مشاوره حقوقی کیفری

مشاوره حقوقی فروش مال غیر تلفنی تهران

مشاوره حقوقی آنلاین

 

اولین قدم در بازرسی ملک دیگری برای فروش، آشنایی با تعریف آن است. در واقع، مسائل عدم انتقال مالکیت زمانی به وجود می‌آید که شخصی اقلام یا منافع مالی را که متعلق به او نیست، بدون مجوز قانونی به شخص ثالث بفروشد. همچنین باید گفت که انتقال دهنده را عامل و انتقال گیرنده را اصیل می گویند.

 

قانون فروش مال دیگران

در سال 1308 شمسی قانونی به نام قانون جزا در مورد نقل و انتقال اموال غیر انحصاری در مجموع 9 ماده تصویب شد. ماده 1 قانون انتقال مال غیر را جرم دانسته و می گوید: «هر گونه انتقال مال غیر به دیگری بدون مجوز قانونی با علم به اینکه متعلق به دیگری است، کلاهبرداری محسوب می شود و کلاهبرداری محسوب می شود. در مفهوم ماده 238 قانون عمومی. مقاله را باید محکوم کرد. همچنین وضعیتی وجود دارد که انتقال گیرنده می داند که انتقال دهنده در حین معامله مالکیت ندارد. در صورتی که مالک نسبت به معامله اخطاریه دریافت کند ولی ظرف یک ماه پس از دریافت اخطاریه به انتقال گیرنده اظهارنامه ارائه نکند و اعلام به صاحب ملک در اداره ثبت اسناد یا اداره بدایت یا صلاحیه جرم محسوب می شود. یا در هر یک از خدمات دولتی دیگر.

مشاوره حقوقی فروش مال غیر تلفنی تهران

جرم فروش کالای دیگران نیز به مرور زمان ثابت شده است. در واقع طبق مواد 105 و 106 قانون مجازات اسلامی، افراد تنها 10 سال از تاریخ وقوع جرم فرصت دارند تا نسبت به فروش ملک شکایت کنند. همچنین طبق قانون تخفیف مجازات باید گفت که مالک یا مالک ملک تنها یک سال پس از آگاهی از جرم فرصت دارد شکایت کند. حال با اطلاع از مهلت شکایات در خصوص فروش ملک غیرخصوصی، بد نیست با نمونه اسناد فروش ملک غیرخصوصی آشنا شوید. سپس عکس های آن را می آوریم.

وکلای حرفه ای چه نقشی در توقیف اموال دیگران دارند؟

فروش مال دیگران یکی از راه های تضییع حقوق مالکیت دیگران و برهم زدن نظم اجتماعی موجود است. این مشکل ممکن است باعث آسیب و ضرر شود. جرم انتقال مال دیگری جرم محدود محسوب می شود. در واقع جرم انتقال و فروش مال غیر یکی از اشکال خاص کلاهبرداری است. لذا مراجعه به وکیل متخصص و مجرب در زمینه اموال مصادره ای برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر بسیار مفید است. نظام حقوقی دادسراها به لطف حضور وکلای صالح در زمینه توقیف اموال دیگران، رسیدگی به این پرونده ها و پیگیری آنها را تسهیل می کند. بدون یک قرارداد الزام آور قانونی، خریداران و فروشندگان می توانند در معرض اختلافات، سوء تفاهم ها و مسائل حقوقی بالقوه پرهزینه باشند. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که هر کسی که قصد دارد ادعایی در مورد فروش ملکی بدون امنیت داشته باشد، از یک متخصص حقوقی واجد شرایط مشاوره بگیرد.

تعریف قانونی جرم انتقال مال غیر

کسي که بدون مجوز قانوني مال ديگري را مستقيماً يا به منظور منفعت انتقال دهد، با علم به اينکه مال ديگري مال غير است، کلاهبردار محسوب مي شود. اگر انتقال گیرنده بداند که انتقال دهنده در زمان معامله مالک نیست، در معرض تحریم های مربوط به انتقال مال دیگری نیز قرار می گیرد.

اگر پول مال ما نباشد و به نام ما ثبت نشده باشد از اختیار ما خارج است و به آن اموال غیر مالكی می گویند.

