مشاوره حقوقی ملکی

وکیل ملکی در شمال تهران

مشاوره حانواده

وکیل ملکی در شمال تهران

 

یکی از سوالات متداول در رابطه با استخدام وکیل ملکی این است که در چه شرایطی می توانیم از خدمات چنین وکیلی استفاده کنیم؟ بیایید این سوال را متفاوت بپرسیم. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، می توانید از خدمات چنین وکیلی در رابطه با ادعای ملک خود استفاده کنید. حال بیایید ببینیم چه چیزی شامل ادعای زمین می شود؟ مشاغل در زمینه خرید و فروش ملک، اجاره ملک، کاهش اجاره یا موارد مشابه اولین نوع پرونده هایی هستند که علاوه بر وکیل ملکی از وکیل کیفری نیز بهره مند خواهید شد.

 

یک وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

یکی از ویژگی های مهم یک وکیل ملکی، مسئولیت پذیری بالا است. شما باید سعی کنید برای پرونده ملکی خود وکیلی انتخاب کنید که بسیار مسئولیت پذیر باشد و به وقت شما پیگیری کند. اختلافات املاک و مستغلات اغلب نیاز به نظارت دقیق برای رسیدن به یک نتیجه سریع دارند. از آنجایی که این موارد و اختلافات اغلب مستلزم مستندات زیادی است، اگر شما این اسناد را نداشته باشید، ممکن است پرونده شما به نتیجه مشخصی منجر نشود.

وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

خرید خانه احتمالاً مهمترین سرمایه گذاری است که در زندگی خود انجام خواهید داد. علاوه بر استخدام یک مشاور املاک برای کمک به شما در مذاکره، ممکن است به استخدام یک وکیل املاک نیز فکر کنید تا شما را در روند قانونی راهنمایی کند. وکلای املاک و مستغلات در امور املاک، از معاملات تا رسیدگی به اختلافات بین طرفین تخصص دارند. در ادامه این مقاله، “مسئولیت یک وکیل املاک چیست”، به طور کلی به تمام مسائل مربوطه خواهیم پرداخت.

وکیل ملکی در شمال تهران

 

اما برخی از وکلا در زمینه املاک و مستغلات تخصص دارند و در زمینه وکالت افراد فعالیت می کنند و به آنها وکیل ملکی یا وکیل ملکی می گویند. به همین دلیل در پاسخ به این سوال که وکیل ملکی کیست، مناسب است که بگوییم وکیل ملکی، وکیل شاغلی است که در زمینه حقوق ملکی فعالیت می کند. البته، وکلای مدنی مانند سایر وکلای دادگستری ممکن است وکالت پرونده های دیگری مانند اختلافات خانوادگی یا دادرسی کیفری مانند قتل و سرقت را داشته باشند. اما به همین دلیل به آنها وکیل مدنی می گویند زیرا عموماً از پذیرش سایر پرونده های حقوقی خودداری می کنند و در دعاوی مدنی تخصص دارند. از مشتریان در اختلافات املاک، از جمله قراردادهای فروش، قراردادهای اجاره، قراردادهای رهنی، قراردادهای صلح و سایر قراردادهای مربوط به ملک یا املاک و همچنین اختلافات بین طرفین دفاع کنید. وظیفه وکیل مدنی دفاع معقول و با رعایت قوانین و مقررات جاری از موکل برای احقاق حقوق وی است.

ویژگی های بهترین وکیل ملکی

بهترین وکلای املاک باید دارای ویژگی ها و ویژگی های متمایز باشند تا بتوانند پرونده های سخت و پیچیده املاک را مدیریت کنند. برخی از مهمترین ویژگی های این نوع وکیل به شرح زیر است. داشتن تجربه زیاد و رسیدگی به تعداد زیاد پرونده های ملکی از مهمترین ویژگی های یک وکیل ملکی است. چنین وکیلی باید تجربه رسیدگی به پرونده های متعدد در زمینه های تخریب، تصرف غیرمجاز، تقسیم اموال، تخلیه، درخواست اسناد رسمی و غیره را داشته باشد.

وکیل ملکی در شمال تهران

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که هنگام خرید یا فروش ملک با یک وکیل املاک مشورت کنید. از این طریق می توانید قانونی بودن معامله، اسناد، مسائل قرارداد و حساب های بانکی را تعیین کنید. اگر قصد اجاره یا اجاره ملک خود را دارید، یک وکیل حرفه ای املاک می تواند به شما در تهیه یک قرارداد اجاره کمک کند و حقوق و امتیازات شما را به شما یادآوری کند. گاه انسان قصد دارد اموال خود را به میل خود بین ورثه تقسیم کند; در این صورت مشاوره با وکیل و تنظیم قرارداد ملک بهترین راه حل خواهد بود.

 

وکیل ملکی در شمال تهران

یک وکیل باتجربه املاک و مستغلات به خوبی برای پیگیری املاک مسکونی متخلف مجهز است. قبل از توضیح کامل این موضوع لازم به ذکر است که اجاره ماهانه به طور کلی در قرارداد اجاره مسکونی قید شده است. بنابراین مستاجر موظف است در ابتدا یا پایان هر ماه اجاره بها را به مالک یا موجر پرداخت کند. حال در صورت تخلف مستاجر و عدم پرداخت اجاره بها طبق توافق، وکیل ملک می تواند از طریق قانونی اجاره بها را از مستاجر دریافت کند. لازم به ذکر است که در بیشتر موارد در صورت تأخیر در پرداخت اجاره بها، موجر حق فسخ قرارداد را دارد و می تواند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند. در این صورت وکیل پس از طرح شکایت، آن را به مراجع قضایی ارسال و از مستاجر می خواهد که در دادگاه حاضر شود.