مشاوره حقوقي

مشاوره تلفنی کلاهبرداری در تهران

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره تلفنی کلاهبرداری در تهران: منظور از جرم کلاهبرداری، کلاهبرداری از دیگری برای تصرف در اموال او و فریب طرف مقابل است. در بررسی میزان مجازات مشارکت در جرم کلاهبرداری باید توجه داشت که مجازاتی که برای شرکا در نظر گرفته می شود، مجازاتی است که برای عوامل مستقل تعیین می شود. . این امکان وجود دارد که قبل یا در حین ارتکاب جرم، به جرم تبدیل شود. بنابراین رفتاری که پس از ارتکاب جرم انجام می شود را نمی توان شریک جرم دانست. آنچه که کلاهبرداری را از سایر جرایم دارایی متمایز می کند این است که اغلب این جرایم شامل انتقال مال از بزه دیده به مجرم بدون رضایت یا اطلاع صاحب مال است، حتی گاهی به این دلیل که مجرم از راه های دیگری استفاده کرده است. در هنگام اعمال خشونت آمیز یا کلاهبرداری، قربانی داوطلبانه به مجرم پول می دهد.

 

مشاوره تلفنی کلاهبرداری کارمندان دولت در تهران

مرتکبین کارمندان دولت یا سازمان ها و سازمان های وابسته به دولت یا شهرداری ها، نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح و کارمندان دولت هستند. لازم به ذکر است که برای احراز جرم کلاهبرداری، ابتدا باید مال دیگری را از طریق کلاهبرداری به دست آورد. در مورد طرفداران خود جستجوی تصویری انجام دهید تا ببینید آیا آنها واقعاً همان چیزی هستند که می‌گویند. برای این کار می توانید از یک سرویس جستجوی تصاویر مانند گوگل یا چشم نازک استفاده کنید. اگر در اثر کلاهبرداری پول از دست بدهید یا اطلاعات شخصی خود را به یک کلاهبردار بدهید، بعید است که پول خود را پس بگیرید. اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محدود کردن آسیب و محافظت از خود در برابر آسیب بیشتر انجام دهید.

قانونگذار در ماده 1 قانون تشدید مجازات ارتشاء، فساد و کلاهبرداری موارد زیر را از روشها و روشهای کلاهبرداری برشمرده است:

ایجاد این باور در افراد مبنی بر وجود یک شرکت، تجارت، کارخانه یا موسسه ساختگی:

به عنوان مثال، شخصی دفتری را اجاره می‌کند، تابلویی نصب می‌کند و منشی را استخدام می‌کند و خود را مدیر یک شرکت ساختمانی معرفی می‌کند یا چیزی که سابقه ندارد.

مشاوره برای کلاهبرداری در تهران

مجازات تبعی، مجازاتی است که برای کسی که در پی محکومیت مجرم شناخته می شود و نیازی به ذکر در حکم دادگاه ندارد، تعیین می شود. مجازات تکمیلی مجازاتی است که برای شخصی که فقط در شرایطی که در دستور دادگاه ذکر شده مقصر شناخته می شود. تبصره 12 ماده 122 در این خصوص تصریح می کند: در صورتی که عمل ارتکابی مستقیماً با ارتکاب جرم ارتباط داشته باشد ولی ارتکاب جرم به دلایل مادی نامعلوم برای مرتکب غیر ممکن باشد، اقدام انجام می شود. هنگام ارتکاب جرم، ارتکاب آن باید به دلایل مادی غیرممکن باشد. مثلاً برخلاف تصور نویسنده، بیمه نامه ای که می خواهد بر اساس آتش مصنوعی که ایجاد کرده از شرکت بیمه مطالبه کند، منقضی شده است یا به قصد ارتکاب جرم، اسلحه را به دیگری نشان داده است.

مشاوره تلفنی مجازات کلاهبرداری در تهران

مجازات کلاهبرداری ساده یک تا هفت سال حبس و جزای نقدی معادل مبلغ کلاهبرداری شده توسط کلاهبردار است. علاوه بر این، مجازات کلاهبرداری جدی از کارکنان و کارکنان نیروهای مسلح سه گانه کشور از دو تا ۱۰ سال حبس و جزای نقدی معادل مبلغ کلاهبردار و همچنین انفصال دائم از مشاغل دولتی است. در هر دو صورت اصل مال باید به صاحب آن مسترد شود که در غیر این صورت دادگاه می تواند بنا به درخواست محکوم علیه (مال تلف شده) و طبق ماده 696 قسمت ظالمانه قانون مجازات اسلامی مصوب 1375. حق اجرای حکم مشروط به استثنائات شرعی و یا در زندان نگه داشتن مجرم تا زمانی که مال از دست رفته با فروش اموال مجرم تأمین شود.

مشاوره با وکیل برای کلاهبرداری در تهران

و با استفاده از هر یک از موارد فوق یا سایر ابزارهای متقلبانه، وجوه یا اموال یا اسناد یا حواله ها یا صورتحساب ها یا مانده حساب ها [محاسبه حساب های تفریق] و غیره. و بدین ترتیب مال دیگری را به دست آورد، مرتکب کلاهبرداری تلقی می شود و مالکان علاوه بر امتناع از دریافت، به حبس از 1 تا 7 سال و جزای نقدی معادل مبلغ وصول شده محکوم می شوند. در صورتی که نویسنده بر خلاف حقیقت از طرف دولت یا سازمان ها یا مؤسسات وابسته به دولت یا شرکت های دولتی یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و قوای سه گانه به طور کلی و نیروهای مسلح و سازمان ها و نهادهای مسئول خدمات عمومی اقدام کند. ، یا در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها یا مجلات. استفاده رسانه های جمعی از تبلیغات عمومی جرم است.

