مشاوره حقوقي

وکیل حقوقی 24 ساعته

مشاوره حقوقی انحصار وراثت حضوری

وکیل حقوقی 24 ساعته

 

همان طور که از نامش پیداست، تعیین وکیل به این معناست که وکیل وکیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از تنظیم وکالت، رسماً نماینده قانونی وی محسوب می شود. وکیل دادگستری وکیلی است که پرونده های جنایی را انجام می دهد. در مواردی که طرف یک جریان حقوقی به دلیل وضعیت مالی خود قادر به انتخاب وکیل برای دفاع از حقوق خود نباشد، خود دادگاه از بین وکلا وکیلی را برای دفاع رایگان در پرونده کیفری انتخاب می کند. وقتی با یک وکیل قرارداد امضا می کنید، این رفتار وکیل شما محسوب می شود و می توانید هر از چند گاهی با دفتر او تماس بگیرید یا به دفتر او مراجعه کنید. لطفاً در صورت بروز هر گونه حادثه یا مشکل جدید به وکیل خود اطلاع دهید.

 

وکیل حقوقی 24 ساعته

 

حال در تعریف دعوی می توان گفت دعویی است که به دلیل اختلاف افراد جامعه مطرح می شود و یکی از طرفین دعوی (به نام شاکی) می خواهد با اقدام قانونی از خود دفاع کند و این موارد را حل کند. برای حفظ حقوق خود اختلاف دارد. اختلافات روابط مالی، اختلافات ملکی، اختلافات مربوط به معاملات ملکی و غیره. در این نوع از دعوا، اقامه کننده دعوی، خواهان و شخص مورد شکایت خوانده خوانده می شود. در امور حقوقی نیز در صورتی که شاکی مدعی عدم توانایی در استخدام وکیل و پرداخت حق الزحمه خود باشد، دادگاه او را به کانون وکلای منطقه مربوطه ارجاع می دهد. بر اساس قانون دفاع، کانون وکلا یک وکیل تحت نظارت خود را برای وکالت در پرونده تعیین می کند.

 

وکیل حقوقی 24 ساعته

 

چنین وکیلی بر اساس توصیه دادگاه و معرفی وکالت برای شخصی انتخاب می شود و وکیل حمایتی نامیده می شود. در حالی که معمولاً شاکی در یک پرونده قضایی درخواست ارائه یک وکیل حقوقی می‌دهد، متهم در یک پرونده دادگاه نیز می‌تواند درخواست ارائه وکیل وابسته را بنماید. از منظر حقوقی، دعاوی قانونی به نوعی از دعوی اطلاق می‌شود که در آن دادگاه مجازاتی صادر نمی‌کند و مجرم تنها مکلف به استیفای حقوق شاکی است. بنابراین، در این رویه ها، مجرم نه زندانی می شود، نه شلاق و نه… بلکه صرفاً موظف است با تشخیص قاضی پرونده، حقوق خود را به صاحب حقوق بازگرداند. در این مقاله می خواهیم بدانیم وکیل کیست؟ مشاور حقوقی کیست؟ وظایف او چیست؟ چرا از وکلا در مورد مسائل حقوقی سوال می کنیم و وکلا چه می کنند؟

وظایف اصلی وکیل

وکیل نباید از حدود اختیارات خود فراتر رود و باید منافع موکل خود را در اولویت قرار دهد. اگر وکیل موجب ضرر و زیان موکلی شود، طبق قانون موظف به جبران آن ضرر و زیان است. وکلا باید به اعتماد موکلان خود احترام بگذارند. وکلا طبق قانون موظفند مدت زمان وکالت و مبالغ دریافتی از طرف موکل خود را اعلام کنند. آیین دادرسی مدنی با سایر آیین دادرسی کیفری متفاوت است. مهمترین تفاوت دعاوی حقوقی با سایر دعاوی این است که بدون نیاز به حضور متهم و شاکی در دادگاه های عمومی و انقلاب، مستقیماً در دادگاه مطرح و به آنها رسیدگی می شود. هزینه های حقوقی در این موارد باید به نسبت مبلغ دعوی و به میزان یک پنجم در هزار تمبر حذف شود.

دادخواست حقوقی به چه معناست؟

اولین قدمی که یک وکیل انجام می‌دهد این است که درخواستی برای اقدامات قانونی مورد نیاز ارائه دهد. زمانی که فردی با مشکل حقوقی به وکیل مراجعه می کند، ابتدا بر اساس تفاسیر و اسناد موجود تصمیم می گیرد که آیا اقدام قانونی انجام دهد یا خیر. لذا قبل از هر اقدامی لازم است دادخواستی تنظیم و به همراه مدارک موجود به دادگاه ارسال شود. البته می توانید درخواست را در دفتر حقوقی نیز تنظیم کنید و سپس آن را در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کنید. اولین ملاقات شما با یک وکیل لزوماً منجر به تنظیم وکالتنامه نمی شود. اگر در اولین ملاقات با او در نحوه صحبت کردن، نحوه تعامل با او و نحوه کار او مشکل دارید، نیازی به امضای قرارداد با او نیست. هنگامی که پرونده خود را به یک وکیل ارائه می کنید، انتظار نداشته باشید که فوراً راه حل یا توصیه ای به شما ارائه دهد. به او این فرصت را بدهید تا پرونده شما را مطالعه کند و در زمینه شما متخصص شود.

کمک به مشاور حقوقی

 

وکلای معاضدت حقوقی وکلایی هستند که توسط مقامات قضایی برای وکالت رایگان از موکلان خود در هنگام ارجاع به مراجع قضایی انتخاب می شوند. برخلاف وکیل، وکیل فقط در پرونده های کیفری به عنوان وکیل عمل می کند. اما وکیل دادگستری در امور مدنی وظایف خاص خود را دارند و به این وکیل وکیل دادگستری می گویند.