مشاوره حقوقی طلاق

حضانت فرزندان در طلاق توافقی

مشاوره حقوقی

هنگامی که هر دو طرف به طور داوطلبانه طلاق می گیرند، اگر زوجین در مورد نفقه فرزند توافق داشته باشند، این توافق رعایت می شود. در صورت عدم توافق، دادگاه پرداخت نفقه فرزند را مطابق ماده 1199 قانون مدنی تعیین می کند.

وکیل حضانت فرزندان در طلاق توافقی

اختلاف بعدی که باید در طول جدایی توافقی حل کنید، حضانت فرزند است. در مورد حضانت فرزند، تبصره ها و مقررات قانونی مختلفی وجود دارد و پذیرش حضانت والدین شرایط خاص خود را دارد. اما باز هم در طول فرآیند جدایی لازم است در این مورد به توافقات لازم رسید. ممکن است یکی از طرفین در ازای حضانت فرزندان با طلاق موافقت کند، اما بهتر است با طرف دیگر به صورت مدنی و منطقی صحبت کنید. به همین ترتیب، استفاده از یک وکیل طلاق توافقی می تواند وضعیت را برای هر دو طرف بهبود بخشد. تجربه وکیل در این گونه موارد باعث می شود که موکل به اظهارات خود توجه دقیق داشته باشد و برای رسیدن به نتیجه نهایی از برخی ادعاها چشم پوشی کند. در صورتی که زوجین دارای اولاد مشترک یا صغیر باشند، وکیل باید در وکالتنامه اختیارات لازم را برای تعیین تکلیف حضانت، نفقه، ملاقات و نفقه فرزندان مشترک نیز کسب کند.

حضانت دختر و پسر در صورت طلاق با توافق طرفین

اطفال بالای 9 سال و پسران بالای 15 سال از سن حضانت بالاتر بوده و دادگاه در مورد آنها رای نخواهد داد. در مورد کودکان قبل از بلوغ باید به این موضوع توجه کرد که آیا زن یا شوهر مسئول نفقه فرزند هستند و همچنین میزان نفقه فرزند و اینکه چه کسی مسئول است. زمان و مکان ملاقات فرزندان نیز با طلاق طرفین قابل تعیین است. گاهی می شنویم که زنان در ازای حضانت فرزندان خود از مهریه خود صرف نظر می کنند. این دو سوال هیچ ربطی به هم ندارند.

حضانت فرزندان در صورت طلاق توافقی

یکی از توافقات مهم بین زوجین، حضانت فرزندانشان است. سوالات زیادی در مورد شرایط طلاق با فرزندان وجود دارد، اما چند نکته وجود دارد که دانستن آنها ضروری است. اولاً دختران بالای 9 سال و پسران بالای 15 سال بالای سن مراقبت هستند. بنابراین دادگاه ملزم به تعیین حضانت در حکم خود نیست. دوم اینکه چند زن به دروغ گفتند در ازای نگهداری از بچه ها مهریه می دهم. این پرونده هیچ اثر حقوقی ندارد و این دو ربطی به هم ندارند. ثالثاً اینکه همسران در مورد میزان ملاقات با یکدیگر توافق کنند و نفقه فرزند به عهده چه کسی و چه مقدار در ماه باشد. بنابراین زمانی که زوجین برای درخواست طلاق به موسسه حقوقی مراجعه می کنند، یکی از شروط طلاق توافق بر تمامی موارد فوق است. دلیل. معیار دادگاه، منافع فرزندان است، نه توافق.

 

مشاوره تلفنی حضانت فرزندان در طلاق توافقی

پس از ثبت دادخواست، موضوع به منطقه هیئت حل اختلاف ارجاع می شود. دادگاه زوجین را به مرکز داوری واقع در ساختمان ارجاع می دهد که در آنجا بین زوجین در مورد حقوق مالی زوجه از قبیل مهریه، نفقه و نفقه و در صورت وجود فرزندان مشترک، نفقه و نفقه زوجه توافق می شود. حق ملاقات و حضانت فرزندان مشترک به صورت کتبی به دادگاه شعبه ارائه می شود و دادگاه بر این اساس گواهی غیرقابل مذاکره صادر می کند. طبق ماده 1199 قانون مدنی، تربیت فرزندان بر عهده پدر است و پس از فوت پدر یا عدم توانایی او در تأمین معاش، مسئولیت بر عهده اجداد پدر است و در صورت عدم وجود پدر و اجداد پدر یا آنها قادر به انجام این کار نیستند، مسئولیت حمایت بر عهده مادر است.

شرایط طلاق توافقی طرفین چیست؟

به طور خلاصه وقتی هر دو زوج به هر دلیلی بخواهند به طور هماهنگ از هم جدا شوند، این توافق نوعی طلاق نامیده می شود و از نظر دادگاه هیچ مبنای قانونی برای مهریه، غذای نفقه، مهریه ندارند. این نظر که هرگونه توافقی که در مورد حق حضانت و ملاقات کودک حاصل شود محترمانه و قابل قبول است. اراده. مشروط بر اینکه قرارداد منطبق بر امور مربوط به ازدواج از قبیل مهریه، نفقه، حضانت و نفقه فرزند باشد.

