما در برخی موارد بعد از طلاق نیز می توان مهریه گرفت. به همین دلیل توجه به انواع طلاق از جمله طلاق رجعی، طلاق متقابل، طلاق و … ضروری است. بنابراین حتی پس از طلاق توافقی نیز می توان با شرایطی مهریه را وصول کرد. برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ مهریه بعد از طلاق اینجا کلیک کنید.

 

اخذ مهریه بعد از طلاق

طبق روال قانونی اغلب قبل از طلاق درخواست مهریه می شود. اما در برخی موارد بعد از طلاق نیز می توان مهریه گرفت. به همین دلیل توجه به انواع طلاق از جمله طلاق رجعی، طلاق متقابل، طلاق و … ضروری است. بنابراین حتی پس از طلاق توافقی نیز می توان با شرایطی مهریه را وصول کرد. برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ مهریه بعد از طلاق اینجا کلیک کنید. سریعترین راه برای گرفتن مهریه مراجعه به دفتر ثبت ازدواج و درخواست توقیف دارایی زوج از سردفتر است. یعنی در صورتی که زوجه یا زوج ملکی را به ثبت رسانده باشد، زوجه می تواند سریعاً برای وصول مهریه به اداره ثبت ازدواج مراجعه و با در دست داشتن مدرک هویتی و اصل مهریه درخواست صدور دستور اداری برای قسمتی یا کل مهریه نماید. ازدواج. گواهی پیشرفت کند.

نقش وکلا در تقاضای مهریه

خبر خوب این است که زوجه می تواند برای مطالبه مهریه از طریق ثبت نام یا در دادگاه وکیل بگیرد، البته در دادگاه ها سردرگمی وجود دارد و بین زوجین بر سر اعطای آن یا عدم اعطای مهریه اختلاف نظر وجود دارد. تنها فردی که می تواند متانت، درایت و بصیرت را برای سلب حقوق زن از همسر یا خانواده اش داشته باشد، حضور وکیل است. از آنجایی که وکلای دادگستری می دانند که چگونه از منافع زن و خانواده او در امور طلاق و بازپرداخت مهریه محافظت کنند، انتخاب وکیل بر اساس دانش و رزومه حرفه ای آنها کاری است که وکیل برای کاربران خود انجام می دهد. فقط وکیل خود را ثبت کنید. درخواست خود را در این وبسایت بایگانی کنید و تمامی سوالات و مسائل مربوط به مهریه خود را به وکلای متخصص این وبسایت بسپارید.

 

نکات کلیدی برای دریافت مهریه

نکاتی که در وصول جهیزیه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اولاً عقد نکاح باید به صورت رسمی و قانونی ثبت شده باشد و ثانیاً در عقدنامه نحوه دریافت مهریه وجود داشته باشد، یعنی در صورت درج در عقد، مهریه مطالبه شود. . توسط همسر بعدی با توجه به صحت و ثبت قرارداد، ممکن است در هر زمان آن را مطالبه کند. اما اگر به صورت نادالاستاعه ثبت شده باشد، تنها زن می تواند مهریه را از مرد دریافت کند که مرجع قانونی توانایی پرداخت مهریه را ثابت کند. یکی دیگر از نکاتی که در قبول مهریه باید به آن توجه کرد، اطاعت عام و خاص زن از شوهر است، یعنی زن باید در زندگی روزمره و در امور زناشویی به شوهرش گوش دهد و از او اطاعت کند. نکته مهم دیگر در پذیرش مهریه این است که زنان به دلایل مختلف مهریه نمی دهند، یعنی اگر زنی تمام یا قسمتی از مهریه خود را به هر دلیلی به سند رسمی یا غیررسمی بدهد، دیگر نمی تواند از مهریه مطالبه کند.

مراحل دریافت جهیزیه خانم

بسته به نحوه اخذ مهریه، مراحل دریافت مهریه زن نیز متفاوت است: برای زن و شوهر دو راه وجود دارد. یک راه حل مراجعه مستقیم به دادگاه است، راه حل دیگر اخذ دفتر اجرایی اسناد رسمی است. مهریه حق خاصی است که پس از قرائت و ثبت صیغه به زن تعلق می گیرد. پس از قرائت صیغه نکاح، زن می تواند هر زمان که بخواهد این حق را با توافق یا اجبار به دست آورده و از مرد پس بگیرد. همسران قوانینی را تصویب می کنند. ابتدا باید اصل یا کپی سند ازدواج خود را داشته باشید و به دفتر ازدواجی که در شناسنامه و شناسنامه خود درج شده است مراجعه کنید. البته ممکن است آدرس دفتر خانه تغییر کرده باشد یا فراموش کرده باشید دفتر ازدواج مورد نظرتان کجاست و یا حتی ممکن است سردفتر فوت کرده باشد. در این صورت برای یافتن آدرس جدید و یا اسپانسر دفتر به مرکز ثبت ازدواج و طلاق یا اداره ثبت احوال شهر مورد نظر مراجعه فرمایید.

