مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

مشاوره حقوقی تلفنی غرب تهران

مشاوره حقوقی خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته

مشاوره حقوقی خانواده چیست؟ اهمیت مشاوره حقوقی خانواده و انواع مشاوره حقوقی خانواده، رایگان، تلفنی، آنلاین و حضوری موارد مهمی است که در این مقاله به آن می پردازیم. در جامعه امروزی مشکلات زیادی وجود دارد. این مشکلات می تواند باعث ایجاد تنش شدید در بین اعضای خانواده شود. مشاوره حقوقی خانواده این روزها بسیار مهم است زیرا به حل مشکلات خانوادگی کمک می کند.

مشاوره خانواده چقدر اهمیت دارد؟

اگر خانواده شما روزهای سختی مانند استرس، عصبانیت، غم وغیره را پشت سر می گذارد، مشاوره خانواده می تواند کمک بزرگی به شما کند. علاوه بر این، این متخصصان به زوج‌ها، فرزندان یا اعضای خانواده بزرگ کمک می‌کنند تا بهتر ارتباط برقرار کنند و در نتیجه روابط خانوادگی را تقویت کنند.

 

وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده یک وکیل فعال و با تجربه در زمینه امور خانواده و به عبارتی متخصص در دعاوی خانوادگی است. دعاوی خانوادگی به طور خاص به خانواده ها و روابط شخصی بین افراد می پردازد. مثل طلاق، مهریه، نفقه، حق حضانت…

 

وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

مهمترین وظیفه وکیل خانواده مبارزه برای عدالت، پایبندی به اصول اخلاقی و انجام هر کاری که برای پیروز شدن در پرونده لازم است انجام دهد.

از حقوق مشتری دفاع کنید

وکالت از موکلان خود در دادگاه و دفاع از آنها

حفظ محرمانه بودن موکل: وکلا ملزم به حفظ محرمانه بودن موکلان خود هستند و باید از تبانی با هر یک از طرفین پرونده خودداری کنند. اعتماد، انصاف و رفتار صحیح با موکل از دیگر تعهدات وکیل خانواده است.

پیگیری پرونده ها و انتقال اطلاعات پرونده به مشتریان. پس از پذیرش پرونده، وکیل خانواده باید در بازه زمانی معقولی به سؤالات موکل در مورد پرونده پاسخ دهد و رأی دادگاه و مراحل رسیدگی را برای موکل توضیح دهد.

ارائه مشاوره حقوقی حرفه ای در امور خانواده با توجه به وضعیت طرفین و تلاش برای دستیابی به وفاق و تساهل بین زن و شوهر از قبیل تبیین و درک کامل شرایط مندرج در عقد ازدواج و تبیین تعهدات و حقوق. و تعهدات دو طرف . این امر از بروز حوادث ناخوشایند و درگیری در آینده جلوگیری می کند.

 

وظایف وکیل خانواده چیست؟

یکی از حوزه های مهم حقوق، حقوق خانواده است. این حوزه از آن جهت حائز اهمیت است که طیف وسیعی از مسائل مربوط به خانواده ها را در بر می گیرد. اما مهمترین نکته در مورد وکلای خانواده این است که با توجه به ماهیت اختلافات خانوادگی و اهمیت حفظ و بقای کانون خانواده به ویژه در دعاوی طلاق، خانواده وکلا باید تمام تلاش خود را برای ایجاد صلح بین اصحاب دعوا به کار گیرند. برای جلوگیری از تشدید تعارض بین شاکی و متهم با یکدیگر همکاری کنید و در مسائل خانوادگی فقط منافع مالی و مادی را در نظر نگیرید.

 

در زمینه حرفه ای، وظیفه اولیه یک وکیل خانواده، ارائه دفاع حرفه ای از موکلان در دعاوی خانوادگی است. مثلاً اگر زنی بخواهد نفقه و مهریه بگیرد، شوهرش را طلاق دهد و در عین حال بخواهد حضانت را بگیرد. از فرزندان و خانواده او یک وکیل باید از منافع موکل خود در تمام جوانب پرونده دفاع و دفاع کند. بهتر است نتایج مورد نیاز برای برنامه خود را بدست آورید. از دیگر وظایف مهم وکیل خانواده پیگیری مطلوب پرونده و ارائه آخرین اطلاعات و جزئیات مربوط به پیشرفت پرونده دعاوی خانواده می باشد. پس از رسیدگی به پرونده، وکیل خانواده باید در بازه زمانی معقولی به سوالات موکل در مورد پرونده پاسخ دهد و تصمیم دادگاه را توضیح دهد. در حوزه اخلاق، وکلای خانواده در حیطه اختیارات وکیل موظفند محرمانه بودن موکلان خود را حفظ کنند و با هیچ یک از طرفین پرونده تبانی نکنند. اعتماد، انصاف و رفتار صحیح با موکل از دیگر تعهدات وکیل خانواده است.

 

 

وکیل خانواده کیست؟

گاهی این سوال مطرح می شود که وکیل متخصص در رشته حقوق خانواده کیست و برای چه کسانی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال، اولاً ممکن است بین وکیل خانواده و وکیل خانواده تفاوت وجود داشته باشد; اما عموماً در کشور ما به همین معنا به کار می روند. برای توضیح بیشتر منظور از وکیل خانواده و اینکه وکیل خانواده کیست، می‌توان اینگونه گفت: وکیل خانواده یک وکیل متخصص در دعاوی خانوادگی است. دادرسی خانوادگی، دعویی است که به طور خاص علیه روابط خانوادگی و شخصی بین اشخاص حقیقی، جدا از دادرسی کیفری مربوط به جرایم و مجازات ها، و دادرسی های مربوط به اموال، تا حدی که این دادرسی علیه روابط است.