 

وکیل آنلاین حضانت فرزندان در طلاق توافقی

همچنین بر اساس تبصره همین ماده، پس از سن 7 سالگی، در صورتی که بین زن و شوهر در مورد حضانت و نفقه طفل اختلافی پیش بیاید، دادگاه به اختلاف نظر می دهد و تکلیف آن را در قبال یکدیگر تعیین می کند. منافع. مهمانی کردن کودک. حتی در هنگام تصمیم گیری در مورد نفقه در طلاق توافقی، زوجین باید در این مورد توافق کنند. بهتر است در صورت عدم توافق در این زمینه، هر دو طرف از برخی مطالبات خود صرف نظر کنند تا در نهایت به این روش جدایی متوسل شوند. حضانت فرزندان تنها توسط والدین و بدون دخالت دادگاه تعیین و توافق می شود. طبق قوانین خانواده، حضانت تمام فرزندان تا سن 7 سالگی با مادر و سپس تا سن بلوغ بر عهده پدر بنا به انتخاب او است. بلوغ برای دختران از 9 سالگی و برای پسران از 15 سالگی آغاز می شود.

 

شرایط حضانت فرزندان در طلاق توافقی

طلاق توافقی: در طلاق توافقی، زوجین باید در تمامی موارد از جمله مهریه، نفقه، حضانت فرزند، زمان و نحوه ملاقات، مهریه و غرامت به توافق برسند تا سریعتر به اهداف طلاق برسند. دادگاه در تصمیمی با عنوان «اثبات عدم امکان سازش» که در بین مردم به عنوان «رای طلاق» شناخته می‌شود، به هرگونه توافق در این موارد اشاره کرد. در صورتی که یکی از زوجین وکالت طلاق (به نام حق طلاق) را به طرف مقابل داده باشد، صیغه طلاق مانند طلاق توافقی بدون تفاوت است. لطفا توجه داشته باشید که قراردادهای حضانت فرزند آنطور که باید الزام آور نیست و با تغییر شرایط و علایق فرزندان، بنا به درخواست طرف مقابل، حضانت به طرف مقابل بازگردانده می شود.

 

وکیل حضانت فرزندان در طلاق توافقی

وقتی هر دو طرف با طلاق موافقت می کنند، حضانت فرزند چگونه عمل می کند؟ حضانت فرزند از دیگر شرایط مهمی است که در هنگام طلاق باید رعایت شود. اکنون که می دانید چگونه با طلاق موافقت کنید، قانون در مورد حضانت فرزند در زیر تصمیم گیری کرده است. دختری تا هفت سالگی زیر نظر مادرش می ماند. از هفت تا نه سالگی با پدرش زندگی می کرد و پس از آن حضانت را رها کرد و تصمیم با خود کودک باقی ماند. پسر تا هفت سالگی تحت مراقبت مادرش بود. از هفت تا پانزده سالگی نزد پدرش زندگی کرد و پس از آن سرپرستی خود را ترک کرد. حضانت فرزند در صورت طلاق بر اساس توافق زن و مرد است. البته این توافق باید کتبی باشد و مبنای حضانت نیز مصلحت کودک باشد. اگر کودکی تحت سرپرستی یکی از والدین باشد، والدین دیگر حق ملاقات با کودک را دارند و تحت هیچ شرایطی نمی توان از دسترسی به کودک منع کرد.

وکیل تلفنی حضانت فرزندان در طلاق توافقی

برای اخذ وکیل طلاق مراجعه به ثبت احوال جهت تنظیم و امضای اسناد رسمی وکیل طلاق و احراز سه شرط ذکر شده در عنوان قبلی الزامی است. البته خانم ها هنگام ازدواج می توانند وکالت طلاق بگیرند اما متن وکالت نامه از دفاتر معتبرتر است. متقاضیان می توانند برای یافتن وکیل مستقیماً از طرف خود به کنسولگری یا سفارت ایران در کشور مراجعه کنند. در متن فوق مسائل و اشکالاتی وجود دارد که غالباً موجب عدم پذیرش در دادگاه های خانواده می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای تهیه چنین وکالتنامه ای از یک وکیل مجرب مشاوره بگیرید.  در صورت پشیمانی هر یک از طرفین، طلاق امضاء شده و ثبت نشده فاقد اثر قانونی بوده و فاقد اعتبار خواهد بود. در واقع، هر نوشته ای، حتی تصمیم دادگاه، در صورت عدم ثبت رسمی، باطل است. علاوه بر این، زمان تصمیم دادگاه تنها 3 ماه است.