گرفتن مهریه بعد از طلاق

در قسمت مهریه توسط سردفتر تنظیم می شود و ضامن (مثلاً پدر شوهر) که مهریه را می پردازد امضا می شود. ضمانت پرداخت مهریه حتی می تواند به صورت مشارکتی باشد. در پرونده ای که چند سال پیش درگیر آن بودیم، همسری باهوش از سردفتر درخواست کرد که مهریه را به صورت مشترک با پدرشوهرش بپردازد. پس از مدتی به دلیل اختلافات متعدد بین زوجین، زوجه به نیابت از پدر زن ثروتمند شکایت کرده و موفق به مصادره مغازه ضامن مشترک (پدرشوهر) شد.

گرفتن مهریه بعد از طلاق

اجرای مهریه از طریق دادگاه بهتر است یا از طریق ثبت؟ پاسخ این است که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و بهتر است قبل از هر اقدامی و تعیین اینکه آیا زوجین دارایی های مالی برای تصرف دارند و وضعیت مالی آنها در چه وضعیتی است با یک وکیل مجرب مشورت کنید. بخشی از مهریه با ثبت و بخشی دیگر از طریق دادگاه قابل مطالبه است. در خاتمه می توان گفت که روند توقیف اموال برای تامین خواسته از طریق دادخواست به دادگاه سریعتر است، اما عیب آن وجود هزینه دادخواست مهریه 3.5 درصدی است که بسته به میزان قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. اگر چه شما می توانید تقاضای تخفیف در هزینه دادرسی نیز داشته باشید، برخی از اتاق های دادگاه عموماً تخفیف را نمی پذیرند، اما در صورتی که زوجه قصد منع شوهر خود را داشته باشد، اقدام با اجرای ثبت بسیار سریعتر از ثبت اعدام خواهد بود. . توسط دادگاه ها اگر هر دو زوج دارایی های قابل توقیف باشند و هیچ استثنایی برای بدهی وجود نداشته باشد، اقدام در اداره ثبت، ارزان و بدون دردسر خواهد بود.

 

نحوه گرفتن مهریه

همانطور که گفتیم برای گرفتن مهریه دو راه وجود دارد: یکی مراجعه به ثبت احوال و اخذ حکم اداری و دیگری مراجعه از طریق مراجع قضایی. بر اساس قانون جدید، زن یا شوهر برای وصول جهیزیه ابتدا باید به دفاتر ازدواج مراجعه و پس از دریافت دستور اداری تمام یا بخشی از مهریه، برای استرداد آن به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند. برای وصول مهریه باید به دفتر خدمات الکترونیک دادگستری مراجعه و سپس از طریق اداره ثبت اسناد و املاک کشور با صدور گواهی انصراف مهریه در دادگاه خانواده حاضر شود تا درخواست مهریه را ارائه دهد.

 

مراحل اجرای مهریه

شاید تفاوت مهریه و جهیزیه عندالمطالبه شما را سردرگم کند. تفاوت این دو نوع مهریه در این است که در نوع اول، زن مالک مهریه است و می تواند هر لحظه تا 110 سکه آن را مطالبه کند. باید به او پرداخت شود، اما برای مهریه نوع دوم، اگر مرد تمکن مالی و توانایی مالی داشته باشد، زن می تواند درخواست مهریه کند. در این صورت مرد مکلف به پرداخت مهریه است. همانطور که قبلاً ذکر شد، نمی توانید مستقیماً برای مطالبه مهریه به دادگاه مراجعه کنید. زمانی که نمی توانید از طریق دفترخانه مهریه را از مرد دریافت کنید، دادگاه می تواند میزان مهریه را تعیین کند. مرد پس از درخواست مهریه می تواند برای دریافت وام ربوی اقدام کند و در صورت قبولی تقاضای او، مهریه به صورت اقساطی پرداخت می شود. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که وقتی مهریه داده می شود تحت هیچ شرایطی قابل مطالبه نیست. هزینه های اجرای جهیزیه به عهده زوجه بوده و بنا به درخواست وی محاسبه می شود.