مشاوره حقوقي

هزینه وکیل طلاق

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته

هزینه وکیل طلاق

 

هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟

هزینه گرفتن وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟ اگر در حال طلاق یا جدایی هستید و همسرتان با طلاق همکاری نمی کند، به احتمال زیاد بارها به هزینه طلاق یک طرفه فکر کرده اید. آیا زن یا مرد می تواند به دادرسی طلاق رسیدگی کند و هزینه آن را بپردازد. برای پاسخ به این سوال ابتدا در مورد مراحل طلاق مرد یا زن تحقیق کنید سپس شرایط این طلاق ها و میزان حقوقی که وکیل ملزم به قبول آن است را به مجموع آن اضافه کنید.

 

سایر هزینه های طلاق توافقی چقدر است؟

پس از صدور حکم (اثبات عدم امکان سازش) هزینه طلاق به ثبت احوال (دفتر) واریز می شود. در حال حاضر دفتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی مبلغ 850 هزار تومان دریافت می کند که 10 درصد آن حق طلاق است. انتقال به حساب دولتی البته هنوز هم دفاتر عادلانه ای هستند که قیمت های قدیمی را می گیرند. در شهر تهران هزینه ثبت طلاق بسته به محل استقرار دفتر اقدام و طلاق از 1500000 تا 2500000 تومان است. این مبلغ به هر یک از طرفین پرداخت نمی شود اما به طور کامل. اینکه چه کسی هزینه ها را پرداخت می کند بستگی به توافق طرفین دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی یا معیار حق الوکاله طلاق توافقی توافقی است بین وکیل و موکل طبق مقررات نرخ حق الوکاله. به همین دلیل است که اگر از یک وکیل در مورد حقوق آنها بپرسید، قیمت متفاوتی را به شما می گویند، اما با توجه به اینکه وکلای پسای سال هاست روی دعاوی خانوادگی تمرکز کرده اند. هزینه های قانونی طلاق توافقی بسیار منصفانه و متناسب با شرایط طرفین درگیر است. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، کل هزینه های حقوقی به اضافه حق الوکاله 4.5 میلیون تومان است. این مبلغ شامل ثبت طلاق در دفاتر اسناد رسمی نمی باشد و فقط تا زمان صدور رای قطعی دادگاه می باشد.

هزینه وکالت برای طلاق یک طرفه زن

 

برای وکالت زن در دعوای طلاق باید دادخواست طلاق تنظیم کند و مدارک و مستنداتی را برای تایید جدایی از دادگاه تهیه کند و سپس دادخواست خود را برای بررسی در سامانه الکترونیکی دادگاه ثبت کند. در تمام این مراحل زن باید تمام هزینه های طلاق را بپردازد و هزینه ها مانند طلاق توافقی بین زوجین تقسیم نمی شود. باید گفت حقوقی که وکیل دریافت می کند مرهون تلاش او برای پیشبرد پرونده است. حتی اگر دادگاه به نفع طرف مقابل خاتمه دهد، وکیل در قبال تلاش های خود هزینه ای دریافت می کند. صرف نظر از نتیجه پرونده، وکیل باید در جلسه حضور داشته باشد. علاوه بر این، وکلا موظفند در جلسات دادگاه از موکل خود دفاع کنند. پس برای انجام این کارها باید به او پول پرداخت. در واقع وکلا هیچ تعهدی نسبت به نتیجه دادگاه ندارند زیرا تصمیم گیرنده نهایی قاضی است. اما وکلا باید منصف باشند و تمام تلاش خود را برای دفاع از موکلان خود انجام دهند. در این صورت مشتریان نیز شاهد زحمات او خواهند بود.