وکیل حضانت فرزندان در طلاق توافقی در تهران

در نهایت در صورت اصرار متقاضی بر طلاق و عدم وجود دلیل موجه، گواهی طلاق بدون سقط جنین برای زوجین صادر می شود که با آن می توان طلاق را در دفتر ثبت طلاق ثبت کرد. دفتر خدمات الکترونیک قضایی. بنابراین، برای توافق طرفین برای طلاق، دلایل مطلوب اجتماع لازم نیست. در تهران در صورتی که زوجین حاضر به مذاکره نباشند باید به درخواست مرد طلاق یا طلاق زن را ثبت کنند و موافقت و موافقت هر دو زوج باید همزمان با دادگاه به دادگاه اعلام شود. توافق. کلیه مراحل بدون حضور زوج توسط وکلای ما انجام خواهد شد. اما درخواست طلاق باید با توافق، مذاکره و اخذ گواهی عدم سقط جنین باشد. در حال حاضر راهکار پیشنهادی عدم ثبت طلاق یکطرفه و تبدیل آن به توافقی است.

مشاوره تلفنی شبانه روزی حضانت فرزندان در طلاق توافقی

ضمناً اگر مرد در این مدت فوت کند، مهریه از بین می رود و زن تمام مهریه را از ازدواج مرد می گیرد. ضمنا ازدواج مجدد زن مانع از پرداخت مهریه نمی باشد. در همه انواع طلاق از جمله طلاق توافقی در صورتی که زوجین در مورد حضانت فرزند توافق داشته باشند دادگاه بر اساس این توافق و در صورت عدم توافق طبق قانون تصمیم می گیرد. بنابراین یکی از مشکلاتی که در رابطه با شرایط طلاق توافقی وجود دارد، عدم درک حضانت فرزند است. درک نکات زیر ضروری است: طبق ماده ۱۱۶۸ قانون مدنی، تربیت فرزند هم حق و هم تکلیف پدر و مادر است. طبق ماده 1169 قانون مدنی، حضانت و مراقبت از فرزندانی که پدر و مادر آنها از هم جدا شده اند تا سن هفت سالگی، اولویت با مادر است. سالها پس از آن تحت سرپرستی پدرش بود. اما طبق تبصره‌ای در همین ماده، پس از سن هفت سالگی، در صورت بروز اختلاف در مورد حضانت طفل، تأمین مصلحت طفل بر عهده قاضی دادگاه است.

 

برای طلاق به چند شاهد نیاز است؟

برای ثبت طلاق کافی است 2 شاهد مرد در اسناد طلاق قطعی شود. توجه به این نکته ضروری است که برخی از کارکنان رسمی دفتر طلاق ممکن است برای حضور در طلاق حقوق دریافت کنند. غیر از دو شاهد، طبق شرع، زن هنگام خواندن طلاق نباید حائض باشد. طبق قانون و قانون، طلاق باید یک شرط محض باشد. اگر زوج از طریق سردفتر به زن خود اختیارات قانونی کامل برای طلاق بدهد و زوجه برای شوهر خود وکیل واسطه تعیین کند، آیا وکیل واسطه می تواند حق تجدیدنظرخواهی را سلب کند؟

وکیل آنلاین حضانت فرزندان در طلاق توافقی

به موجب نظر مشورتی شماره 603/93/7 مورخ 27 اسفند ماه 1393 طرفین می توانند پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و امضای طلاق، قراردادهای مالی از قبیل مهریه و غیر مالی از قبیل حضانت را مطالبه نمایند. سرعت صدور تصمیمات کند است البته با توجه به الزام آور نبودن نظرات مشورتی، برخی از اتاق های دادگاه خانواده درخواست یکی از زوجین را مبنی بر انطباق یا عدم رعایت یکی از تعهدات دادگاه خانواده نمی پذیرند.

 

قوانین حضانت فرزندان در طلاق توافقی

به منظور حفظ وحدت خانواده، آیین دادرسی طلاق توسط سیستم حمایت خانواده تهیه می شود تا بدون توجه به تصمیم جدایی، با در نظر گرفتن زمان، تلاش مشترک و تفاهم متقابل بتوانید به زندگی مشترک خود ادامه دهید. با این حال، در شرایط خاص زندگی، زوجین ممکن است با مشکلات و مشکلاتی مواجه شوند که آنها را از ادامه زندگی مشترک باز می دارد. در نتیجه زوج ها تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند و به دنبال راه های سریع تری برای تکمیل این روند می گردند.

 

وکیل برای حضانت فرزند در طلاق توافقی

اگر زن و مردی که قصد طلاق دارند صاحب فرزند شوند، باید تکلیف حضانت و حمایت از آن فرزندان را تعیین کنند. سن قانونی حضانت کودک را در قسمت قبل به تفصیل توضیح داده ایم. نفقه فرزند به طور قانونی بر عهده پدر است. پدر باید تا سن 18 سالگی برای پسرش نفقه بپردازد و اگر قصد ادامه تحصیلات عالیه را دارد باز هم باید نفقه فرزند را بپردازد. نفقه دختر تا زمانی که با پدرش ازدواج نکند پرداخت می شود که تا زمانی که ازدواج نکند ملزم به پرداخت نفقه است. در مورد طلاق توافقی، نفقه فرزند منوط به توافق زن و مرد است و مانند سایر موارد، فقط باید توافقی را که انجام داده اند، یادداشت کنند. برای مثال، در طلاق توافقی، زن و مرد توافق می کنند که حضانت فرزند مشترک به عهده پدر باشد و مادر نفقه فرزند را بپردازد.