مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشاور حقوقی انحصار وراثت

مشاوره حقوقی تلفنی رایگان

مشاور حقوقی انحصار وراثت

 

مشاوره حقوقی در مورد انحصار میراث

از بین تمام مشکلات حقوقی که مردم با آن روبرو هستند، ارث بردن انحصار یک مشکل حقوقی بزرگ است که تنها با تجربه ترین وکلای دادگستری می توانند آن را حل کنند. اگر شخص با این مشکل فقط از دانش شخصی خود استفاده کند، احتمال برنده شدن او به کمتر از 35٪ کاهش می یابد. زیرا مشکل حقوقی ارث بردن انحصار نه تنها مستلزم وجود اطلاعات روانشناختی عظیم، بلکه کنترل و نحوه بهره برداری از آن است. این منابع اطلاعاتی به تجربه چندین ساله نیاز دارند، تنها گذشت زمان در حین استفاده می تواند مردم را متوجه آن کند. با ما همراه باشید تا بدانید بهترین وکلا کجا هستند، چگونه آنها را پیدا کنید و از آنها مشاوره حقوقی بگیرید.

 

مشاور حقوقی انحصار وراثت

 

در نهایت، انحصار ارثی یکی از مسائل مهم حقوقی در جامعه ایران است. افراد با رعایت قوانین و مقررات قابل اجرا و مشاوره با یک وکیل یا مشاور حقوقی می توانند روند به ارث بردن انحصار در جامعه را بهتر درک کنند و از حفظ حقوق خود اطمینان حاصل کنند. اگر سوال یا ابهامی دارید، می توانید از مشاوره حقوقی ما استفاده کنید.

 

گواهی انحصار وراثت چیست؟

انحصار وراثت: در تعریف انحصار وراثت می توان گفت زمانی که عده ای پس از فوت عزیزانشان درخواست گواهی انحصار وراثت می دهند. در واقع، شخصیت منحصر به فرد آنها که از متوفی به ارث رسیده است، توسط قانون ثابت شده است. البته نباید فراموش کرد که دادگاه سهم الارث هر یک از ورثه را بر اساس قانون ارث تعیین می کند. این موضوع از سوی دادگاه ها مطرح می شود و به آن گواهی انحصار موروثی می گویند. همچنین در اصطلاح حقوقی کلمه «مترک» وجود دارد که بیانگر اموال میت است. در قوانین کشور ما تصریح شده است که تکالیف وراث متوفی و ​​سهم وراث از اموال موروثی باید واضح و روشن باشد که در قانون به آن انحصار وراثت گفته می شود.

 

مهلت صدور گواهی انحصار وراثت

صدور گواهی انحصار وراثت در هنگام فوت شخص برای تعیین تقسیم اموال، میزان سهام ورثه و اجرای وصیت ضروری است. در حقوق ایران، ارث مال به صورت توصیفی و ادواری صورت می گیرد. در ارث توصیفی وقتی شخصی برای خود ارث می نویسد، اولویت با شخصی است که در وصیت نامه ذکر شده است. اگر در وصیت نامه جانشینی صریح نباشد، قوانین جانشینی ادواری اعمال می شود. در یک ارث دوره ای، دارایی ها بین وراث زنده تقسیم می شود.

مشاور حقوقی انحصار وراثت

طبق قانون کشورمان، پس از فوت متوفی، پرونده توسط سازمان احوال کشور در سامانه ثبت می شود. متعاقبا شناسنامه متوفی باطل می شود و گواهی فوت صادر می شود. متعاقباً، یکی از وراث، فرم انحصار وراثت را به کمیسیون حل اختلاف ارائه می‌کند که در آن فهرست اشخاصی که از ترکه متوفی به ارث می‌برند و رابطه آنها با متوفی را شرح می‌دهد. وی همچنین مدارک و گواهی هایی از قبیل گواهی فوت متوفی، شناسنامه و شناسنامه ملی ورثه و همچنین دو شاهد نزدیک به متقاضی وراثت را ضمیمه کرد. به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا امضای وراث را تایید کند. سپس هر یک از وراث باید فهرستی از کلیه اموال منقول و غیرمنقول متوفی را به اداره دارایی محل سکونت متوفی ارائه و گواهی مالیات بر ارث اخذ نمایند. مطابق ماده 20 قانون آیین دادرسی، متقاضی باید مدارک و اطلاعات زیر را ارائه دهد: گواهی فوت متوفی، برگه انحصار وراثت، گواهی مالیات بر ارث، گواهی تولد ورثه متقاضی و همچنین. اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی شناسنامه که توسط سردفتر اخذ شده باشد. استشهادیه شهود تایید شده به دادگاه محل اقامت آنان ارسال و تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت تنظیم می گردد. در طوماری و به شعبه ارسال شد.

 

 

 

مشاور حقوقی انحصار وراثت

 

 

کلیه موارد ذکر شده در این صفحه مطابق با قوانین کشور است و با قوانین وزارت دادگستری کشور مغایرتی ندارد. پس در ادامه خواندن دریغ نکنید. اگر اسامی مندرج در شناسنامه به دلیل محدودیت ارث مغایرت داشته باشد ولی مغایرت نداشته باشد آیا با اقرار یا شهادت شاهد می توان عدم مغایرت را ثابت کرد؟عدم مغایرت اسامی در شناسنامه؟ اسم و ارتباط آن یا در هر حال اثبات هر یک از مصادیق آن و نسبت رسیدگی آن در صلاحیت دادگاه مدنی خاص است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید