مشاوره حقوقی خانواده

وکیل خانواده در جنوب تهران

مشاوره حقوقی قوه قضاییه

وکیل خانواده در جنوب تهران

 

بهترین وکیل خانواده در تهران وکیلی است که تخصص و تجربه کافی در دعاوی خانوادگی را داشته باشد تا به شما در رفع مشکلات خانوادگی کمک کند. وی به رویه های حقوقی در دادگاه های تهران مسلط است. ابتدا بدیهیات را بیان کنیم، یعنی خانواده از ازدواج زن و مرد تشکیل شده است. سپس با تولد فرزند رشد می کند. این مرکز اولین مرجع و جامعه کوچکی است که مردم باید یاد بگیرند به حقوق دیگران احترام بگذارند. از آنجا که افراد دارای حقوق و تکالیفی هستند، عدم رعایت این حقوق منجر به فروپاشی خانواده می شود. امروزه بسیاری از مشکلاتی که در خانواده ها ایجاد می شود توسط وکلای خانواده حل می شود. بنابراین در این مقاله به بررسی وظایف اصلی وکیل خانواده و ویژگی های آنها می پردازیم.

 

وظایف وکیل خانواده

تلاش برای تحقق و اجرای عدالت، پایبندی به اصول اخلاقی و انجام اقدامات لازم برای برنده شدن در پرونده ها.

از حقوق مشتری دفاع کنید

پردازش و نظارت بر فایل ها

گزارش دهی به مشتریان در تمامی مراحل فایل

اسرار مشتری را حفظ کنید

به عنوان نماینده موکل در دادگاه برای رسیدگی و دفاع از پرونده ها عمل کنید

یادداشت ها، قراردادها و مکاتبات لازم برای اجرای رویه ها را تهیه کنید.

رسیدگی به امور حقوقی و قضایی برای مشتریان

جمع آوری و نگهداری سوابق، گزارش ها و اسناد مربوط به پرونده برای دفاع از مشتریان در دادگاه

برقراری صلح در برخی از رویه های خانوادگی مانند طلاق برای حفظ کانون خانواده و امکان بقای آن

وکیل خانواده در جنوب تهران

جهیزیه مجموعه ای از تزیینات است که دختر جوان برای استفاده و تزیین محل زندگی شوهرش به خانه او می آورد. از نظر شرعی، تأمین جهیزیه به خانواده شوهر بر عهده دختر نیست، بلکه تأمین تمام مایحتاج زندگی بر عهده مرد است، اما با توجه به اینکه جهیزیه به صورت مشترک توسط دختر تأمین می شود. اختلاف نظر زوجین پس از طلاق امری رایج است. با توجه به اینکه زن موظف به آوردن جهیزیه نیست، اگر آن را به خانه مرد بیاورد به معنای کمک به مرد برای شروع امرار معاش است نه اینکه به او حق استفاده از مال بدهد. این امر در مورد مال صدق نمی کند، بنابراین مرد نمی تواند به استرداد مهریه زن چه در زمان حیات زن و چه پس از طلاق اعتراض کند، زیرا از ابتدا مالک واقعی مهریه زن است. شما می توانید در زمان طلاق تمام هزینه های جهیزیه را از همسرتان پس بگیرید و وکیل خانواده می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

هزینه مشاوره حقوق خانواده چقدر است؟

 

وظایف اصلی وکیل خانواده

اکنون که متوجه شدیم یک پرونده خانوادگی شامل چه اختلافاتی است، اکنون در موقعیت بهتری هستیم تا وظایف اصلی یک وکیل خانواده را توضیح دهیم. شکی نیست که هر وکیل پایه یک دادگستری پس از اتمام تحصیل و شروع به فعالیت های حقوقی به تدریج در رشته ای خاص حرفه ای می شود. او برای درخشش در حوزه تخصصی خود باید وظایف خود را به درستی و به طور خاص در این زمینه انجام دهد.

مهمترین دعاوی خانوادگی

وکلای خانواده علاوه بر داشتن صلاحیت های حقوقی خوب و تجربه حرفه ای باید در زمینه مشاوره خانواده و ارائه کمک های عاطفی و روانی در هنگام مواجهه افراد با مشکلات روحی و روانی در جریان اختلاف خانوادگی نیز تجربه داشته باشند. مهمترین اختلافات خانوادگی به شرح زیر است.

 

وکیل طلاق

طلاق عبارت است از انحلال قانونی نکاح، پایان زندگی مشترک زوجین که طی آن کلیه حقوق و تکالیف زوجه و مدیون نسبت به یکدیگر ساقط می شود. از آنجایی که قوانین ایران برگرفته از قوانین شرعی و فقهی است، مردان همواره بر اساس این قانون حق طلاق داشته اند. به غیر از وکلای خانواده، وکلای طلاق نیز می توانند در این گونه موارد به شما کمک کنند. طلاق انواع و شرایط مختلفی دارد که در مقاله انواع طلاق و مراحل آن به تفصیل توضیح داده شده است.

فرآیند طلاق توافقی (بدون وکیل و با وکیل)

شرط اول طلاق توافقی این است که هر دو زوج به جدایی و درک مشکلات زندگی مشترک رضایت دهند. پس از توافق زوجین باید در سامانه تصمیم گیری ثبت نام کرده و در جلسات مشاوره شرکت کنند. به طور معمول، یک جلسه مشاوره حدود 2-3 ماه طول می کشد. پس از گذراندن مشاوره، باید برای حکم به عدم امکان سازش به مرکز رسیدگی مراجعه و در دفتر خدمات قضایی درخواست طلاق ثبت کنید. سپس در جلسه دادگاه شرکت کنید. به طور کلی، روند طلاق توافقی بدون وکیل تقریباً 6 تا 9 ماه طول می کشد.

مراقبت از کودک

طبق ماده 1168 قانون مدنی، حضانت فرزند از حقوق و تکلیف والدین است. ضمناً طبق ماده 1171 قانون مدنی در صورت فوت یکی از والدین تکالیف حضانت و نفقه اولاد یکسان است.