 

مشاوره تلفنی آنلاین برای کلاهبرداری

کلاهبرداری جرمی است که باید با وسایل خاص انجام شود. اگر با دروغ مال دیگری را بگیری، حتی اگر نوشته باشد، جرم کلاهبرداری تمام نشده است. دروغ می تواند مقدمه ای برای فریب و کلاهبرداری باشد، اما همان فریب و تقلب نیست. بنابراین باید از وسایل خاصی برای فریب مردم، فریب آنها و تصرف در اموالشان استفاده کند. وسایل جرم کلاهبرداری در وصف محدود (تقلب) ولی در نوع و عنوان و مصادیق تمثیلی است. بنابراین، کلاهبرداری و فریب صرف برای ارتکاب کلاهبرداری کافی نیست، بلکه مرتکب باید به وسیله ای متوسل شود که ذاتاً متقلبانه است (مثلاً جعل اسناد) یا به خودی خود وسیله کلاهبرداری نیست، بلکه به طریق دیگری مرتکب شده است (مثلاً. زیر نسخه اصلی). حکم کلاهبرداری از شخص و تصرف در اموال او بود، اما درخواست تجدیدنظر به این امر راضی نشد.

 

کلاهبرداری در خرید و فروش مجوزهای واردات و صادرات

بر اساس ماده ۲ قانون مبارزه با مرتکبین ارتشاء، فساد و کلاهبرداری «هرکس به نحوی امتیازات اعطا شده به اشخاص معین را به منظور کسب شرایط خاص از قبیل مجوزهای واردات و صادرات و … افشا کند. که مبنای رضایت نامیده می شود و یا سوء استفاده از آن یا تقلب در توزیع کالایی که توزیع آن طبق ضوابط تصمیم گرفته شده است و یا به طور کلی دریافت وجه بدون مشروعیت، جرم محسوب می شود و علاوه بر رد اصل مال، به حبس از سه ماه و حداکثر دو سال یا جزای نقدی معادل دو برابر کالا محکوم می شود.

کلاهبرداری در مالکیت کالای مسروقه

در کلاهبرداری نیز مانند سایر جرایم مالی، تملیک مال مسروقه اعم از مال شخصی یا غیرمنقول شرط ارتکاب جرم است. ضرر و زیان ناشی از تقلب باید اقتصادی باشد نه غیراقتصادی. بنابراین اگر برای شرمساری دیگران و طلب آبرو و آبرو برای خود از وسایل متقلبانه استفاده کنید، مرتکب جرم کلاهبرداری نمی شوید. به طور کلی می توان گفت پدیده نگران کننده کلاهبرداری زمانی رخ می دهد که کلاهبردار با ارتکاب کلاهبرداری، تقصیر شاکی را برانگیخته و به تقصیر خود بتواند مال او را تصرف کند. اکثر مردم بر این باورند که فردی که با دادن وعده های دروغین در قالب یک دروغ ساده اموالی را به سرقت می برد، کلاهبردار محسوب می شود و اگر صرف گفتن یک دروغ ساده را نتوان کلاهبرداری تلقی کرد، از طرف دیگر، قربانی کلاهبرداری باید باشد. قربانی کلاهبرداری در نظر گرفته شود. یک عمل متقلبانه اموال آنها را به رضایت مجرم و در پی کلاهبرداری برگردانند.

 

مشاوره تلفنی کلاهبرداری در تهران ایگان

اگر فردی با فریب، کلاهبرداری یا سهل انگاری دیگران موفق شد کارت بانکی یا کلید خانه خود را خارج کند، در این صورت فقط کارت و کلید کلاهبرداری است نه پول موجود در حساب یا خانه آن شخص. اگر از کلید یا کارت نقدی برای به دست آوردن پول از منزل آن شخص استفاده می شود، این اقدامات را باید دزدی و گاهی خیانت در امانت تلقی کرد تا کلاهبرداری. حتی اگر درخواست نادرست با رفتار متقلبانه (مثلاً اسناد جعلی) همراه باشد، تقلب رخ نخواهد داد. زیرا سرقت مال نتیجه مستقیم و اولیه کلاهبرداری و سهل انگاری قربانی نیست، بلکه نتیجه حکم دادگاه است. با توجه به قانون مجازات ایران نمی توان طرح ساده درخواست خلاف واقع را جرم تلقی کرد. در صورتی که جرم کلاهبرداری و استفاده از اسناد جعلی همزمان اتفاق بیفتد، یعنی یک محاکمه مجرد شامل دو فقره همزمان باشد، می توان پرونده را الگوی تنوع معنوی دانست و به مجازات سنگین محکوم می شود.

 

سایر روش های کلاهبرداری

سایر روش های کلاهبرداری مانند: ایجاد خطرات مصنوعی برای اخذ وجه از شرکت های بیمه، ارائه اسناد فاخر و گمراه کننده برای تظاهر به دخالت در امور پزشکی، ایجاد صحنه هایی برای شبیه سازی گیرندگان بسته های پستی و غیره. ; ایجاد تصادف ساختگی بین دو خودرو و مطالبه پول از شرکت های بیمه. غرامت، فروش زیورآلات تقلبی به جای اصل، استفاده از سندبلاست برای یافتن اجناس مسروقه، دادن معجون عشقی برای به دست آوردن دل عزیزانتان، نشان دادن زمین های خوب به جای زمین های واقعی، فروش معاملات بی کیفیت به خریداران، تقلب با چند برابر رهن ملک و گرفتن وام، دستکاری ترازو برای فروش کوتاه، تظاهر به یک معلول برای دریافت کمک مالی از سازمان های مرتبط با “امداد”، یا حتی گرفتن کمک به مردم با توسل به ترحم آنها…