انتقال مالکیت باید با مجوز انجام شود. در غیر این صورت جریمه هایی به همراه خواهد داشت.

انتقال مال به دیگری را کلاهبرداری و مرتکب این عمل را کلاهبردار می گویند.

اگر شخصی که اموال طرف مقابل به او منتقل می شود متوجه غیرقانونی بودن این کار شود، مجازات می شود.

در واقع در این مورد اختلاف نظر وجود دارد و می توان از منظر هر دو طرف دفاع کرد. از سوی دیگر، وقتی شخصی بدون اجازه مالک، به تجارت مال می‌پردازد و به نفع خود مالی به دست می‌آورد، از این عمل می‌توان سوء قصد استنباط کرد. از سوی دیگر برخی قضات بر این باورند که فروش تضامنی جرم نیست. در واقع شریک در تمام دارایی ها که تا حدودی دارایی او نیز می باشد شریک است. بنابراین رویه قانونی واحدی در این زمینه وجود ندارد و موضوع باید به صورت تخصصی توسط وکیل متخصص بررسی شود.

 

وکیل فروش اموال دیگر

قوانین و مقررات زیادی بر فروش سایر کالاها حاکم است. علاوه بر این، این جرم کلاهبرداری محسوب می شود که بر پیچیدگی آن می افزاید. علاوه بر این باید گفت که حل این گونه موارد و ارائه دلایل به نفع دادگاه کار بسیار دشواری است. بنابراین بهتر است از دانش و تجربه یک وکیل متخصص در زمینه فروش املاک استفاده کنید. موسسه حقوقی دادرمنش عزیز با بیش از هشت سال سابقه در این زمینه در کنار شما هستیم.

وکیل متخصص در جرم خرید و فروش مال غیر

وکلای دادگستری کارشناسان حقوقی با دانش و تجربه گسترده در رسیدگی به امور مربوط به فروش املاک بدون قرارداد هستند. این نوع جرایم می تواند به روش های مختلفی مانند کلاهبرداری، جعل یا اظهار نادرست دارایی رخ دهد. نقش وکیل مدافع جنایی وکالت افراد یا شرکت هایی است که متهم به چنین جرایمی هستند. آنها مسئول توسعه و اجرای استراتژی های دفاعی برای حمایت از حقوق مشتری هستند. برای دفاع موفقیت آمیز از موکل در برابر اتهامات فروش ملک بدون استشهاد یا مبایعه نامه، یک وکیل باید دارای تخصص حقوقی و تجربه عملی باشد. آنها باید قوانین و مقررات مربوط به این نوع جرایم را بشناسند و تجربه کار با نظام حقوقی را داشته باشند. علاوه بر تخصص حقوقی، وکلای جنایی حرفه ای باید دارای مهارت های تحلیلی قوی و توجه به جزئیات نیز باشند. آنها باید بتوانند معاملات و قراردادهای املاک و مستغلات را بررسی کنند و به دنبال هرگونه ناهماهنگی یا بی نظمی باشند که می تواند برای حمایت از پرونده مشتری مورد استفاده قرار گیرد.

فروش انواع املاک بدون قرارداد

جرایم انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع معامله مالی تعیین می شود. در این قسمت به بررسی این مدل های مختلف می پردازیم تا بهتر متوجه این موضوع شوید. اموال جامعه اموالی است که توسط دو یا چند نفر در هنگام خرید آن مشترک است. به عنوان مثال، آپارتمان ها و خانه هایی که با ارز خرید و فروش می شوند، دارایی مشترک محسوب می شوند. در این صورت اگر یکی از شرکا به دلیل وجود عقد بخواهد ساختمان یا ملک مشاع را بفروشد دو حالت پیش می آید.

 

اثبات مالکیت هنگام فروش ملک دیگری

اثبات مالکیت ملک جدا از اثبات ادعای فروش ملک است. فروشنده ملک باید ثابت کند که مالک ملک مورد نظر است و مجوز فروش ملک را ندارد. بنابراین، اولین قدم تهیه اسناد مالکیت رسمی است که مالکیت ملک را اثبات می کند. اگر سند رسمی در دسترس نیست، می توانید از یک سند عادی مانند مبایعه نامه یا سند صلح استفاده کنید. اثبات مالکیت در پرونده های حقوقی و کیفری بسیار حائز اهمیت است و می تواند در نتیجه پرونده تاثیر بسزایی داشته باشد. پس می توان گفت که گرفتن عنوان ملک مورد نظر قبل از فروش می تواند در این راه به شما کمک زیادی کند.

