مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده اصفهان

مشاوره حقوقی ثبت اسناد در تهران

مشاوره حقوقی خانواده اصفهان

 

مشاور وکیل از دانش خود در زمینه دعاوی خانوادگی برای راهنمایی شما و تلاش برای حل آن استفاده می کند. این موضوعات عبارتند از: طلاق، نفقه، شرایط ازدواج، مهریه، حضانت فرزند، نفقه و فرزند خواندگی و در نهایت خشونت خانگی. در ادامه این مقاله، جنبه های مختلف نیاز به عدالت را در این زمینه بررسی خواهیم کرد. همانطور که می دانیم امروزه جامعه فشار زیادی به افراد وارد می کند که منجر به مشکلات رفتاری فردی و اختلالات روانی می شود. مردم هم این فشارها را به خانواده هایشان وارد می کنند. بنابراین با توجه به اهمیت مشاوره به خانواده ها، کمک آنها به خانواده ها راه حل بسیار مفیدی برای ایجاد خانواده ای سالم و شاد است. همچنین در مواقعی که مشکلاتی در خانواده ایجاد می شود و افراد برای رفع این مشکلات درگیری های زیادی دارند، می توانند برای رفع مشکلات از مشاوران حقوقی کمک بگیرند.

مشاوره حقوقی خانواده اصفهان

در ماده 4 قانون حمایت از خانواده آمده است که رسیدگی به امور خانواده در صلاحیت دادگاه خانواده است. بر اساس این ماده، دعاوی خانوادگی در صلاحیت دادگاه خانواده به شرح زیر است:

مشارکت و خسارت ناشی از قطع آن؛ جواز ازدواج دائم، موقت و ازدواج؛ شرایط مندرج در عقد ازدواج؛ ازدواج مجدد؛ مهریه; مهریه; نفقه و حقوق زوج در دوران عقد؛ اطاعت بدون خشم؛ طلاق، فسخ، فسخ نکاح، طولانی شدن و انقضای رابطه؛ حضانت و دسترسی کودک؛ اصل و نسب رشد، سنگ و حذف آنها؛ ولايت قهري، قيمومت، قيمومت امور ناظر و قيم اموال متوفيان و امور مربوط به آن. هزینه های نگهداری اقوام؛ پرونده های مربوط به افراد گمشده؛ سرپرستی یتیمان؛ اهدای جنین و تغییر جنسیت

اجرت المثل در ضمن نکاح: طبق دستور ماده 336 قانون مدنی در صورتی که کاری که زوجه انجام می دهد شرعاً به عهده زن نباشد و عموماً اجرت المثل وجود داشته باشد به تشخیص شوهر می باشد. . ، بدون قصد انفاق در دادگاه ثابت شد و دادگاه اجرت المثل کار آنها را محاسبه و دستور پرداخت داد.

جهیزیه: برای مطالبه مهریه اولین قدم مراجعه به دفتر ازدواج محل ثبت رسمی ازدواج و درخواست صدور حکم اداری است. مرحله بعدی پس از ابلاغ این حکم، مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک (بخش پنجم اجرای احکام مهریه) برای درخواست ممنوعیت خروج زوج از منزل و توقیف دارایی است. در مورد مهریه باید با یک وکیل متخصص در حقوق خانواده مشورت کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

 

 

چگونه یک وکیل خانواده خوب پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک وکیل خانواده خوب می تواند تأثیر قابل توجهی در به دست آوردن نتیجه مطلوب در یک دعوی خانوادگی داشته باشد. بنابراین قبل از امضای قرارداد وکالت باید یک وکیل خوب متخصص در حقوق خانواده پیدا کنید. زیرا در صورت انجام کامل وظایف وکیل خانواده می تواند از اتلاف وقت موکل یا از دست دادن حق الوکاله جلوگیری کند. وظایف مشاور خانواده یکی از سوالاتی است که اکثر مراجعین از وکلا می پرسند و باید گفت که وکیل فردی است که می تواند شما را در احقاق حقوق خود در موضوعات مختلف یاری دهد. این شخص تمامی قوانین و مقررات کشور ما را می داند و از این رو می تواند در امور حقوقی از شما دفاع کند. بهترین وکلای خانواده در تهران همواره سعی می کنند موضوعات مختلف را به خوبی تحلیل کنند و سپس به نمایندگی ها و شرکت هایی که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند مشاوره های لازم را ارائه دهند. مشاور حقوقی دارای تخصص کافی و لازم جهت رفع ابهامات می باشد. در این مقاله به بررسی وظایف مشاور خانواده می پردازیم:

 

مشاوره حقوقی خانواده در طلاق

1- طلاق اختیاری: طلاق اختیاری یکی از مهمترین و رایج ترین دعاوی خانوادگی است. طلاق توافقی طلاقی است که در آن زوجین باید در مورد کلیه حقوق مالی و غیر مالی ناشی از نکاح از قبیل مهریه، نفقه، حضانت فرزند، زمان و نحوه ملاقات، مهریه و دیه و غیره توافق کنند. ، تا بتواند به توافق متقابل طلاق را انجام دهد. به راحتی سفر کنید

در طلاق توافقی دادگاه هر گونه توافق در این موارد را در حکم خود لحاظ می کند و در گواهی عدم امکان سازش که یکی از اسناد مهم در طلاق توافقی است ذکر می کند. زوجین باید از یک وکیل خانواده در مورد سبک قرارداد مشاوره بگیرند، زیرا توافق طرفین در طلاق توافقی بسیار مهم است.

مشاوره خانواده چقدر اهمیت دارد؟

اگر خانواده شما روزهای سختی مانند استرس، عصبانیت، غم وغیره را پشت سر می گذارد، مشاوره خانواده می تواند کمک بزرگی به شما کند. علاوه بر این، این متخصصان به زوج‌ها، فرزندان یا اعضای خانواده بزرگ کمک می‌کنند تا بهتر ارتباط برقرار کنند و در نتیجه روابط خانوادگی را تقویت کنند.