مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشاوره حقوقی انحصار وراثت حضوری

مشاوره حقوقی انحصار وراثت حضوری

مشاوره حقوقی انحصار وراثت حضوری

 

 

کمیته حل اختلاف از معترضان خواسته است در صورت اعتراض به محاکم مربوطه مراجعه کنند. در این گونه موارد دادگاه عمومی خانواده با تقدیم دادخواست خواهان، در مورد اختلاف طرفین در مورد هر موضوعی که از طرف خواهان مطرح می شود، تصمیم لازم را گرفته و مرجع صالح را به صدور گواهی انحصار راهنمایی می کند. میراث. این بار در صورت عدم اعتراض به درخواست انحصار وراثت، گواهی مطابق مقررات مربوطه در مورد محدودیت های وراثت صادر می شود.با هیئت حل اختلاف در شهری که متوفی آخرین اقامت خود را در آن اقامت داشته است تماس بگیرید.برای تایید وراث و دریافت گواهی انحصار وراثت به دفترخانه مراجعه کنید.

برای ثبت دادخواست به کمیته حل اختلاف مراجعه کنید

برای مدیریت مالیات بر ارث به اداره مالیات مراجعه کنید

درج آگهی در روزنامه (مطمئن شوید که وراث دیگری حضور ندارند)

گواهی انحصار وراثت یک ماه پس از انتشار آگهی صادر می شود.

دغدغه اصلی متقاضیان انحصار ارث، ثبت صحیح و دقیق نام و هویت ورثه قانونی است. دادسو برای جلوگیری از درگیر شدن آنها در مشکلات احتمالی در آینده به شما در این مورد اطمینان می دهد.

 

پس از اخذ گواهی انحصار وراثت چه کنیم؟

وراث یا عامل املاک باید برای تعیین مالیات بر ارث به اداره مالیات مراجعه کرده و آن را به حساب دولتی واریز کنند. وقتی صحبت از مالیات بر ارث می شود، ما در مورد سهم ارث دولت صحبت می کنیم. در صورت احراز شرایط فوق هیأت حل اختلاف زمان رسیدگی را تعیین و تشکیل جلسه می دهد. با دعوت از طرفین نسبت به اعتراضات واصله در خصوص تعداد وراث تشریفات لازم را انجام داده و تشریفات را آغاز و در مورد اعتراضات این حوزه تصمیم گیری مقتضی می نماید. همین امر در مورد سایر پرونده های مخالف نیز صدق می کند، زیرا حل و فصل آنها در صلاحیت ذاتی دادگاه های عمومی در امور خانوادگی است. در این زمینه قرار منع تعقیب صادر و پرونده موقتاً متوقف شود.

 

چه کسی می تواند به گواهی انحصار وراثت اعتراض کند؟

دادستان یا رئیس دادگاه: در کلیه مواردی که دادستان تشخیص دهد متوفی ورثه ندارد و صدور گواهی الزامی به صدور گواهی نیست، مطابق ماده 367 قانون عرفی است. او ممکن است به درخواست تأیید جانشینی اعتراض کند. بدین ترتیب در صورتی که اقرار به سلب ارث متوفی نماید می تواند تأیید انحصار وراثت را که قبلاً در اعلامیه تأیید نشده بود نیز اعتراض کند. در هر حال دادستان حق دارد نسبت به رای دادگاه تجدید نظر و درخواست تجدید نظر نماید. پس از دریافت گواهی، می توان ترکه را نوشت و بین ورثه متوفی تقسیم کرد.

 

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

اگر در خارج از ایران سکونت دارید، می توانید وکالت دادسو را برای انحصار حقوق ارث افرادی که در ایران فوت کرده اند از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک وکالت کنید. وکلای ایرانی تا آخرین مراحل ارث بردن انحصار از جمله نقل و انتقال دارایی نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید