مشاوره حقوقي

وکیل حقوقی شبانه روزی

مشاوره حقوقی قوه قضاییه

وکیل حقوقی شبانه روزی

 

 

مردم از هر قشری برای رسیدن به اهداف خود و احقاق حقوق خود به وکالت، راهنمایی و مشاوره وکلا نیاز دارند. بنابراین در کلیه امور حقوقی و در کلیه امور اداری، شخص برای انجام میانجیگری و نمایندگی نیاز به نماینده قانونی دارد. اما افرادی هم هستند که به دلیل وضعیت مالی یا دلایل دیگر از گرفتن وکیل برای دفاع از خود سرباز می زنند. طبق قوانین آیین دادرسی، هرکسی که در مسائل حقوقی با مشکل مواجه شود، باید از مشاوره و راهنمایی یک وکیل استفاده کرده و در مراجع قانونی به نمایندگی از آن ها وکالت کند. در پاسخ قانونگذاران قوانینی را پیشنهاد و ثبت کردند تا همگان از این حق و خدمت بهره مند شوند. در این راستا انواع وکلای انتخاب شده به دسته های زیر تقسیم می شوند. علاوه بر این موارد، وکیل باید گزارشی از رفتار خود در رابطه با پرونده وکالت را نیز به موکل ارائه کند و مطالبی را که در جریان اقدام خود از طرف موکل دریافت کرده است، در اختیار او قرار دهد.

 

انواع وکیل

وکلا از نظر انتخاب وکیل به دو دسته وکلای اختیاری و انتخابی تقسیم می شوند. سپس آنها را یکی یکی توضیح می دهیم. هر کس می تواند بر اساس ترجیحات خود، نوع موضوع حقوقی که در آن دخیل است و کمک و مشاوره ای که برای رسیدگی به امور حقوقی خود نیاز دارد، وکیل مناسب را انتخاب کند. وکالتنامه وکیل منتخب که محدوده اختیارات وکیل و سایر موارد مربوط به نحوه انعقاد قرارداد وکیل و رابطه وکیل و موکل را مشخص می کند با ثبت آن در دفتر اسناد رسمی رسمیت پیدا می کند. پس از تنظیم وکالت نامه، وکیل نماینده رسمی موکل خود برای اموری است که در متن وکالتنامه مشخص شده است. می تواند از طرف موکل خود کلیه امور حقوقی مربوط به خود را در چارچوب وکالتنامه پیگیری نماید.

تفاوت وکیل حقوقی با وکیل کیفری چیست؟

همانطور که می دانید دو نوع دعوای حقوقی وجود دارد. دعوی قضایی و تعقیب کیفری دو نوع رایج پرونده قضایی در پرونده های هوافضا در کشورهای مختلف هستند. هر یک از این ادعاها سلسله مراتبی دارد و دانش و مهارت خاص خود را می طلبد. این دانش و مهارت در اختیار یک وکیل مدافع قرار می گیرد. پرونده های حقوقی، امور مدنی هستند که تحت نظارت وکلایی که در امور حقوقی تخصص دارند و در این زمینه تخصص کافی دارند. هر نوع دعوا، اعم از حقوقی یا کیفری، دارای شاخه های مختلفی است که غالباً شامل مسائل فضایی و حقوقی می شود. ضمناً برای این امور یعنی امور کیفری و حقوقی خدمات ویژه ای برای رسیدگی وجود دارد. همانطور که دعوا در میدان انجام می شود و به گونه ای متفاوت رسیدگی می شود، وکلای آن نیز دارای حوزه های عملی خاصی هستند که مخصوص نوع دعوای مطرح شده است.

موکل چه تعهداتی در قبال وکیل دارد؟

تعهد موکل به وکیل مربوط به پرداخت حقوق وکیل می باشد. دفاع یک قرارداد رایگان است که توسط قانون ارائه شده است و وکلا اساساً رایگان و بدون غرامت دفاع می کنند. اما ممکن است وکیل و موکل با پرداخت مقدار معینی از حق الوکاله موافقت کنند یا هزینه های مشابهی به وکیل پرداخت شود. علاوه بر این، اگر وکیل در حین انجام وظایف مربوط به وکالت هزینه هایی را متحمل شود، موکل مسئول پرداخت آن هزینه ها است. اما دعاوی مربوط به مسائلی است که در آن حقوق مادی و معنوی افراد لطمه دیده است و یک یا چند نفر می خواهند از حقوق خود دفاع کنند و با طرح دعوی خسارت خود را جبران کنند. دعاوی حقوقی یکی از متداول ترین دعاوی است که در دادگاه ها مطرح می شود و بسیاری از افراد به دلیل اختلافات حقوقی و ملکی خود به دادگاه شکایت می کنند.

وکیل حقوقی شبانه روزی

دلیل زیاد بودن این محاکمات این است که مراحل قانونی شامل سؤالات و مسائل زندگی اجتماعی است و طبیعتاً علاوه بر دوستی و داد و ستد، مشکلاتی در روابط اجتماعی افراد نیز وجود دارد. . احتمالاً همه حداقل یک بار درگیر مشکلات قانونی شده اند.

نکات مهمی که باید در مورد انتخاب وکیل بدانید

هنگام امضای وکالت نامه با وکیل، هرگز موارد غیر قانونی را از وکیل درخواست نکنید. کسانی که به دنبال حل مسائل حقوقی خود از طریق وکالت و ارتباط هستند و چنین مطالباتی را از وکیل مطرح می کنند، اساساً به دانش، مهارت و شعور وکیل توهین کرده اند. شخصی برای حل مشکل خود به یک موسسه حقوقی مراجعه می کند. مسئولیت و تخصص این موسسه حقوقی حل قانونی مشکل می باشد. وکلا در ساعات اداری در دادگاه حضور دارند و تلفن همراه در دفاتر دادگاه ممنوع است. بنابراین بهتر است خارج از ساعات اداری با یک وکیل تماس بگیرید. هر وکیلی زمان مشخصی را برای پاسخگویی به موکلان خود اختصاص می دهد و بهترین کار این است که افراد در این زمان ها با وکیل خود تماس بگیرند.