مشاوره حقوقی کیفری

وکیل برای فروش مال غیر

مشاور حقوقی آنلاین

انتقال مال غیر یا انتقال مال غیر چیست؟ آیا این جرم محسوب می شود؟ قانون مدنی به صاحبان اموال اجازه ورود و تصرف در اموال را می دهد، اما آیا افراد دیگری نیز می توانند در ملک دیگری دخول و تصرف کنند؟ مثلاً آیا می توانید ملک دیگری را بفروشید؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله با مسائل فروش ملک دیگری و اهمیت مشاوره با وکیل در هنگام فروش ملک دیگری آشنا شویم.

فروش کالا غیر

بسیاری از مردم تصور می کنند که فقط تنظیم اسناد رسمی می تواند جرم فروش مال باشد. اگرچه این تصور کاملاً نادرست است، اما افراد می توانند با دادن وعده مرتکب چنین جنایاتی شوند. بدین ترتیب مالک اولیه و خریدار ملک بدون اطلاع از مالک نبودن انتقال دهنده می تواند به دلیل انتقال مالکیت از طریق تعهد یا از طریق غیر عادی به دادگاه مراجعه کند.

فروش خودرو مال دیگری

امروزه خودرو یکی از وسایل پرکاربرد مردم محسوب می شود و می تواند مشمول جرم فروش مال دیگران شود. در این صورت اگر خریدار همچنان با علم به اینکه انتقال دهنده مالک نیست، خودرو را خریداری کند، جریمه کلاهبرداری نیز خواهد داشت. علاوه بر این، در صورتی که مالک وسیله نقلیه از وقوع جرم اطلاع ندهد، او نیز جزء همراهان جرم محسوب می شود.

هزینه وکیل برای فروش اموال دیگران

هزینه استخدام وکیل برای تصرف اموال دیگران توسط وکیل تعیین می شود و شما به راحتی می توانید با مقایسه رزومه و تجربه آنها مناسب ترین وکیل را انتخاب کنید. وقتی صحبت از فروش املاک و مستغلات می شود، درک این نکته مهم است که چنین معاملاتی می تواند خطرات و پیچیدگی های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. این ممکن است شامل فروش املاک، وسایل نقلیه یا سایر دارایی های ارزشمند باشد.

جرایم مربوط به انتقال اموال

لازم به ذکر است با توجه به ضوابط مندرج در ماده 105 قانون مجازات اسلامی، در تعیین زمان شکایت، میزان مجازات تخلف را در نظر می گیریم. مجازات جرم انتقال اموال غیر انحصاری کمتر از 1 سال و حداکثر 7 سال نیست. این عمل طبق ماده 19 قانون مجازات اسلامی جرم درجه 4 محسوب می شود و جرایم درجه 4 برای شکایت یک سال و 10 سال مهلت تعقیب دارند. در صورت عدم شکایت در مدت مقرر، قربانی نمی تواند از حق خود برای فروش مال دیگری استفاده کند و این فرصت را از دست خواهد داد.

فروش مال دیگران چه مجازاتی دارد؟

هر کس می تواند در هر زمانی که بخواهد قانوناً دارایی خود را تصرف کند. بنابراین برای فروش، نقل و انتقال و غیره فقط اختیار صاحب ملک مربوط است. با این حال، گاهی اوقات شخصی بدون اطلاع مالک، ملک را به دیگری منتقل می کند. در این پرونده فروش مال صورت نگرفته است که طبق قانون جرم محسوب می شود. فروش اموال غیر منقول جرم محسوب می شود و موجب برهم زدن آرامش و نظم جامعه می شود. افرادی که در فروش اموال دیگران مجرم شناخته می شوند باید ابتدا به مالک جریمه پرداخت کنند و سپس به زندان محکوم شوند.

وکیل حقوقی برای فروش مال غیر در تهران

علاوه بر سوگند، ادله دیگری که می توان برای اثبات مالکیت یا جرم یا اثبات مالکیت غیر از سوگندنامه استفاده کرد، اقرار شفاهی، اسناد، اظهارات شاهد و امارات است. با ارائه شواهد قوی که الزامات اجتماعی و قانونی را برآورده می کند، شاکیان می توانند شانس خود را برای اثبات ادعای خود افزایش دهند. به طور خلاصه، هنگام ثبت چنین شکایتی، ارائه اطلاعات خاص برای اطمینان از اینکه موضوع به درستی بررسی و پیگرد قانونی دارد، مهم است. این شامل شناسایی همه طرف های درگیر، ارائه شواهد و مستندات، و ارائه شرح کامل ماهیت شکایت است. بعلاوه، شاکی باید به روشنی دلیل ارتکاب جرم را بیان کند و مسئولین را شناسایی کند. جهت مشاوره حقوقی در خصوص سایر شکایات مربوط به فروش ملک به صورت تلفنی یا حضوری، کادر زیر را تکمیل نمایید.

دعوای فروش ملک دیگری

تمایل آگاهانه مرتکب به ارتکاب عمل مجرمانه را نیت بد می نامند. بنابراین رفتار مجرمانه مرتکب باید داوطلبانه باشد. بنابراین اگر شخصی به گونه ای عمل کند که نتواند اراده خود را کنترل کند، می توان او را فاقد قصد سوء دانست. ضمناً باید دانست که مال متعلق به شخص دیگری است تا جرم به آنها نسبت داده شود. میل به حصول نتیجه جرم را قصد خاص می گویند. به این معنا که مرتکب می خواهد و قصد دارد به نتیجه جرم برسد و در جرم انتقال مال غیر باید قصد وارد آوردن ضرر به صاحب مال را داشته باشد.