مشاوره حقوقی فروش مال غیر تلفنی تهران

اگر خریدار از خرید کالای ممنوعه اطلاع نداشته باشد، مجبور نیست جریمه ای بپردازد. اما اگر خریدار آگاهی لازم برای خرید کالای غیرقانونی را نداشته باشد، مجرم شناخته شده و به اشد مجازات محکوم خواهد شد. تحریم های آن بسته به نوع اسناد رد و بدل شده بین خریدار و فروشنده متفاوت است. فروش بدون معاوضه دارایی که منجر به انتقال همان دارایی یا منافع ناشی از آن شود. انتقال دهنده چنین معامله ای عامل یا عامل نامیده می شود و در هر دو صورت شخص مرتکب عمل مجرمانه می شود. نماینده می تواند مال دیگری و یا حتی منفعتی در ملک دیگری را به دیگری منتقل کند و از همه مهمتر بدون مجوز قانونی یا اجازه مالک، مال دیگری را منتقل کند. جهت مشاوره با وکیل کیفری در خصوص جرم فروش مال غیر، می توانید درخواست مشاوره حقوقی خود را به صورت حضوری یا آنلاین در اپلیکیشن داداپ ثبت نمایید.

مشاوره حقوقی فروش مال غیر تلفنی تهران

نقل و انتقال مالی از نظر قانونگذار اهمیت خاصی ندارد و به همین دلیل جرم محسوب می شود و برای کلاهبرداران تحریم هایی در نظر گرفته شده است. انتقال مالکیت از طریق فروش یا اجاره امکان پذیر نیست، چه؟ نکته مهم این است که انتقال ملک دیگری بدون رضایت مالک و واگذاری آن به عنوان مال خود موجب ضرر و زیان مالک اصلی می شود. بنابراین انتقال مال غیر از طریق نمایندگی در صورتی که منفعت نداشته باشد غیرقانونی است. هنگامی که شخصی بدون اطلاع و اذن او مال دیگری را منتقل می کند به این عمل انتقال مال دیگری گفته می شود. فروشنده ملک دیگری را به قصد سود یا زیان می فروشد. اما در مورد مجازات این جرم باید گفت که کلاهبردار طبق قانون انتقال مال غیر قابل انتقال مجازات می شود و در واقع انتقال مال غیر قابل انتقال جرم کلاهبرداری است.

 

جریمه فروش ملک دیگری

اما اگر ارزش کالای فروخته شده بیش از یک میلیارد باشد، جرم غیرقابل برگشتی است که مجازات آن حبس از 1 تا 7 سال، پرداخت جزای نقدی معادل کالای فروخته شده، استرداد کالا به صاحب اصلی و انصراف آن به عنوان مال است. به یاد داشته باشید که اگر اموال مورد نظر جزء دولت یا دارایی دولتی باشد، تحریم ها لغو نخواهد شد. در این صورت ارزش ملک تاثیری در جریمه ندارد. زیرا فروش ملک علاوه بر ضرر به صاحب اصلی آن، آرامش و نظم جامعه را بر هم می زند. از این رو قانونگذاران در حال بررسی مجازات های سنگین برای این افراد هستند.

مراحل ثبت شکایت فروش مال غیر

در صورت اطلاع مالک از معامله باید سریعاً به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت کند و به شکایت رسیدگی و اسناد و مدارک خود را به شکایت پیوست و شکایت را در سامانه ثنا ثبت کند. به یاد داشته باشید که در صورت فروش مال دیگری، تحریم‌ها شامل خریدار نیز می‌شود که بداند ملک متعلق به فروشنده نیست، یعنی خریدار بداند پولی که قصد معاوضه دارد متعلق است. به شخص دیگری. ، مجرم بوده و به مجازاتهای فوق محکوم خواهد شد.