مشاوره حقوقي

وکیل حقوقی فوری

مشاوره حانواده

وکیل حقوقی فوری

 

وکیل موقت کسی است که حقوق و حقوق خوانده است اما در آزمون وکالت یا کارآموزی مردود شده است. اما به طور اتفاقی به عنوان وکیل در پرونده های قضایی و حقوقی برای دفاع از حقوق خانواده و عزیزانش مداخله کرد. با اخذ مجوز و پرداخت هزینه های معمول می تواند از عزیزان خود دفاع کند.

هزینه دادرسی برای دعاوی حقوقی

هنگامی که شاکی به دادگاه دادخواست می دهد، قاضی متهم را برای رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات لازم در دادگاه احضار می کند. نوشتن کتاب های مختلف، برگزاری دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کسب و کار و خدمات حقوقی از فعالیت های مورد علاقه محبوبه حجتیان است. او همه این کارها را از صمیم قلب انجام می دهد جز امید به آینده ای که در آن عدالت واقعی گسترش یابد و پیشرفت های بزرگی در زمینه حقوقی حاصل شود. وکیل می تواند وکالت موکل خود را در دادگاه و در مراجع قضایی یا غیر قضایی در مورد مسائل حقوقی و اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق وی انجام دهد. وکلای دادگستری موظفند با توجه به اختیارات خود در زمینه حل و فصل امور حقوقی به افراد دارای مشکلات حقوقی کمک کنند و از اختیارات خود برای دفاع از حقوق مردم و انجام وظایف خود استفاده کنند.

وکیل در چه مواردی تخصص دارد؟

انواع امور حقوقی، امور مالی، حقوق تجارت، امور خانوادگی، انواع قراردادهای ملکی و غیر منقول، حقوق میانجیگری و حق ارث و … از حوزه های تخصصی انواع وکلا می باشد. در زیر برخی از دانش حرفه ای وکلا را توضیح خواهیم داد:

 

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری به وکیلی گفته می شود که دوره آموزشی را گذرانده و در آزمون وکالت گذرانده باشد و پس از گذراندن دوره آموزشی موفق به اخذ پروانه وکالت در این زمینه شده باشد. وکلای درجه یک صدراعظم به دلیل داشتن پروانه وکالت حق حضور در دادگاه های مختلف و حل و فصل مسائل حقوقی مختلف را در صلاحیت خود دارند. مشکلات حقوقی یا کیفری ممکن است برای هر فرد یا گروهی ایجاد شود. بدون شک بهترین اقدام و اولویت اول باید مشورت با یک وکیل باشد. وکیل حقوقی چیست؟ تفاوت وکیل کیفری با وکیل خانواده چیست؟ چه زمانی باید از وکیل و مشاور حقوقی کمک گرفت؟ وکیل چه وظایفی دارد؟

وکیل کیست؟

وکیل شخصی است که با وکالت رسمی از طرف موکل خود صلاحیت مداخله در امور حقوقی مربوط به موکل خود را در مراجع قانونی و دادگاه ها دارد. به گزارش کسب و کار خبرگزاری مل، وکیل شخصی است که از طریق وکالت رسمی از طرف موکل خود برای امور حقوقی موکل خود به سیستم قضایی و دادگاه ها دسترسی دارد. طبق قانون و در بسیاری از موارد حقوقی، شخص باید با زبان حقوقی و حقوق خود و دیگران در قانون آشنا باشد. در غیر این صورت باید به نام مستشار از فردی که قانون را می شناسد و از اعتماد مراجع قضایی برخوردار است کمک بگیرد.

 

معیارهای انتخاب بهترین وکلا

وکلای دادگستری وکلایی هستند که وکالت ما را در کلیه امور حقوقی از جمله امور حقوقی و کیفری و همچنین امور اداری غیرقضایی به عهده دارند. در هر مشکل حقوقی که برای شخص پیش می آید، اولین سوال در هنگام انتخاب وکیل این است که بهترین وکیل برای رسیدگی به مشکل او در برابر قاضی کدام وکیل است؟ همه وکلا در زمینه کاری خود عالی هستند. اما قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید صلاحیت پرونده خود را در نظر بگیریم. چه یک موضوع حقوقی و چه کیفری، انتخاب وکیل بسیار مهم است. پس اولین ملاک این است که اگر مشکل شخص مربوط به امور حقوقی است، وکیل متخصص در امور حقوقی را انتخاب کند و اگر مشکل حقوقی فرد مربوط به امور کیفری است، از وکیل متخصص در امور حقوقی کمک بگیرد.

وکیل حقوقی

بر اساس اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه فرهنگی و اقتصادی اجتماعی کشور، افرادی که موفق به اخذ پروانه وکالت از مرکز کارشناسی قوه قضائیه شده اند، مهم ترین نوع وکالت خود را اعلام می کنند.

وکیل حقوقی شرکت

اگر مشاور حقوقی دارای مجوز باشد، می تواند به عنوان وکیل شرکت در دادرسی حضور یابد. مشاوران حقوقی با امضای قراردادهای مشاوره ای در شرکت ها یا سازمان ها فعالیت می کنند و به طور رسمی در شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستند استخدام نمی شوند. بنابراین، حقوق مشاور حقوقی به صورت ساعتی تعیین می شود. به عبارت دیگر، مشاور حقوقی موظف است ساعت معینی (مثلاً 50 ساعت) را به تجارت طرف قرارداد اختصاص دهد و در هر ساعت هزینه معینی را دریافت کند.