جریمه فروش ملک دیگری

در خصوص این سوال که فروش کالاهای دیگر چه مجازاتی دارد، باید گفت که طبق قانون مجازات 1308 در مورد نقل و انتقال غیرمجاز مال و رأی وحدت رویه 594 شورای عمومی دیوان عالی کشور، مجازات مجرم فروش سایر کالاها بر اساس تحریم های فساد، رشوه و کلاهبرداری است. مجازات حبس از 1 تا 7 سال، جزای نقدی معادل میزان جرم و استرداد مال به قربانی است. این جرم تا زمانی که قوانین جدید مجازات فروش اموال دیگران تصویب نشد، کلاهبرداری محسوب می شد. طبق قانون قدیم که مجازات آن یک تا هفت سال زندان بود، این جرم غیرقابل بخشش تلقی می شد. اما با اعمال قانون جدید، جرم در زمره جرایم قابل گذشت قرار گرفت و با رضایت شاکی پرونده مختومه شد.

اثبات مالکیت هنگام فروش ملک دیگری

برای اثبات مالکیت فروش مال دیگری، باید ثابت کنید که شاکی مالک مال مورد مبادله است. شما به عنوان شاکی در این پرونده می توانید با داشتن حقوق عینی نسبت به اموال شخصی و غیرمنقول، مالکیت خود را ثابت کنید. پس از اثبات انتقال مالکیت مال دیگری باید بررسی شود که آیا می توان ثابت کرد که خوانده مال را فروخته است یا خیر.

وکیل آنلاین برای فروش مال غیر

اگر بدون اطلاع مالک ملکی را بفروشید یا آن را واگذار کنید و از این طریق سود قابل توجهی به دست آورید، مجازات خواهید شد و مالک خسارت کیفری و حقوقی قابل توجهی متحمل خواهد شد. فروش سایر اجناس جرم است و فروشنده با مجازات های سنگینی مواجه است. طبق ماده 238، مجرمان کلاهبردار در نظر گرفته می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با روش های تصدیق ملک و جریمه های فروش اموال دیگران آشنا کنیم.

فروش خودرو دیگری

اگر کالای فروخته شده خودرو باشد، فروشنده آن مجرم شناخته می شود و باید طبق قانون مجازات شود. اگر خریدار خودرو از مشکل آگاه شود و به مقامات اطلاع ندهد، یکی از لوازم جانبی یا شریک جرم می شود. گاهی اوقات مالک اصلی متوجه این موضوع می شود و برای بازپس گیری خودرو اقدام می کند. در این صورت حتی مالک نیز باید این جرایم را به اطلاع مسئولان برساند در غیر این صورت او نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وکیل برای فروش مال غیر

نقل و انتقال غیر انحصاری اموال عبارت است از انتقال غیرقانونی و غیرقانونی هر نوع اموالی که برای غیر عینی یا سودمند نباشد توسط شخص حقیقی یا حقوقی با سوء نیت و از طریق از پیش تعیین شده و از پیش آماده شده باشد. ماده 1 قانون جزا در مورد انتقال مال غیر که انتقال مال غیر را تعریف می کند: اگر می دانید که مال غیر مال غیر است و مال غیر را برای اهداف عینی یا منفعت انتقال می دهید و غیر آن. بدون مجوز قانونی است، سپس تقلب محسوب می شود. اگر انتقال گیرنده بداند که انتقال دهنده در زمان معامله مالک نیست، ممکن است برای انتقال مال دیگری نیز مجازات شود. فروش مال شخص دیگری با انتقال شخصی متفاوت است زیرا در انتقال خصوصی، شخصی مال شخص دیگری را برای خود می فروشد، در حالی که در انتقال ملک غیر فروشنده، فروشنده ملک دیگری را به عنوان مالک معرفی می کند.

وکیل برای شکایت فروش مال غیر

طرح شکایت امری تخصصی است و بدون کمک وکیل، طرح شکایت ممکن است ناقص و گاه نادرست بوده و موجب آسیب های جبران ناپذیر و اتلاف وقت شاکی شود. وکلای داداپ در این زمینه زیرا وکلای این نمایندگی علاوه بر داشتن تخصص علمی و تسلط بر حقوق در این زمینه، تجربه زیادی در زمینه رسیدگی به اینگونه پرونده ها دارند و با رویه های حقوقی بسیار آشنا هستند.

فروش ملک غیر

مال مشاع یا اجاره مشترک است و اموال عام اموالی است که صاحبان متعدد داشته و بین آنها تقسیم می شود. حال سوال این است که چگونه می توان سایر دارایی های مالکیت مشترک را فروخت؟ این بدان معناست که یک مالک، علاوه بر این، از سهام خود برای تقسیم سهام سایر شرکا استفاده می کند و آنها را بدون اجازه دیگران منتقل می کند. در این صورت جرم انتقال مال به دلیل انتقال اموال دیگران صورت نمی گیرد. برخلاف انتقال غیر منقول، بر اساس ماده 117 قانون ثبت، معامله معکوس است: فروش مال مشاع ابتدا به یک شخص به موجب فعل عادی و سپس در دو نوبت انجام می شود.