مشاوره حقوقی اداره کار

هزینه وکالت اداره کار

مشاوره حقوقی تلفنی در تهران

 

البته در صورت تمایل موکل، قرارداد کار نیز توسط وکیل اداره کار قابل تنظیم است. در واقع، در برخی موارد، مشتری ممکن است تمایلی به امضای قرارداد کاری نداشته باشد یا ممکن است قبلاً آن را امضا کرده باشد. در کلیه مواردی که کارگر و کارفرما تنظیم قرارداد را به وکیلی از وزارت کار واگذار می کنند، نحوه و شرایط تنظیم قرارداد توسط وکیل به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود. هر قرارداد حقوقی ماهیت و مقررات خاص خود را دارد. قراردادهای کار نیز حاوی این شرایط خاص است و باید تحت نظارت وکیل صالح و مجرب در این زمینه باشد.

 

هزینه وکیل اداره کار چقدر است؟

چندین شعبه مرتبط با وزارت کار وجود دارد که هرکسی می تواند با آنها تماس بگیرد. برخی از این شاخه ها عبارتند از: کمیسیون تشخیص: مرحله اول مربوط به شکایات کارگران و کارفرمایان است که از طریق بخش تشخیص رسیدگی می شود. در شعبه، درخواست باید توسط یک فرد ثبت شود و پس از ارسال درخواست به شعبه، مهلت مشخصی برای رسیدگی تعیین می شود و نامه هایی هم برای کارفرما و هم برای کارگر ارسال می شود که در آن زمان به دو طرف اطلاع داده می شود. . مراجعه به آژانس مربوطه الزامی است.

 

حق الزحمه وکالت اداره کار

تخلفات مربوط به دستمزد و ساعت کاری: همه کارفرمایان باید حقوق کارگران را به طور منصفانه برای مدت زمان کارشان پرداخت کنند و قوانین دستمزد را سرلوحه کار خود قرار دهند. عدم انجام این کار ممکن است منجر به شکایت کارکنان شود که به دنبال دستمزد و جریمه پرداخت نشده هستند.

 

حق الوکاله وکیل اداره کار

بنابراین،. یک وکیل به ارزیابی وضعیت و تعیین اینکه آیا اقدام قانونی موجه است یا خیر کمک خواهد کرد. داشتن وکیل استخدامی شانس موفقیت موکل شما را افزایش می دهد.

 

مزایای مشاوره با وکیل اداره کار

مشاوره با وکیل دپارتمان کار مزایای زیادی برای همه کارگران و کارفرمایان دارد، از جمله:

جلوگیری از اختلافات

مفاد قرارداد را به درستی تفسیر کنید

مشتریان را از حقوق قانونی آنها آگاه کنید

موکل نیازی به حضور در جلسه نیست

تسلط بر قانون برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مشتری

تنظیم صحیح و قانونی قراردادهای کاری بین کارگران و کارفرمایان

 

وکیل اداره کار چگونه قرارداد کار را تنظیم می کند؟

هنگام امضای قرارداد کار، هر دو طرف می توانند یک دوره آزمایشی را تعیین کنند که طی آن هر دو طرف حق دارند بدون اطلاع قبلی، رابطه کاری خود را خاتمه دهند. مدت قرارداد برای کارگران عادی و نیمه ماهر یک ماه و مدت قرارداد برای کارگران ماهر تقریباً سه ماه است. به منظور به حداقل رساندن اختلاف بین کارگر و کارفرما، الزامات قرارداد کار باید در نظر گرفته شود. برخی از نکات هنگام تنظیم قرارداد کار عبارتند از:

 

وکیل اداره کار چگونه قرارداد کار را تنظیم می کند؟

نوع کار باید مشخص باشد

آنچه باید در مورد فسخ قرارداد بدانید

مشخصات هر دو طرف باید در قرارداد ذکر شود

حقوق، پایه حقوق و مشخصات آنها باید مشخص باشد

تعطیلات رسمی، تعطیلات رسمی و ساعات کاری باید به وضوح مشخص شود

قراردادها برای مدت معینی هستند و برای کار خاصی تنظیم می شوند

یکی از حقوق کارگران علاوه بر مزایای اجتماعی مانند حقوق و مستمری، حق بیمه است. زمانی که کارفرما از بیمه کردن کارگر امتناع می ورزد، کارگران می توانند برای احقاق حقوق خود شکایت کنند که در مقاله وکیل بیمه به تفصیل به آن پرداختیم. ارائه بیمه به کارگران در تمامی مشاغل یکی از وظایف اولیه کارفرمایان است. کارگران حق دارند از کارفرما درخواست بیمه کنند و از حقوق بیمه ای که به آنها تعلق می گیرد بهره مند شوند. طبق قانون کار، همه کارفرمایان موظفند کارگران خود را بیمه کنند. این تصمیم با هدف حفظ حقوق کارگران و امنیت اقتصادی است. اگر کارفرما از بیمه کردن کارمند خودداری کند، این یک عمل غیرقانونی است. کارمند حق دارد طبق قانون شکایت کند و طبق قوانین و مقررات مربوط از حقوقی برخوردار شود.

 

دلایل شکایت از کارفرما

شکایت از کارفرما یکی از موضوعاتی است که توسط وزارت کار تحت پوشش قرار می گیرد و به هر دلیلی باید به یکی از دلایل زیر شکایت کنید:

 

عدم پرداخت حق بیمه

زمان کار طولانی

با مرخصی اجباری کار کنید

عدم پرداخت مرخصی و حقوق سالانه

عدم پرداخت حقوق

تغییر عنوان شغلی

و…..

تعیین حق الوکاله در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان آن را با دقت پیش بینی کرد. این هزینه ها ممکن است متاثر از طول مدت پرونده، پیچیدگی موضوع حقوقی، تخصص و تجربه وکیل و وضعیت مالی موکل باشد.